Nemoguća misija

Splićanka pokušala raskinuti policu dopunskog osiguranja, no to baš nije bilo jednostavno

Problem je što korisnici, u pravilu, nisu upoznati s uvjetima raskidanja police dopunskog osiguranja
Ugovor o osiguranju, ilustracija
 Profimedia, Wavebreak

Osiguravajuće kuće teško puštaju iz svoje baze klijente koji odluče raskinuti ugovor za policu dopunskog osiguranja.

Ako ste, naime, poželjeli prijeći drugom osiguravatelju jer vam je njegova ponuda dopunskog povoljnija, to jednostavno nećete moći učiniti u posljednji trenutak, čak ni netom prije isteka ugovora.

Većina osiguravatelja “grčevito” će vas držati još najmanje tri mjeseca nakon što iskažete želju, odnosno ispunite zahtjev za raskid ugovora. Toliko im, kako piše Slobodna Dalmacija, traje otkazni rok tijekom kojeg će vam, naravno, zaračunavati mjesečnu premiju.

Uvjeti raskida

Problem je što korisnici, u pravilu, nisu upoznati s takvim uvjetima raskidanja police dopunskog osiguranja, o čemu svjedoči i slučaj čitateljice iz Splita M.J. (točni podaci poznati redakciji), inače korisnice usluga Allianz Osiguranja.

- Pretpostavljala sam da je i ovdje procedura kao i kod drugih davatelja javnih i ostalih usluga - da je dovoljno pratiti kad ti istječe ugovor i prije tog datuma reagirati, no prevarila sam se. Naime, u Allianzu su mi rekli da sam se trebala javiti najmanje tri mjeseca prije isteka, a budući da to nisam napravila, produžit će mi policu još godinu dana.

Ne znam jesu li u pitanju tzv. “sitna slova”, ali ja stvarno sa spomenutim uvjetima nisam bila upoznata. Možda je to moja krivnja, ne znam, ali čini mi se da većina korisnika ništa ne zna o uvjetima raskida - govori M.J.

Na pitanje zašto otkazni rok mora toliko dugo trajati, osiguravatelji odgovaraju da je takva praksa regulirana zakonom.

- Ugovori o dopunskom zdravstvenom osiguranju su dugoročni i kao takvi traju dok ih jedna od ugovornih strana ne otkaže. Sukladno odredbama važećih uvjeta za dopunsko zdravstveno osiguranje i članka 946. Zakona o obveznim odnosima, raskid ugovora o osiguranju se obavlja pisanim putem najkasnije tri mjeseca prije isteka tekuće godine osiguranja.

U tom slučaju osiguranje prestaje istekom 24. sata zadnjeg dana tekuće osigurateljne godine. U slučaju da se pisani zahtjev za raskid ne podnese pravodobno, raskid će se provesti nakon isteka prve sljedeće osigurateljne godine.

Pisani otkaz

Prijevremeni raskid ugovora o osiguranju moguć je u slučaju gubitka statusa osiguranika u obveznom zdravstvenom osiguranju, smrti osiguranika, te u slučaju kad osiguranik ostvari pravo na oslobođenje od plaćanja sudjelovanja u troškovima zdravstvene zaštite - navode iz Allianza, poručujući svojim klijentima da dobro prouče svoje “ugovorne uvjete kako bi u potpunosti razumjeli sve mogućnosti koje iz ugovora proizlaze...”.

Sličan smo odgovor dobili i iz Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO).

- Prema Općim uvjetima ugovora o dopunskom zdravstvenom osiguranju, nakon isteka trajanja osigurateljnog razdoblja od jedne godine ugovor će se smatrati važećim i za iduće osigurateljno razdoblje od jedne godine, ako se osiguranik/ugovaratelj prije isteka ugovorenog razdoblja pisano ne izjasni da ne želi produljenje sklopljenog ugovora.

Bitno je, dakle, da se ugovaratelj pisanim putem izjasni na vrijeme, to može biti čak i jedan dan prije isteka samog ugovora.

Korisnici su upoznati s uvjetima za raskidanje koji su otisnuti na poleđini njihova ugovora o polici. Prema Općim uvjetima ugovora o dopunskom zdravstvenom osiguranju „ugovaratelj može pisanim putem otkazati ugovor uz otkazni rok od tri mjeseca i uz obvezu plaćanja pripadajuće premije”... Tijekom ta tri mjeseca osiguranik ostvaruje sva prava iz dopunskog zdravstvenog osiguranja - napominju iz HZZO-a.

U Croatia osiguranju tvrde da oni, prije samog potpisivanja ugovora, potencijalnog korisnika informiraju o načinu raskida ugovora o osiguranju.

- U većini slučajeva individualni ugovori dopunskog zdravstvenog osiguranja sklapaju se na neodređeno vrijeme.

Takav ugovor za ugovaratelja ima prednosti pred onim na određeno vrijeme, primjerice, mogućnost raskida na jednostavan način kada to ugovaratelju odgovara.

Za raskid ugovora o osiguranju na neodređeno vrijeme dovoljno je da ugovaratelj obavijesti osiguravatelja da ga raskida, bez potrebe navođenja razloga. Obavijest mora biti u pismenom obliku i mora se priopćiti osiguravatelju najkasnije tri mjeseca prije isteka tekuće godine osiguranja - pojašnjava ovaj osiguravatelj.

Cijene polica

HZZO - mjesečna polica dopunskog zdravstvenog osiguranja HZZO-a iznosi 70 kuna za sve kategorije osiguranih osoba, neovisno o životnoj dobi ili zdravstvenom stanju osiguranika.

Croatia osiguranje - osiguranici od 18 do 60 godina života koji ugovore policu dopunskog u ovoj tvrtki (bez B liste lijekova) plaćaju 70 kuna mjesečno. Oni do 70 godina života policu dopunskog moraju ugovarati s dodatnim programom za osiguranje doplata za lijekove s Dopunske liste lijekova HZZP-a.

Dopunsko osiguranje koje uključuje B-listu lijekova kod ovog osiguravatelja se plaća 99 kuna mjesečno (18-50 godina života), 129 kuna (za osiguranike do 60 godina), te 299 kuna (61-70 godina života).

Allianz Osiguranje - Ovaj osiguravatelj ima osnovni paket A, koji pokriva sve troškove sudjelovanja u obveznom zdravstvenom osiguranju, te prošireni paket "A+B" koji, uz osnovni paket, uključuje dodatno pokriće participacija za lijekove s dopunske B liste lijekova. Najjeftiniji paket A košta 45 kuna (osiguranici mlađi od 40 godina), a najskuplji 170 kuna (61 godina i više).

Cijena najjeftinijeg paketa "A+B" iznosi, pak, 65 kuna, dok je najskuplji 250 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 01:49