1Toni, prije svega želio bih vam se ispričati jer sam vas prije tri tjedna, uoči zatvaranja ribarnica, pogrešno shvatio kada ste najavili da će promet ribom u Zagrebu manji za 60 posto. Mi smo objavili da će i cijene pasti za 60 posto. Što se dogodilo taj vikend na Dolcu?
- Zbog odluke Stožera Civilne zaštite taj tjedan se dogodio pad prometa koji je prvenstveno bio prouzročen prestankom rada ugostiteljskih objekata i hotela, a radi stvaranja zaliha kod ljudi tih prvih dana pad se ipak nije osjetio u toliko značajnoj mjeri, iako je u tom segmentu bilo pada. I u prometu, pa i u cijeni, kako ste napisali.
2 Pa ipak ste nešto prodali jer vam je poslije promet pao za 100 posto. Kako ste preživjeli taj prvi tjedan zatvorenih ribarnica?
- Prvi izazov bio je podijeliti preostalu ribu jer se u ribarnici zbog potresa nije radilo ni u nedjelju, što je bio planirani radni dan, a tijekom nedjelje je objavljena odluka o zatvaranju ribarnica. Što se tiče preživljavanja, poštovali smo odluke Stožera i čekali daljnje upute.
3 Koji je gubitak bio teži, restorani ili stalni kupci na tržnicama?
- Ne može se ni bez jednih, ni bez drugih jer je održivo poslovanje moguće jedino ako imate različite segmente kupaca.
4 Što ste dogovorili sa zaposlenicima, imate li kakve subvencije od države kao obrt kako je nedavno objavljeno?
- Nakon donošenja odluke zatražili smo subvencije za plaće zaposlenika. Budući da ne zapošljavamo veći broj ljudi, nemamo nikakve namjere dati otkaze jer ipak očekujemo kako će se u skorije vrijeme ribarnice u potpunosti otvoriti.
5 Kakve vijesti stižu s mora, od ribara kojima je nedavno zabranjen i izvoz ribe?
- Pa, zasad se pokušavaju organizirati na različite načine, prvenstveno prodaju s brodova. Ipak, s obzirom na relativno mali broj stanovnika koji stalno živi na našim otocima, broj ribara po stanovniku ipak je prevelik da bi se takav sustav prodaje mogao održati u duljem razdoblju izvan turističke sezone.
6 Jeste li razmišljali o dostavi ili online prodaji?
- Razmišljali jesmo, ali je problem to što većina naših kupaca zahtijeva da se riba i očisti, a s obzirom na to da je ribarnica zatvorena, nemoguće je osigurati uvjete za čišćenje ribe. Osim toga, mi prodajemo gotovo isključivo svježu ribu, a prodaja takve ribe je specifična jer ju većina kupaca ipak kupuje tako da je prvo vidi. Stoga zasad ipak nećemo pokrenuti dostavu ili online prodaju.
7 Što ste sve napravili kako bi ribarnice opet počele s radom nakon odluke Stožera?
- Prvo bih htio naglasiti da je prva odluka Stožera bila iznimno dvosmislena, na način da ju je svatko tumačio onako kako njemu odgovara. Mi trgovci s Dolca smo kontaktirali voditelja podružnice Tržnica Zagreb jer smo smatrali da u ribarnici Dolac nema prepreka da se organizira prodaja koja bi zadovoljavala sve uvjete i preporuke Stožera. Naišli smo na ravnodušnost i nezainteresiranost, ali našom upornosti pokrenuli smo stvari. Nadamo se i sve vodi prema tome da će od utorka 7. travnja, pod uvjetima dogovorenima s predstavnicima tržnica, ribarnica otvoriti svoja vrata.
8 Kako to da neke ribarnice na tržnicama rade, a neke ne i hoće li raditi za Veliki petak?
- Pa upravo na to sam mislio kad sam u prethodnom pitanju istaknuo kako je odluka Stožera o otvaranju zatvorenih dijelova tržnica bila dvosmislena jer je omogućila nadležnim osobama na lokalnim razinama da je svatko tumači na svoj način.
9 Što predlažete?
Moj je osobni stav i dobronamjerni savjet da bi odluke u budućnosti trebale biti jasnije i za sve pod istim uvjetima, a ne podložne tumačenju lokalnih službenika jer vidimo iz prakse kako se pojedini ljudi ipak u tome ne snalaze. Uz naš golem trud i naša ulaganja u zadovoljavanje uvjeta, poput ugradnje pleksiglas zaštite i drugih potrebnih elemenata, nadamo se da će u utorak 7. travnja biti otvorena vrata ribarnice na Dolcu.
10 Kako će se ova kriza odraziti na cijenu ribe, imamo neke informacije da najpopularnije vrste riba iz uvoza u veleprodaji bilježe i 50 posto veću cijenu u nabavi?
- Moja su predviđanja da će najskuplja domaća jadranska riba, koju u znatnoj količini kupuju ugostitelji, pojeftiniti zbog nepovoljnih tržišnih kretanja u sektoru turizma i ugostiteljstva, a kod sitnije ribe ne očekujem značajne promjene cijena. Istina je da je trenutačno cijena najpopularnijih uvoznih riba, poput lignji, znatno skočila, a pretpostavljam kako je razlog tome prilika koju koriste veliki uvoznici i trgovački lanci radi trenutačnog nedostatka konkurencije na tržnicama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....