osjećate li se sigurno?

Viber: Hrvati cijene digitalnu privatnost više od svjetskog prosjeka

Interna anketa među vlastitim korisnicima pokazala da njih čak 77% preferira dobru zaštitu privatnosti
 Damien Meyer/AFP

Viber, najveći konkurent Whatsappa, objavio je da je njegova interna anketa među vlastitim korisnicima pokazala da njih čak 77 posto preferira dobru zaštitu privatnosti. Ti su podaci slični na svim tržištima na kojima je Viber prisutan.

Hrvati cijene digitalnu privatnost više od svjetskog prosjeka. Ovdje čak 88 posto korisnika Vibera tvrdi da im je digitalna privatnost važna.

U Viberovoj anketi sudjelovalo je 340.000 ljudi iz Europe, s Bliskog istoka, Sjeverne Afrike i Dalekog istoka.

Od svih zemalja, one iz Zapadne Europe pokazale su najveću zabrinutost oko digitalne privatnosti. Tamo je čak 85 posto sudionika ocijenilo je privatnost kao vrlo važnu, što je 10 posto više od globalnog prosjeka.

“COVID-19 kriza nastavlja ubrzavati digitalizaciju mnogih aspekata naših života, od edukacije do poslovanja i zdravstva, a ljudi se okreću appovima i digitalnim formatima kako bi ostali u kontaktu s obitelji, prijateljima i kolegama, a anketa, koju je proveo Rakuten Viber, dodatno je potvrdila da je kroz taj proces transformacije korisnicima privatnost itekako važna stavka”, navode u Viberu.

Opcije koje su korisnicima najbitnije kod korištenja Viberove aplikacije su one koje kod komunikacije nude visoku razinu privatnosti i automatsku obostranu enkripciju.

image
HR Viber

U Hrvatskoj, u anketi je bilo ponuđeno pet različitih opcija, a 79 posto korisnika iz Hrvatske kao najbitniju je odabralo jamstvo privatnosti razgovora. Odmah nakon toga, Hrvatima je važno povjerenje da se njihovi podaci neće sakupljati ili dijeliti u svrhe koje nadilaze uobičajene potrebe funkcioniranja aplikacije.

Viber navodi da se važnost privatnosti povećava s vremenom. Lani je 18 posto korisnika iz istočne i srednje Europe navodilo da im je obostrana enkripcija razgovora važna. Ove godine taj je pokazatelj skočio na 72 posto.

U Viberu su naveli i da je, na globalnoj razini, čak je 79 posto sudionika ankete izrazilo spremnost preći na drugu aplikaciju ako se na onoj koju koriste ne osjećaju sigurno.

Djamel Agaoua, izvršni direktor Rakuten Vibera kaže da ova anketa jasno pokazuje da digitalna privatnost nikada ne bi smjela biti na drugom mjestu, pogotovo u vrijeme rastuće zabrinutosti oko nadgledanja i praćenja privatne komunikacije u svrhu profita.

“Kako je privatnost podataka najvažnija stavka za naše korisnike, tako je jedan od prioriteta i za nas. Našim korisnicima diljem svijeta nastavit ćemo pružati sigurnu uslugu i platformu koja će brinuti o privatnosti njihovih razgovora”, zaključuje Agaoua.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 08:00