OSIGURAJ SE MUDRO

Učenici Ekonomske i upravne škole iz Osijeka pobijedili na natječaju Hanfe i osvojili pametnu ploču

Učenici su pokazali izuzetnu kreativnost, znanje, ali i primjenu znanja na situacije iz svakodnevnog života

Rad učenika iz Osijeka istaknuo se primjenom primjera iz svakodnevnog života 

 Hanfa

Video rad učenika Ekonomske i upravne škole iz Osijeka pobijedio je na natječaju „Osiguraj se mudro“ koji je u povodu obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca provela Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa). Najbolji rad, odnosno škola, osvojio je nagradu – pametnu ploču.

Kako navode u Hanfi, na natječaju su sudjelovali srednjoškolci iz svih krajeva Hrvatske slanjem kratkog video rada na temu osiguranja, a ove godine prijavljena su 22 video rada. Članovi povjerenstva za izbor najboljeg rada istaknuli su da su učenici pokazali izuzetnu kreativnost, znanje, ali i primjenu znanja na situacije iz svakodnevnog života te su naglasili da su o izboru pobjednika ovaj put odlučivale nijanse. Rad učenika Ekonomske i upravne škole iz Osijeka istaknuo se kvalitetom, širokim spektrom pokrivenosti teme te primjenom primjera iz svakodnevnog života u objašnjavanju pojmova iz područja osiguranja.

Iz Hanfe pojašnjavaju kako su učenici snimili video uradak u kojem su u formi TV dnevnika i novinarskog TV priloga obradili temu osiguranja na vrlo zanimljiv i pristupačan način. Tom su prilikom aktualizirali temu nešto manje poznatih vrsta osiguranja, poput osiguranja kućnog ljubimca ili osiguranja učenika od nezgodna u školi.

Pobjednik je proglašen na prigodnoj svečanosti u Hanfi, a tom prilikom pobjedničkom timu čestitala je zamjenica predsjednika Upravnog vijeća Hanfe, Ilijana Jeleč.

- Osiguranje je jedan od financijskih proizvoda koji svakodnevno koristimo, bez da o njemu previše razmišljamo, primjerice zdravstveno ili auto osiguranje. Stoga je važno da se mladi na vrijeme upoznaju s obilježjima i specifičnostima osiguranja, a najbolji način je njihov vlastiti angažman u projektima, poput ovog – istaknula je tom prigodom Ilijana Jeleč.

Ravnateljica Ekonomske i upravne škole Osijek Lidija Žaper kazala je kako škola puno ulaže u razvoj financijske pismenosti.

- Drago nam je da to potiče naše učenike da budu kreativni i svestrani i da uče o novcu na najbolji moguć način. Drago nam je da su se učenici ove godine odlučili prijaviti na Hanfin natječaj i ponosni smo na njihov video rad koji je nastao pod mentorskim vodstvom nastavnice Marine Bošnjak. Za nas je ovo velik uspjeh koji će puno značiti svim učenicima i cijeloj školi, kao uostalom i sama nagrada – pametna ploča budući će nam u obnovljenim prostorima naše škole iznimno pomoći u daljnjoj nastavi -izjavila je Lidija Žaper.

image

Svečanost u Hanfi

Hanfa

Iz Hanfe navode i da je drugo mjesto osvojila Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar sa snimkom izvrsne rap pjesme te su se posebno istaknuli kreativnošću, s obzirom na to da su jedini uglazbili tekst. Druga ekonomska škola iz Zagreba osvojila je treće mjesto, a učenici su odlučili snimiti glumljeni skeč te su odlično obradili aspekt osiguranja koji se odnosi na to da se možemo osigurati samo protiv budućih štetnih nepredviđenih događaja, a ne nakon što su oni već nastali.

- Vjerujem da su se svi učenici i njihovi mentori koji su sudjelovali na ovom natječaju imali priliku na jedan vrlo kreativan način, kroz izradu video rada, upoznati s ovom životnom temom te da će stečena saznanja prenijeti i u stvarni svijet te ih koristiti kasnije u svom životu – naglasila je Ilijana Jeleč.

U Hanfi ističu kako agencija kao regulator sektora financijskih usluga, pa tako i tržišta osiguranja, veliku pažnju pridaje zaštiti potrošača, a jedan od segmenata zaštite je i njihova edukacija. Hanfa ulaže velike napore upravo u provođenje edukativnih aktivnosti prema mladima, stoga su ovakvi projekti izuzetno važni te nam je drago i da su učenici i njihovi profesori prepoznali važnost financijskog opismenjavanja mladih.

Spomenimo i kako je u Republici Hrvatskoj 2015. donesen prvi Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine. Riječ je o aktu strateškog planiranja koji je postavio temelje za unaprjeđenje financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj.

Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 18. lipnja 2021. donijela je zaključak o prihvaćanju Ncionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2021. do 2026. godine. Kako je navedeno u tom dokumentu, neki od razloga koji su tada ukazali, ali i dalje ukazuju na potrebu financijskog obrazovanja, odnosno povećanja razine financijske pismenosti su nedovoljno pismeni potrošači koji: ne znaju dovoljno o osnovnim ekonomskim i financijskim pojmovima; podcjenjuju ili precjenjuju svoju financijsku snagu; rijetko vode osobni proračun ili obiteljski proračun; nemaju troškove pod kontrolom; upoznati su s manje financijskih proizvoda te ih ujedno rjeđe koriste; nisu osviješteni uopće ili su nedovoljno svjesni financijskih rizika; nedovoljno su pripremljeni za neočekivane događaje, kao što su razvod, bolest, nezaposlenost, ali i za druge događaje u životu kao što su smanjenje prihoda zbog rođenja djeteta, gubitka posla, ulazak u brak, odlazak u mirovinu i sl. , te nemaju financijske planove za mirovinu.

Navedeno je kako je značajan korak u promoviranju financijskog obrazovanja u zakonodavnim okvirima učinjen prilikom donošenja Zakona o stambenom potrošačkom kreditiranju koji je stupio na snagu u listopadu 2017. godine, a koji prenosi u nacionalno zakonodavstvo Direktivu 2014/17/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 4. veljače 2014. o ugovorima o potrošačkim kreditima koji se odnose na stambene nekretnine a koja poziva države članice na promoviranje mjera koja se odnose na financijsko obrazovanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 00:58