Sporovi

U 50 posto slučajeva teleoperateri uvažili prigovore korisnika, a ove pritužbe su najčešće

S najvećim brojem sporova, prvo je mjesto zauzeo Terrakom s njih 17,3 na 100.000 potrošača
Ilustracija
 Profimedia, Alamy

Umjesto zbog iznosa računa i potrošnje, što je dugi niz godina bio najčešći razlog zbog kojeg su se korisnici telekomunikacijskih usluga žalili Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne usluge, na prvo su mjesto sada izbili prigovori koji se odnose na prijevremeni raskid ugovora, pokazuje izvješće Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (Hakom) za 2018. godinu, koje je u četvrtak prihvaćeno na sjednici Vlade.

Kad je u pitanju teleoperater s najvećim brojem sporova na 100.000 korisnika, na prvo je mjesto dospio Terrakom sa 17,3 spora na 100.000 potrošača, drugo je zauzeo Total TV sa 14,6 sporova, a na trećem je tvrtka OT.

Dobar sustav

U slučajevima najvećih i najpoznatijih teleoperatera, najveći broj sporova na uzorku od 100.000 potrošača ima A1, koji se nalazi na petome mjestu, HT je nešto bolji, a najbolji rezultat napravio je Tele 2, koji na 100.000 korisnika ima samo 1,3 spora.

Ono što se u Hakomovu izvješću ističe kao pozitivno jest činjenica da se prilikom sporova uspostavila praksa prema kojoj čak 50 posto teleoperatera tijekom spora promijeni svoju odluku, što je svakako vrlo dobro za korisnike, a naglašeno je i kako jedino Povjerenstvo za zaštitu potrošača Tele 2 donosi odluke koje Hakom u najvećoj mjeri potvrđuje, što znači da unutar kompanije postoji prilično dobar sustav rješavanja korisničkih prigovora.

Također, poznati su i podaci o inspekcijskim nadzorima koje Agencija provodi nad teleoperaterima.

Zaštita putnika

U 2018. godini odrađeno ih je 78, a optužni prijedlog podnesen je protiv kompanije IT Jedan d.o.o, i to zbog slanja SMS-ova u svrhu izravne promidžbe, ali bez privole korisnika.

Osim kod teleoperatera, Hakom nadzire i zaštitu korisnika u sustavu poštanskih usluga, pa se tako navodi da je agencija tijekom godine zaprimila 134 zahtjeva za rješavanje spora u ovom segmentu, od čega se najveći dio, logično, odnosi na Hrvatsku poštu.

Predani prigovori najčešće su se odnosili na oštećenje pošiljaka, a zbog njihova gubitka pred agencijom se pokrenulo 13 sporova.

Sporovi se najčešće vode za usluge koje imaju neke od dodatnih vrijednosti i pakete, točnije njih 60 posto, a na drugom je mjestu pokretanje sporova zbog preporučenih pošiljaka. Kad je u pitanju zaštita putnika u željezničkom prometu, Hakom je u 2018. godini donio odluke u sedam postupaka po zahtjevu putnika, a dobar dio odnosio se na plaćanje dodatka od 500 kuna zbog vožnje bez prijevozne karte.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 09:56