OGLAŠAVANJE

U sljedećih pet godina Facebook i Google će zadržati tržišni duopol, udio Amazona će rasti

Britanska konzultantska tvrtka Juniper Research predviđa da će ključno područje za oglašivače postati usluge video streaminga

Ilustracija

 Justin Sullivan/AFP

Novo istraživanje tvrtke Juniper Researcha pokazuje da će se globalna potrošnja na digitalno oglašavanje gotovo udvostručiti u sljedeće četiri godine, usprkos brojnim promjenama koje su velike internetske kompanije morale uvesti zbog GDPR-a i tužbi koje su uslijedile zbog kršenja pravila.

Izvještaj o trendovima, ključnim prilikama i predviđanju kretanja tržišta digitalnog oglašavanja procjenjuje da će prihodi od mobilnih aplikacija činiti 56 posto globalne potrošnje digitalnog oglašavanja do 2026. godine. Također, predviđa se da će ukupna potrošnja na oglašavanje unutar mobilnih aplikacija iznositi 425 milijuna dolara, a oglašavanje na stolnim računalima 142 milijarde dolara zbog trendova preusmjeravanju potrošnje na mobilne uređaje i provedbi propisa o zaštiti podataka koji utječu na pravila o kolačićima.

Globalna potrošnja na digitalno oglašavanje povećat će se s trenutačnih 407 milijardi dolara na 753 milijarde dolara u 2026. godine, što predstavlja rast od čak 85 posto.

Britanska konzultantska tvrtka Juniper Research predviđa da će ključno područje za oglašivače postati usluge video streaminga, pri čemu se očekuje da će potrošnja na videooglase porasti za čak 63 posto u sljedeće četiri godine. Naime, sve veća popularnost video platformi poput TikToka i usluge YouTube Shorts ujedno znači i da će se oglašivači pojačano ulagati u video oglašavanje.

Ipak, prema procjeni Junipera, najveće kompanije koje drže većinu na tržištu digitalnog oglašavanja, Google i Facebook, ne trebaju strahovati. U sljedećih pet godina Facebook i Google će zadržati tržišni duopol, s time da će Amazon nastaviti povećavati svoj tržišni udio potaknut prije svega povećanjem online trgovine tijekom pandemije. Amazon Prime Video i Amazon Web Services će tako postati sve važniji mediji digitalnog oglašavanja.

Izvještaj govori i o novom modelu digitalnog oglašavanja, tzv. model digitalne atribucije, koji se definira kao povezivanja radnji korisnika u aplikaciji s marketinškim kampanjama. Autori objašnjavaju da takav model omogućava oglašivačima razumijevanje korisničkih navika kroz korištenja aplikacija i društvenih mreža te olakšava uvid u učinke marketinških kampanja.

Osim toga, autori spominju i nova napredna tehnološka rješenja ciljanog oglašavanja koje su tvrtke morale razviti ili razvijaju, poput Googleovog Privacy Sandbox i Appleovog Private Relay.

Podsjetimo, Europski parlament sredinom siječnja dao je zeleno svjetlo za početak trijaloga o zakonu o digitalnim uslugama koji će uvesti nova pravila za uklanjanje nezakonite robe, usluga ili sadržaja na internetu, mjere transparentnosti za oglašavanje, zabraniti ciljano oglašavanje za maloljetnike i regulirati tržište internetskog oglašavanja.

"98,5 posto prihoda Facebooka i 83,3 posto prihoda Googlea se ostvaruje oglašavanjem. Korisnici vrlo često nisi ni svjesni da gledaju u oglas, a ne u obični sadržaj, niti kako su web stranice došle do njihovih podataka na osnovi kojih im se pojavljuje oglas. Da nas neko tako prati na ulici bilo bi ilegalno, pa samim time treba biti ilegalno i na internetu", poručila je europarlamentarka Biljana Borzan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 05:21