Previše trošite, gomilate nepotrebne stvari i baš si nikako ne možete pomoći? Ako je vjerovati istraživanju Rice University, rješenje postoji i vrlo je jednostavno. Kako piše Moneyish, dovoljno je samo razmisliti o predmetima koje imamo kod kuće i nedavno smo ih upotrebljavali. Studija je pokazala da je želja za kupovinom novih stvari kod grupe koja se prisjetila nedavno upotrebljavanih predmeta bila 14 posto manja nego kod one koja to nije učinila.
Autor Utpal Dholakia usporedio je to s “mentalnom šetnjom kroz ormar”.
- Razmišljate o onome što već posjedujete i to vas na neki način smiruje. Umanjuje želju za impulzivnom kupnjom. Nakon što se prisjetimo funkcionalnih predmeta koje već imamo kod kuće, manje nas privlače novi – naglasio je Dholakia.
Istraživanje Ekonomskog instituta iz 2016. godine pokazalo je da su Hrvati skloni impulzivnoj kupnji otprilike koliko i Amerikanci.
- Mlađi potrošači i oni s višim primanjima skloniji su kompulzivnoj kupnji od ostalih potrošača. Oni su skloniji na kraju mjeseca potrošiti preostali novac, kupovati stvari koje si ne mogu priuštiti, kupovati iako nemaju novca na računu i imaju grižnju savjesti što se tiče vlastitih kupovnih navika – rekli su autori znanstvenog rada za Jutarnji list i dodali da se navike mlađih potrošača kod kupnje modnih proizvoda, čija se kupnja smatra impulzivnom, mijenjaju pod utjecajem ekonomske krize.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....