U Hrvatskoj svi strepimo od pogleda na poštanski sandučić, jer u njemu više nećete pronaći razglednicu ili pismo, tek samo hrpu računa ili opomenu kako niste platili neku obvezu. Pa makar na uplatnici stoji iznos od 0 kuna!
Da, da, dobro ste pročitali – nemate ništa za platiti jer na računu piše iznos od 0,00 HRK! No, uvijek je prisutno i ono "hrvatsko birokratsko 'ALI'", budući da je na uplatnici i napomena "dospijeće plaćanja 16. siječnja 2019. godine".
Takav je račun dobio naš sugrađanin (podaci poznati redakciji), no kako je čovjek ujedno i pisac satiričar, odlučio se on našaliti s ljudskom glupošću, jer kako drukčije nazvati osobu, instituciju ili tvrtku koja nekome šalje račun na iznos od nula kuna, piše Slobodna Dalmacija.
Naravno, svi znamo kako slanje poštom ili kurirskim servisom košta, kao i ispis formulara, te samog računa.
Kako Hrvati iskustva s ovrhama, blokiranim računima i enormnim troškovima ovršnih postupaka itekako imaju, naš čitatelj nam je prepričao svoj odlazak u poslovnicu Hrvatske pošte kako bi na licu mjesta i platio "račun za uslugu u fiksnoj HT mreži za 12/2018." u iznosu, kako smo već rekli, nula kuna!
Naš sugovornik prepričao je dijalog koji je vodio sa zaposlenicom državne tvrtke:
"Doša san u poštu isprsit šolde, jer ako mi krene ovrha, samo san ja u problemu. Uredno san pozdravija službenicu...
– Dobar dan, ja bi platija.
– Izvolite.
– Evo.
– Vi mene ko zaj...jete.
– Nisan. Je li tu piše da triba platit do toga i toga datuma. Ako mi ne ovjerite da san pristupija vašen pultu, oni mogu ovo imat u evidenciji i dat na daljnju obradu, a onda bi moglo bit lipih troškova za moj takujin.
– Pa vidi se da je nula.
– Ne vidi to svako.
– A tko to pored zdravih očiju ne vidi?
– Pa ovi koji su mi poslali uplatnicu.
– Ma, oni vam moraju to poslati radi interne evidencije.
– Onda vi meni udrite pečat da san platija.
– Šeefeeee..."
Ovo je ono što se odigralo na šalteru, a mi smo tražili odgovor iz Hrvatskog telekoma u vezi s uplatnicom na taj nesvakidašnji iznos. Odgovor dobiven iz HT-ova Odjela za korporativne komunikacije prenosimo u cijelosti:
"Svaki korisnik HT-ovih elektroničkih komunikacijskih usluga dobiva mjesečni račun za usluge koje je koristio, u skladu s propisima koji reguliraju izdavanje računa. Uz račun, korisnik dobiva i nalog za nacionalna plaćanja (uplatnicu, op.a.) kojim se može platiti novčana obveza po izdanom računu sa svim potrebnim podacima za plaćanje. Budući da ne raspolažemo podacima o korisniku koji je dobio ovakav račun, ne možemo dati konkretan komentar. No, možemo pretpostaviti kako je korisnik dobio račun na kojem je naveden iznos u kojem su obračunate usluge, kao i pripadajući PDV.
Račun na kojem su obračunate usluge korištene u mjesecu ne iznosi 0,00 kuna, već je upisan u iznosu koji je veći od 0,00 kuna. Na istom računu je obavljen i odbitak iznosa koji je korisnik vjerojatno preplatio prilikom plaćanja prethodnih računa te se sve navedene informacije nalaze na računu. Budući da se radi o iznosu od 0,00 kuna, ovrhu nije moguće pokrenuti."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....