Cijene avionskih karata postaju sve jeftinije, kako onih europskih, tako i prekooceanskih. No kako je do toga došlo?
Opcija jeftinijih prekoatlantskih letova došla je, dakako, s pojavom novih niskobudžetnih aviokompanija, kao i razvojem sve veće konkurencije. Princip jeftinih prekooceanskih letova zapravo nije nikakva novost, on je postojao i 1980-ih, a prvi u tom poslu bio je Freddie Laker sa svojom SkyTrain kompanijom, koja je povezivala London i New York. Nedugo nakon njega i Virgin Atlantic je krenula poslovati po istom principu, no u konačnici se pretvorila u pravu i veliku aviokompaniju.
Zašto su jeftiniji?
Prije svega, pojavom niskobudžetnih aviokompanija koje su putnicima nudile niže cijene svojih letova, maknut je fokus s klasičnih prijevoznika poput British Airwaysa, KLM-a ili Lufthansa. Uz to, te male tvrtke u najvećoj mjeri posluju isključivo putem interneta, koriste novije generacije aviona, imaju manji broj radnika te tako na svakom uglu pokušavaju minimizirati svoje troškove, što ih čini konkurentnijima. Isto tako, ove kompanije nude niže cijene pri ranijoj kupnji, a nerijetko se mogu pronaći i specijalne ponuda karata.
U kolovozu prošle godine Sculi Mogensen, izvršni direktor u međuvremenu propalog Wow Aira, u razgovoru za CNN istaknuo je kako on svoju tvrtku percipira kao logističkog provajdera, odnosno nešto slično Amazonu. Oni jednostavno dostavlja dobra, koja su u ovom slučaju putnici, od točke A do točke B, a pritom traže načine kako automatizirati sustav i smanjiti resurse.
No, u posljednje vrijeme i velike aviokompanije počele su se natjecati s onim niskobudžetnima nudeći putnicima niže cijene letova. To postižu ponudom takozvanih karata koje nude isključivo nošenje ručne prtljage. Tako primjerice, ako kupite kartu kod British Airwaysa, Brussels Airlinesa ili Virgin Atlantica, uz uzimanje ove opcije ostvarit ćete puno niže cijene letova. No, uz tu jeftiniju kartu ostat ćete zakinuti i za beneficije koje nude skuplje karte ostalih aviokompanija poput besplatne hrane i pića.
Sve u svemu, kako bude rastao broj konkurenata, dolazit će do sve veće bitke za svakog putnika koje bi se mogle manifestirati kroz sve niže cijene karata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....