Gužve ispred trgovina i puna parkirališta ispred velikih šoping centara označile su početak "Black Fridaya" (crnog petka), to jest dana velikih sniženja u trgovinama.
Riječ je o šoping tradiciji koja je počela u SAD-u, ali se sve više širi i na ostatak svijeta pa tako i u Hrvatsku. Mnogi domaći trgovci stoga su za ovaj petak najavili popuste, što je privuklo veliki broj kupaca, uglavnom u Zagrebu.
Među njima je i trgovina Harvey Norman u trgovačkom centru King Cross na Jankomiru, ispred koje su mnogobrojni kupci strpljivo čekali od ranog jutra. Čim su se vrata otvorila, ljudi su pohrlili unutra kako bi zgrabili jeftinije proizvode prije nego nestanu s polica.
No, znatno su veće gužve bile ispred dućana elektroničke opreme i igara Links na Trešnjevci. Tamo su ljudi u nepreglednom redu čekali otvaranje trgovine koja je također najavila velike popuste, čak i do 70 posto.
Iz te su trgovine samo sat vremena nakon otvaranja dućana, dakle u 9 sati, priopćili da su sve grafičke kartice, PlayStation 4 i pojedini proizvodi izloženi na popisu zaliha rasprodani.
Velik interes kupci su pokazali i za odjeću i obuću španjolskog brenda Zara, ispred čijeg dućana na Ilici su jutros također bili veliki redovi. Zara je cijene na odabranoj robi spustila za velikodušnih 50 posto, a ovo je prvi put u povijesti da sudjeluju u 'Black friday' sniženjima.
Jedna od najvećih trgovina informatičke opreme u Hrvatskoj, HG Spot, kupce je primamila sniženjima i do 80 posto, a da su oni to jedva dočekali pokazuje ogroman red snimljen prijepodne. U njihovoj trgovini u zagrebačim Utrinama već prije 12 sati bile su rasprodane maskice za mobitele, automobilski punjači, iPhone 5S za 841 kunu, planuo je i iPhone 8 Plus snižen sa 7000 na 3500 kuna, memorijske kartice na sniženju oko 60 posto...
HGK procjenjuje promet za "crni petak" na 500 milijuna kuna
Hrvatska gospodarska komora (HGK) procjenjuje da će tijekom "crnog petka" i cijelog tog tjedna, tijekom kojeg trgovci uvode sniženja na svoje proizvode u rasponu od 20 do 70 posto, građani potrošiti oko 500 milijuna kuna.
"Procjena je da će se tijekom Black Friday (weeka) i ove godine potrošiti oko 500 milijuna kuna", odgovorili su iz HGK-a na pitanje Hine da procjene potrošnju.
U sklopu Black Fridaya raspon sniženja kreće se između 20 i 70 posto, kažu u Komori.
Napominju da su posebni oblici prodaje u Hrvatskoj regulirani Zakonom o zaštiti potrošača, koji definira pitanja kao i pravila provođenja prodaje na taj način. Prilikom prodaje po posebnim oblicima prodaje nema propisanih raspona sniženja, no nužno je držati se dobre trgovačke prakse, kao i ostalih pozitivnih zakonskih propisa, navode još u HGK-u.
Prodaja po promotivnim cijenama u sklopu tzv. Black Fridaya potekla je s američkog tržišta. I u Hrvatskoj se zadnjih par godina sve više trgovaca odlučuje za prodaju svojih proizvoda po sniženim cijenama u sklopu Black Fridaya. Neki svoje promotivne prodaje u tzv. Black Fridaya provode i cijeli tjedan - Black week.
U SAD-u bi, po procjeni tvrtke Adobe, koja prati i analizira on-line prodaju, ove godine vrijednost on-line prodaje na Black Friday mogla dosegnuti 5,9 milijardi dolara ili 15 posto više nego lani, a na cyber ponedjeljak 7,8 milijardi dolara ili 17,6 posto više.
Internet Retailer, tvrtka koja objavljuje analize o e-trgovini, procjenjuje da će on-line prodaja u tom razdoblju (od petka do ponedjeljka) u SAD-u iznositi 21,6 milijardi dolara, za otprilike četvrtinu više nego procjenjuju u Adobeu. (Hina)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....