Ništa više nije sveto, pa tako ni kolni ulaz u dvorište. U samom centru grada, na Zelenom valu.
Jedan moj već izluđeni prijatelj na speed dialu ima “pauka”, za sve one divne dane kad se ranom zorom ne može iskobeljati iz prilaza. A što će drugo - ljudi škrti platit’ parking pa upale sva četiri i parkiraju na njegov prilaz, a on, žena i dijete sjednu na trubu pa udri dok se vlasnik vozila ne vrati s kave.
Kratko piće
“Slušaj, ponekad me to izludi jer žurim pa nazovem ‘pauk’ da dignu tog kretena i oslobode mi prilaz iz dvorišta. I to je sasvim normalno funkcioniralo mjesecima, sve do prije nekoliko tjedana”, zabrinuto mi govori neki dan. Ukratko, slična priča kao i inače, samo što je ovaj put večer. Baka i deda trebaju doći na večeru i parkirati u dvorište, no taman prije nego što su došli - eto opet nekog pametnjakovića koji je odlučio stati pred njegov kolni ulaz.
Nakeljio auto, ostavio sva četiri i zaputio se u nepoznato, ispostavit će se poslije - na kratko piće u obližnji kafić.
Tko god da sad od stanara stigne kući, slobodno može produžiti do javnog parkinga ako mu se posreći da pronađe mjesto.
Da preduhitri kaos koji će svaki tren nastati, uzme moj prijatelj telefon i nazove Zagrebparking.
A s druge strane fino ga dočeka “otkantanac”.
“ Zagradili vam prilaz dvorištu?”
“ Je, nitko ne može ni nutra, ni van.”
“A ima li baš u ovom trenu neki automobil koji sad ne može ući ili izaći iz dvorišta? Znate, pa da ga poslikamo prije nego što dignemo auto?”
“Ovog trena nema. Ali, bit će za pet minuta, taman mi roditelji dolaze na večeru...”
“Eh, onda zovite za pet minuta. Ne možemo ništa ako nema dokaza da netko ne može proći”, objasne mu pa prekinu vezu.
Ovaj zakipio poput lonca za opkuhavanje.
“Pa koji je smisao svega toga? Da čekam da netko pokuša ući u dvorište posred Zelenog vala, umjesto da odmah uklone nepropisno parkiran automobil kako ne bi nastajale gužve”, žali mi se dok ja pišem upit Zagrebparkingu.
Nema pomoći
Želim da mi objasne u kojim slučajevima ne dolaze po vozila i zašto im je baš nužno da na sceni bude prisutno i vozilo kojemu ovo nepropisno smeta.
Po mojem skromnom mišljenju, a i prema odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, stvar je čista jedna kroz jedan: u članku 84. lijepo je pobrojano sve skupa 12 situacija u kojima je moguće ukloniti vozilo, među kojima i ova mojeg prijatelja - kad ono onemogućava pristup ili parkiranje drugom vozilu. Odgovor koji ću dobiti od ove tvrtke neće mi baš puno pomoći razriješiti situaciju.
“Napominjemo kako se podružnica Zagrebparking uvijek odaziva na utemeljene prijave, odnosno pozive građana vezane uz potrebu premještanja nepropisno parkiranih vozila. Tako je, primjerice, u mjesecu listopadu ove godine zaprimljeno 705 poziva te se na svaki od tih poziva reagiralo. Ukoliko se radi o konkretnom slučaju odbijanja premještanja vozila od strane službene osobe, za navedeno je nadležan Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, Sektor komunalnog i prometnog redarstva Grada Zagreba”, poručuju iz Zagrebparkinga te me upućuju na Grad Zagreb.
Kako iz ovog tijela do dovršetka teksta neće stići nikakav odgovor, bit ću prisiljena potražiti neko neslužbeno obrazloženje s terena. Doznajem kako stvar funkcionira na sljedeći način: “pauk” dolazi na poziv, fotografira situaciju, sliku automatski šalje službenoj osobi (dežurnom prometnom ili komunalnom redaru), a službena osoba donosi konačnu odluku o tome hoće li vozilo doista biti uklonjeno.
A za tu odluku, naime, jedna od ključnih informacija bit će odgovor na pitanje - smeta li to vozilo u određenom trenutku normalnom obavljanju prometa?
“Odnosno, stvar je uglavnom utemeljena ako se sa slike lijepo vidi i vozilo koje u tom trenutku ne može izaći na cestu”, priča mi moj sugovornik.
Sudovi negiraju
U pozadini svega stoje sudski procesi koje gdjekad podižu vlasnici uklonjenih vozila, a mnogi u konačnici završavaju u njihovu korist s obzirom na to da sudovi zaključe da vozilo, iako je bilo nepropisno parkirano, nije ometalo promet, pa mu je onda valjda bila dovoljna i samo kazna.
U prilog tome govore i već prije objavljeni tekstovi, primjerice oni iz Telegrama čiji su novinari pronašli presude u korist vlasnika uklonjenih vozila.
Tu su sudovi uglavnom negirali pravo uklanjanja vozila u slučajevima nepropisnih parkiranja kad ti automobili na konkretan način nisu zaustavljali promet (recimo, u slučajevima parkiranja na nogostupu ispod znaka zabrane parkiranja, ali bez ometanja normalnog prometa), a isto se sada očito prelilo i na slučajeve u kojima vam netko zakloni ulaz u dvorište.
Badava vam i znak upozorenja i rampa. Ako niste spremni i u pidžami izaći na cestu radi slike, zašto bi to onda činio “pauk”?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....