Promet u trgovini na malo u Hrvatskoj je u kolovozu realno porastao 3,1 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, dok je u odnosu na srpanj rast prometa u maloprodaji iznosio 0,7 posto. Podaci su to državne statistike, koji se odnose na sve tvrtke, koje se bave trgovinom, neovisno o tome je li im ona glavna djelatnost ili sporedna.
Kada je, pak, riječ o tvrtkama kojima je trgovina na malo vodeća djelatnost, rast prometa u kolovozu bio je još i veći. Naime, prema podacima DZS-a, ukupan promet od trgovine na malo kod njih je u kolovozu realno porastao četiri posto u odnosu na kolovozu prošle godine, dok je u odnosu na srpanj skočio za jedan posto.
Rast prometa u trgovini na malo u kolovozu potvrda je nastavka kontinuiteta pozitivnih stopa rasta koje traju još od rujna 2014. godine, komentiraju analitičari Raiffeisena. Inače, ukupan promet u maloprodaji u Hrvatskoj u prvih je osam ovogodišnjih mjeseci, pokazuju podaci službene statistike, bio nominalno veći za 5,1 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, dok je realan rast - dakle, umanjen za inflaciju - iznosio 3,6 posto.
Kolovoški rast prometa u trgovini na malo rezultat je, prije svega, velikog broja turista, koji su se u tom mjesecu odmarali u Hrvatskoj. Njihove su kupnje, naime, 'pogurale' potrošnju. No, zasluge za rast maloprodaje pripadaju, ističu u Raiffeisenu, i oporavku domaće potražnje, koja je pod utjecajem pada broja nezaposlenih i nastavka rasta plaća.
Najveći porast prometa u trgovini na malo u kolovozu zabilježen je u kategoriji motornih goriva i maziva, čija je prodaja u skočila 16,2 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, odnosno 5,8 posto u odnosu na srpanj. Makroekonomisti Raiffeisena ističu kako je rastu prometa u trgovini na malo pridonijela i dvoznamenkasta stopa rasta prodaje novih automobila, što je trend koji je nastavljen i u kolovozu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....