U samo deset godina Alibaba je Dan samaca (eng. Singles Day), kinesku proslavu ljudi koji nisu u romantičnoj vezi ili braku, pretvorila u najveći svjetski shopping događaj u godini na koji stotine milijuna ljudi diljem svijeta troše novce, piše Bloomberg. Ove godine u centru zbivanja dvije su osobe – pjevačica Taylor Swift, koja je zaštitno lice ovogodišnjeg Dana samaca, te Jiang Fan, novi izvršni direktor kineske grupacije koji je prije dva mjeseca sjeo u stolicu milijardera Jack Ma i preuzeo upravljačku palicu nad Alibabom.
A otkud ime Dan samaca? Singles Day obilježava se 11.11. svake godine, a “gole grančice”, na koje izgled jedinica podsjeća, kineska su izreka koja znači “neoženjen/a”. Tijekom 1990-ih na kineskim je sveučilištima 11. studeni postao dan slavlja za sve samce u kulturi u kojoj su mladi ljudi pod velikim pritiskom da se moraju što prije oženiti. Riječ je zapravo o svojevrsnoj suprotnosti Valentinovu koja je kroz godine postala pravi fenomen.
Ipak, taj je dan s kupovinom povezao Jack Ma kopirajući američki Crni petak (eng. Black Friday) sa željom da prije samog blagdanskog razdoblja nudi popuste na svoje proizvode i tom je idejom svoju kompaniju tada učinio najvrednijom na svijetu. Prvi Alibabin Dan samaca održan je 11. studenog 2009. kada su se samci htjeli počastiti upravo zato što su sami, no uskoro se shopping groznica proširila na cijelu kinesku ali i svjetsku populaciju.
Naime, iako je to Alibabin događaj te osim Kineza, i stanovnici drugih država mahnito kupuju i to uglavnom putem AliExpressa, preuzele su ga i druge kompanije (između ostalih i Amazon) kako bi povećale promet, pa ne čudi da je Dan samaca pretekao i Crni petak te postao dan u godini u kojem se najviše kupuje. U tih se 24 sata, kako piše Bloomberg, putem interneta proda više artikala nego tijekom petodnevne američke shopping groznice koja počinje na Dan zahvalnosti i završava na Cyber ponedjeljak.
Ove godine Alibaba očekuje da će preko 500 milijuna ljudi sudjelovati u kineskom događaju, što je čak 100 milijuna više nego lani. Iako se može činiti da je riječ o prilično visokom i možda nerealnom povećanju kupaca, svaka godina nadmaši onu prethodnu. Tako je, primjerice, lani prodaja skočila za 27 posto te je iznosila 30,7 milijardi dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....