“Reklamacije ne uvažavamo bez predočenja računa i potvrde o plaćanju debitnom ili kreditnom karticom”, stoji na računu koji nam je ovih dana u redakciju dostavio jedan zbunjeni čitatelj.
Riječ je o računu za jedan aparat kupljen u Zagrebu tijekom božićnih praznika, no tek naknadno potrošač je na njemu pronašao uvjet koji ga je iznenadio.
“Znam da trgovine za reklamaciju traže predočenje računa, ali da to uvjetuju i računom i potvrdom plaćanja, to još nisam čuo”, požalio nam se čitatelj te zamolio kako bismo slučaj istražili.
Mogućnost provjere
Odgovor smo potražili u Ministarstvu gospodarstva koje nam je neizravno potvrdilo da je zahtjev trgovine zakonski neutemeljen.
“Zakon o zaštiti potrošača u svojim odredbama ne propisuje obvezu potrošača da prilikom reklamacije proizvoda priloži račun ili drugu potvrdu o plaćanju poput potvrde o plaćanju debitnom ili kreditnom karticom.
No, kako bi potrošač dokazao da je proizvod ili uslugu kupio kod trgovca kod kojeg podnosi reklamaciju, mora imati račun za kupljeni proizvod ili uslugu.
Ako potrošač nije sačuvao račun, kao dokaz se može koristiti i potvrda o plaćanju debitnom ili kreditnom karticom.
Naime, trgovac mora na određeni način imati mogućnost provjere je li određeni proizvod ili usluga koje potrošač reklamira kupljen u njegovoj trgovini”, stoji u njihovu odgovoru.
Zapis u blagajni
Ipak, treba napomenuti kako se kupci ne bi trebali obeshrabriti ni u situacijama u kojima nemaju ni račun, ni potvrdu plaćanja.
Naime, ako su proizvod koji reklamiraju platili nekom vrstom kartice, trgovine dokaz o tome da je proizvod kupljen baš u njihovoj poslovnici mogu pronaći u vlastitoj blagajni jer ona bilježi svaku transakciju.
Inzistirajte na tome čak i kad nemate potrebnu dokumentaciju, ali pomognite trgovcu barem točnim datumom kupnje kako biste mu maksimalno olakšali potragu za transakcijom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....