Iako susjedne zemlje, Hrvatska i Slovenija predstavljaju dva jedinstvena tržišta sa svojim specifičnostima i potencijalima za razvijanje poslovanja. Uz brojne sličnosti i razlike, ono što je sigurno kada je riječ o autobusnom prometu jest da ih njihova geografska blizina pozicionira kao ključna tržišta u razvoju mreže autobusnih linija u regiji, što je FlixBus, lider u međunarodnom javnom linijskom prijevozu, prepoznao od samih osnutaka.
"Otvaranjem ureda u Zagrebu 2016. godine, trećeg izvan granica Njemačke, nakon Milana i Pariza, FlixBus je jasno pokazao stratešku važnost ovog područja. Ured u Zagrebu predstavlja Flix CEE South, centralu odgovornu za osam zemalja, a jedan od glavnih zadataka nam je umrežavanje zemalja naše regije u jedinstvenu i kompleksnu mrežu", otkriva Ante Grbeša, direktor FlixBus CEE South regije, te dodaje da su danas Zagreb i Ljubljana među najvažnijim čvorištima u regiji jer povezuju putnike s cijelom Europom.
40 zemalja na četiri kontinenta
Predstavljajući kombinaciju inovativne tehnološke platforme i tradicionalnog prijevoza putnika u suradnji s lokalnim autobusnim partnerima, Flix, lansiran 2013. godine, brzo je uspostavio vodeću poziciju u javnom linijskom autobusnom prijevozu u Europi, a zahvaljujući inovativnom poslovnom modelu, aktivno posluje u više od 40 zemalja na četiri kontinenta.
"U Hrvatskoj i Sloveniji surađujemo s lokalnim partnerima koji, uz našu tehnološku i marketinšku podršku, obavljaju operativni, ali vrlo važan dio posla. Ovakva kombinacija omogućava nam brzo prilagođavanje tržištu i poboljšanje usluge na temelju stvarnih potreba putnika", ističe Grbeša.
Međutim, kada je riječ o regiji, iako su obje države članice Europske unije, poslovanje na oba tržišta ima svoje specifičnosti i susreću se s izazovima koji značajno ograničavaju poslovne mogućnosti kako za FlixBus tako i za druge sudionike u sektoru javnog linijskog prijevoza gdje je, nažalost, Hrvatska u puno nezahvalnijoj poziciji.
zakonodavni i konkurentski izazovi
"U Hrvatskoj i dalje čekamo da stupi na snagu Zakon o prijevozu u cestovnom prometu koji treba dovesti do otvaranja tržišta i koji je ključan za daljnje širenje naše domaće mreže, što bi putnicima omogućilo još više opcija i fleksibilnosti u putovanju. Suočeni smo s hermetički zatvorenim tržištem, što nam onemogućava pokretanje novih linija unutar zemlje od 2016., stoga se nadamo da ćemo početkom iduće godine imati značajnije pomake. S druge strane, na slovenskom tržištu se borimo s povećanom konkurencijom drugih prijevoznika, ali FlixBus ostaje ključni igrač u međunarodnom povezivanju Slovenije s ostatkom Europe", napominje Grbeša.
"Unatoč zakonodavnim i konkurentskim izazovima, FlixBus bilježi rast u obje države. U 2023. na razini Europe zabilježili smo povećanje broja putnika za 34 posto u odnosu na prethodnu godinu, a u Hrvatskoj i Sloveniji smo to ostvarili povezivanjem novih destinacija unutar Europe i širenjem ponude na domaćem tržištu", napominje Grbeša.
"Povećana potražnja za održivim i povoljnim načinima putovanja navika je potrošača koju smo prepoznali na vrijeme, stoga FlixBus nastavlja postavljati visoke standarde javnog linijskog prijevoza uz cilj postizanja neto nulte emisiju u Europi do 2040. godine i nuditi najbolje iskustvo putovanja svojim korisnicima", zaključuje Grbeša.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....