Sve je jasnije kako su vremena kada je bijela tehnika trajala i duže od dvadeset godina iza nas, a sve se češće i u prodavaonicama čuje kako će aparat trajati točno onoliko koliko mu traje jamstvo, piše Slobodna Dalmacija.
Za mobitele to su uglavnom dvije godine, štednjaci, hladnjaci, mikrovalne, ploče za kuhanje, perilice suđa i rublja uglavnom pet godina.
Dakle, nova generacija uređaja programirana je da se nakon isteka jamstva pokvari, a popravak je najčešće neisplativ. Naravno, ako se uređaj pokvari u jamstvenom roku, proizvođač je obvezan osigurati rezervni dio i servisera. No nakon isteka jamstva prepušteni ste sami sebi, odnosno morate sami naći majstora koji zna svoj posao, a da vam pri tome dobro ne počisti novčanik.
S obzirom na stanje na tržištu rada, dobrog majstora teško je naći. Dok ih je još prije nekoliko godina svaki kvart imao barem po jednoga, situacija je sada bitno drugačija. Naći dobrog, a ne skupog majstora, ravno je dobitku na lotu.
Majstor serviser s riječke Kantride Željko Salamon, za HRT je kazao kako posla ima više nego ikad.
- Posla ima već dvadeset godina, brojne kolege otišle su inozemstvo, nema nas puno. Prošlo je vrijeme kada je bijela tehnika trajala dvadesetak godina. Proizvođači kvalitetnih proizvoda gube tržišnu utakmicu od nekvalitetnih i za zdravlje opasnih proizvoda. No dokle god se takvi proizvodi kupuju, oni će se i proizvoditi - smatra Salamon.
Ako ste u potrazi za uređajima bijele tehnike, Slobodna Dalmacija daje par savjeta kako bi kupnjom bili što zadovoljniji.
Dakle, ako ste u mogućnosti svakako radije kupite europski proizvod zbog veće mreže servisa, dostupnijih rezervnih dijelova i pristupačnijih cijena. Ako je uređaj neispravan, trgovac vam je po Zakonu dužan dati novi.
Ako vam kažu kako će popravak potrajati nekoliko mjeseci, bolje je uzeti novac. Opreza radi, neka vam vrate novac na račun, a tek onda im dajte neispravan uređaj.
Usporedbe radi, Francuska je, kako bi zaštitila svoje potrošače, zakonom zabranila programirano kvarenje tehničkih proizvoda. Hrvatska je od takvih odluka daleko, zato se prije kupovine upoznajte sa svojim pravima i dobro pročitajte etikete i recenzije uređaja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....