ZAŠTITA POTROŠAČA

WhatsApp mora osigurati da korisnici razumiju na što pristaju i kako se koriste njihovi podaci

EU traži od WhatsAppa da u potpunosti poštuje pravila Unije koja štite potrošače i njihovu privatnost, dali su i rok za rješavanje

Didier Reynders

 Dursun Aydemir/AFP

EU je naredila WhatsAppu da bolje informira potrošače o korištenju njihovih osobnih podataka.

Vodeća europska organizacija za zaštitu potrošača (BEUC) i osam njenih članica iznijeli su pritužbe izvršnoj vlasti EU-a i europskoj mreži potrošačkih tijela, rekavši da WhatsApp nepravedno vrši pritisak na korisnike da prihvate njegovu novu politiku privatnosti koja mu omogućuje dijeljenje podataka s Facebookom i drugim Metinim poduzećima.

"WhatsApp je mjesecima bombardirao korisnike upornim skočnim prozorima. Potrošači nisu znali što ih se tjera da prihvate. WhatsApp je namjerno bio nejasan, postavljajući teren za dalekosežnu obradu podataka bez valjanog pristanka potrošača. Očekujemo da će WhatsApp razjasniti i izmijeniti svoje politike uz puno poštivanje prava potrošača, uključujući one potrošače koji su pristali na nove uvjete zbog nepoštene prakse tvrtke", rekla je u priopćenju zamjenica glavnog ravnatelja BEUC-a, Ursula Pachl.

Povjerenik EU za pravosuđe Didier Reynders rekao je da Europska komisija također zabrinuta te je zatražio od WhatsAppa da pojasni promjene koje je 2021. tvrtka unijela u politiku privatnost i jesu li one u skladu s europskim zakonima o zaštiti potrošača.

"WhatsApp mora osigurati da korisnici razumiju na što pristaju i kako se koriste njihovi osobni podaci, posebno kada se dijele s poslovnim partnerima. Očekujemo od WhatsAppa da u potpunosti poštuje pravila EU-a koja štite potrošače i njihovu privatnost. Zbog toga smo pokrenuli službeni dijalog. WhatsApp ima rok do kraja veljače da nam se vrati s konkretnim obvezama o tome kako misli riješiti ove zabrinutosti", poručio je Reynders.

Nezadovoljstvo korisnika zbog ažuriranja politike privatnosti WhatsAppa postalo je toliko rašireno da su konkurentske aplikacije za razmjenu poruka, poput Signala i Telegrama, posljednjih godinu dana doživjele ogroman porast broja korisnika koji su tražili alternativu WhatsAppu.

WhatsApp je u međuvremenu kažnjen s 225 milijuna eura za kršenje pravila privatnosti. Pravila GDPR-a dozvoljavaju kazne i do četiri posto globalnog prometa tvrtke koju se kažnjava, a kaznu je izdala Komisija za zaštitu podataka Republike Irske.

Glasnogovornik WhatsAppa kratko je u priopćenju poručio da se "raduju što će Europskoj komisiji objasniti kako štite privatnost korisnika".

Cilj europske politike zaštite potrošača je jamčiti prava potrošača u odnosu na trgovce i pružiti bolju zaštitu osjetljivim skupinama potrošača. Države članice od 2014. primjenjuju nacionalne zakone kojima se provodi Direktiva o zaštiti potrošača, koju je Europski parlament usvojio velikom većinom glasova.

Novim paketom zakona želi se stvoriti jedinstveni skup pravila primjenjivih diljem EU-a, koji su posebno usredotočeni na zaštitu potrošača u području internetskih i digitalnih usluga. Aktom o digitalnim tržištima, koji su europarlamentarci usvojili sredinom prosinca, želi se regulirati praksa velikih internetskih kompanija, a Aktom o digitalnim uslugama stvoriti sigurniji digitalni prostor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 21:35