Ova 2022. je Europska godina mladih u kojoj mladi Europljani imaju brojne mogućnosti za stjecanje znanja i vještina za svoj profesionalni razvoj te za jačanje građanskog angažmana u oblikovanju budućnosti Europe. Zastupnici Europskog parlamenta su osigurali dodatnih 8 milijuna eura za programe Erasmus+ i Europske snage solidarnosti, kako bi podržali godišnje aktivnosti. A mi u Europskoj godini mladih propitujemo iskustva poduzetnika i stručnjaka u raznim područjima koja mogu biti dragocjena mladima u pokretanju vlastitog posla ili pronalaženju svog mjesta na tržištu rada.
Tijekom više od 35 godina poslovne karijere Željko Perić je radio na rukovodećim pozicijama u vodećim hrvatskim komapnijama. Karijeru je započeo u INGRI u njezinim najboljim vremenima, kada je kompanija imala predstavništva u 22 svjetske zemlje. Radio je na projektima u Iranu, Nigeriji i Maleziji. Nakon toga je bio financijski direktor i član Uprave Plive da bi 2002. godine prešao na poziciju predsjednika Uprave LURE (današnji Dukat).
Caper, specijaliziranu savjetničku firmu za M&A projekte (spajanja i akvizicije) pokreće 2005. godine. Danas je Caper jedini hrvatski član OAKLINSA, najveće svjetske savjetničke organizacije fokusirane na M&A projekte u mid market segmentu. U njegovom životopisu ističe se i kako je tijekom karijere konstantno ulagao u proširenje svojih znanja i vještina te je prošao veliki broj stručnih edukacija na Hravard Business School, Management Center Europe, IMD, UBS, IEDC itd.
Željka Perića pitali smo što bi savjetovao mladima koji imaju ideje i razmišljaju o pokretanju vlastitog posla, kao i onima koji su to već učinili pokretanjem startupa.
- Ljudi obično ohrabruju druge govoreći im vjeruj u svoje ideje i slijedi svoj instinkt. Ja sam malo racionalniji i savjetujem svima da svakako vjeruju u svoje ideje ako su ih prethodno dobro i objektivno sagledali ili testirali iz perspektive konzumenta (tržišta). Važno je biti ambiciozan ali i imati dozu racionalnosti jer neke dobre ideje pojedinac može sam komercijalizirati, ali u najvećem broju slučajeva za to ipak treba imati marketinške mišiće, što daje prednost velikim etabliranim igračima. Zato ne treba uvijek inzistirati na samostalnoj realizaciji ideje, nekada je suradnja s drugim igračima bolja opcija za realizaciju vlastitog projekta. Onima koji su već pokrenuli svooju startup firmu savjetovao bih da se nikada ne uspavaju, da kontinuirano prate kretanja na tržištu, osluškuju reakcije kupaca, planove konkurenata i budu otvoreni na suradnju s drugima ukoliko tako mogu ojačati poziciju i perspektive svoje ideje – kaže Perić.
Jedno od pitanja odnosi se i zapošljavanje mladih koji traže posao. Što Vam je bitno kod zapošljavanja u Vašoj tvrtki? O čemu bi mladi koji traže posao trebali najviše voditi računa, pitali smo našeg sugovornika.
- Kod nas je na prvome mjestu pri izboru novoga zaposlenika procjena njegove osobnosti, njegove kvalitete kao čovjeka. Tek nakon toga na red dolazi procjena njegovih stručnih kvaliteta i spremnosti kandidata da uči, usvaja nova znanja i surađuje s drugima. Kandidat može imati vrhunske stručne kvalitete, ali ako mu nedostaje empatije, iskrenosti, ako je prepotentan i agresivan u nastupu ili na drugi način ne zadovoljava našu rubriku "kvaliteta čovjeka", onda nikada neće postati dio našega tima. Zato bih mladima preporučio da pri traženju posla ne pokušavaju sebe "previše prodavati", već da budu iskreni, otvoreni, pozitivni i da uvijek pokažu spremnost na učenje – ističe Željko Perić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....