Tijekom prvih pet godina automobili u Hrvatskoj gube čak 52 posto vrijednosti. I dok je taj pad ipak nešto manje izražen kod starijih automobila, oni noviji u samo prvih nekoliko godina svog vlasnika koštaju pravo 'malo bogatstvo'.
Primjerice Renault Clio kojeg je vlasnik platio 100.000 kuna u prvih godinu dana će izgubiti oko 16 posto, odnosno oko 16.000 kuna vrijednosti, a Volkswagen Golf cijene 150.000 kuna oko 12 posto, odnosno oko 18.000 kuna.
Zbog velike razlike za pojedine marke, klase i tipove vozila novi ili rabljeni automobil valja birati i po tome koliko gubi na vrijednosti. Golf i Clio su primjeri dobrog odabira, jer prosječan gubitak vrijednosti u Hrvatskoj, prema analizama vodećeg hrvatskog oglasnika za prodaju vozila, tijekom prvih godinu dana iznosi čak 24 posto. Nakon toga gubitak vrijednosti se usporava, pa tijekom prvih pet godina auti gube 52 posto vrijednosti.
Kako piše portal RTL-a, istraživanja pokazuju kako njemački automobili najbolje drže vrijednost. Najmanji gubitak ima Porsche, a slijede ga Mercedes, Volkswagen, Audi i BMW. Najbolja marka izvan Njemačke u pogledu očuvanja vrijednosti je japanska Toyota.
Suprotno vjerovanjima, dobru vrijednost drže i automobili francuskih proizvođača, dok korejski nešto slabije, ali ipak nešto bolje od talijanskih i američkih marki.
Što se tiče kategorija, odnosno klasa, tijekom prvih pet godina uvjerljivo najbrže vrijednost gube skupi luksuzni automobili. Prema istraživanju, nakon pet godina luksuzni automobili (modeli poput Audija A8, BMW-a serije 7 ili Porschea Panamere) izgube oko 61 posto vrijednosti. Prilično veliki gubitnici su kupci automobila gornje srednje klase sa 60 posto, a tek nešto bolje stoje putnička kombi vozila i monovolumeni koji gube 59 posto vrijednosti.
Od automobila koje prosječni kupci kupuju najčešće, najbolje vrijednost drže manji gradski modeli, a slijede kompaktni i automobili srednje klase. Također, trend posljednjih godina pokazuje da SUV-ovi bolje drže vrijednost od automobila 'klasične koncepcije'.
No ne valja se pouzdati samo u klasu, jer i unutar jedne klase postoje velike razlike. Tako će primjerice Porsche Macan nakon pet godina izgubiti 46 posto vrijednosti, dok će VW Touareg za isto vrijeme izgubiti 52 posto, a Alfa Romeo Stelvio 57 posto vrijednosti.
Za razliku od svoji dizelskih i benzinskih konkurenata, vrijednost električnim automobilima pada puno brže. Tako oni u prvih pet godina izgube čak 53 posto svoje vrijednosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....