Realni promet u trgovini na malo u studenom je porastao i na mjesečnoj i na godišnjoj razini, pri čemu je godišnja stopa rasta s listopadskih 3,1 posto usporila na 2,5 posto, pokazuju u ponedjeljak objavljeni podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).
Na mjesečnoj razini, u studenom u odnosu na listopad ove godine, promet od trgovine na malo realno je porastao za 0,3 posto.
Pritom je promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) realno porastao za 5,6 posto, dok je promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima pao za 0,2 posto.
Na godišnjoj razini, u studenom ove u odnosu na isti mjesec prošle godine, promet od trgovine na malo u Hrvatskoj realno je porastao za 2,5 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, čime su nastavljena pozitivna kretanja u maloprodaji, iako je godišnja stopa rasta usporila.
Na godišnjoj razini zabilježen je porast prometa i u trgovinama prehrambenim i neprehrambenim proizvodima. Tako je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima na godišnjoj razini porastao za 3,4 posto, a promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) za 5,5 posto.
Na godišnjoj razini realni promet od trgovine na malo kontinuirano raste od lipnja ove godine, zamjećuju statističari.
Naime, nakon svibnja u kojemu je zabilježen pad na godišnjoj razini za 1,9 posto po prvi put nakon 56 mjeseci rasta, u lipnju je potrošnja skočila za 5,9 posto. Maloprodaja je u srpnju na godišnjoj razini porasla za 3,7 posto, u kolovozu 1,2 posto, rujnu 3,5 posto te listopadu za 3,1 posto.
U prvih jedanaest ovogodišnjih mjeseci kalendarski prilagođeni promet u maloprodaji realno je porastao za 3,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pokazuju podaci DZS-a.
Analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA) u osvrtu na podatke DZS-a ističu kako je na nastavak povoljnih godišnjih stopa rasta maloprodaje upućivalo daljnje poboljšanje indeksa pouzdanja potrošača koji se nalazi na najvišim razinama otkad se provode istraživanja očekivanja potrošača.
"Uz to, umjerena inflacija, rast plaća, još uvijek razmjerno snažno potrošačko kreditiranje te visoka sklonost potrošnji čimbenici su koju potvrđuju očekivanja da će trgovina na malo tijekom 2019. godine zabilježiti solidne rezultate zrcaleći pozitivne trendove u osobnoj potrošnji. Posljedično, upravo osobna potrošnja nastavit će biti glavni generator rasta BDP-a u 2019. godini", naglašavaju iz RBA.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....