- Naši osnovni principi su uzak raspon proizvoda i niska cijena i to se nikako ne može razdvojiti – svojedobno je o poslovanju Aldija, jednog od najpopularnijih maloprodajnih diskontnih lanaca na svijetu, rekao njegov suosnivač Karl Albrecht. No, ti su principi sasvim slučajno postali temelj poslovanja tog lanca, piše The Guardian.
Ime lanca zapravo je kratica naziva te trgovine, Albrecht Diskont, koja je na početku bila samo dućančić s namirnicama na uglu ulice u njemačkom Essenu u vlasništvu Anne Albrecht. Ondje su joj pomagali njeni sinovi, Karl i Theo, sve do početka Drugog svjetskog rata kada su mobilizirani u vojsku. Pri povratku iz rata 1946. preuzeli su majčinu trgovinu i proširili ju na lanac manjih dućana.
No, zbog nedostatka kapitala ti su dućani imali veoma slabu ponudu proizvoda koje su braća Albrecht nudili po niskim cijenama, što se pokazalo kao recept za uspjeh. Tako su se, unatoč početnoj namjeri da obogate ponudu svojih trgovina, zbog niskih troškova a visoke zarade Karl i Theo odlučili za novu strategiju kompanije. Već 1953. Njemačka nije imala desetak tih maloprodajnih trgovina, već više od 30, a postoje dva ogranka kompanije, Aldi Süd i Aldi Nord. Naime, 1960. braća su, zbog nesuglasice oko uključivanja cigareta u ponudu dućana, podijelile Aldi na ta dva dijela. Karl je tako dobio jugozapad Njemačke, SAD, UK, Australiju i istočnu Europu, dok je Theo preuzeo sjeverni dio Zapadne Njemačke te zapadnu i južnu Europu. Danas diljem svijeta posluje više od deset tisuća Aldijevih dućana koji godišnje prosječno ukupno zarade oko 60 milijardi dolara.
Kako navodi Business Insider, Aldi je od samog početka nudio proizvode po jeftinim cijenama posloženim na drvenim paletama, odnosno onako kako su sami proizvodi i dostavljeni, a informacije o vlasnicima te kompanije jednako su ograničene kao i dekor njihovih trgovina. Oduvijek je bilo tako, no nakon otmice Thea Albrechta 1971., obitelj se u potpunosti povukla u osamu i više nikada nisu dali ni intervju ni bilo kakvu izjavu. Doduše, ono što se zna, jest da je obitelj Albrecht “teška” 38,8 milijardi dolara.
Ipak, unatoč svom bogatstvu, bili su i ostali štedljivi. Obitelj ne posjeduje nikakve vikendice, privatne zrakoplove, jahte niti bilo što slično, a Theo Albrecht uvijek bi bio potrošio svoje olovke do razine da se više nisu mogle ni držati u ruci te je nosio jeftina odijela. Umro je 2010. i Aldi Nord, vrijedan 16,7 milijardi dolara, ostavio je svojim dvama sinovima, Bertholdu i Theu Jr.
Bertholodova supruga Babette jedini je član koji je prkosio pravilima obitelji, kako po pitanju privatnosti, tako i po pitanju rastrošnosti. Tijekom svog je braka trošila milijune dolara na skupocjene automobile i umjetnine te je stoga nju, a i svoju djecu, Berthold isključio iz oporuke koja se 2016. našla pod svijetlima reflektora. Vrijednost Aldi Norda u to je vrijeme iznosila više od 22 milijarde dolara, a on je svoj dio prepustio bratu Theu Jr. Kako bi opovrgnula oporuku, Babette se borila i na sudu s ciljem dokazivanja nesposobnosti svog supruga zbog “bolesti povezane s alkoholom”. Tu bitku nije dobila.
S druge strane, Karl Albrecht umro je 2014., odnosno četiri godine nakon svog brata. Njegovi su sin i kći, Karl Jr. i Beate, naslijedili njegov dio bogatstva i trenutno sjede na čelu kompanije. Budući da oboje slijede tradiciju obitelji i silno drže do privatnosti, nikada nisu razgovarali s novinarima te nije poznato tko će naslijediti Aldi Süd nakon što se oni povuku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....