Iako “kampanjski” kupuju u zadnji tren, Hrvati na svoje bolje polovice za Dan zaljubljenih troše sve više. Kako je pokazalo istraživanje MasterCard Love Index, u posljednje se dvije godine kupovina poklona uoči i za vrijeme Valentinova povećala za 55 posto, cvijeća za 72 posto, a nakita za čak 76 posto. Najveći broj poklona, oko trećine, Hrvati kupe tek tri dana unaprijed, odnosno na današnji dan.
Sve popularnijima postaju nematerijalni pokloni kao što su večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se, primjerice, u posljednje tri godine potrošnja u restoranima u tom razdoblju povećala za 34 posto, a u hotelima za 48 posto. Osim toga, zaljubljeni parovi svoj dan vole obilježiti i odlaskom na wellness, masažu ili pak otputovati u neku od naših susjednih zemalja.
S obzirom na rast "kupovine iskustava", porasla je i online kupovina uoči Dana zaljubljenih i to za vrtoglavih 202 posto. Ipak, na nju se odnosi tek pet posto ukupne potrošnje, odnosno gotovo se sva transakcija i dalje obavlja na fizičkim prodajnim mjestima.
Još jedan trend koji je zabilježen sve je češće plaćanje poklona karticama. Općenito, broj kartičnih plaćanja oko Valentinova je u tri uzastopne godine porastao za 45 posto, dok se njihov broj značajno povećao i u restoranima, za 38 posto, u hotelima za 20 posto, dok cvijeće karticom plaća čak 57 posto Hrvata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....