ONLINE PLATFORME

U Europi će se još najmanje šest mjeseci pratiti objavljivanje dezinformacija o koronavirusu

Novi kodeks protiv dezinformacija trebao bi se pozabaviti manipulativnim tehnikama dezinformiranja i stvoriti bolje korisničke alate za razumijevanje i prijavljivanje lažnih informacija

Ilustracija

 -/Panthermedia/Profimedia

Europska komisija produljila je program praćenja dezinformacija o koronavirusu za još šest mjeseci do lipnja 2022. godine.

"Pandemija još nije gotova, zato želimo da platforme intenziviraju napore u rješavanju dezinformacija o COVID-19, uključujući o cjepivima i na svim jezicima EU-a. Također očekujemo da će platforme prevesti lekcije naučene iz programa za praćenje COVID-a u jači okvir za praćenje novog kodeksa protiv dezinformacija", izjavila je povjerenica za vrijednosti i transparentnost Věra Jourová.

Najnovija izvješća online platformi o njihovim akcijama poduzetim između rujna i listopada pokazuju da je YouTube proširio svoju politiku dezinformacija kako bi uključio tvrdnje o cjepivima koje su u suprotnosti s konsenzusom lokalnih zdravstvenih vlasti ili WHO-a.

TikTok je povećao broj ključnih riječi / hashtagova koji mogu koristiti oznake i bannere povezane s COVID-19 i cjepivima. Twitter je ažurirao svoju politiku o obmanjujućim informacijama o cjepivima. Microsoftov LinkedIn proširio je suradnju s influencerima u Europi kako bi širio autoritativne poruke o cijepljenju. Meta/Facebook je u globalno ažurirao svoja pravila o cijepljenju djece protiv COVID-19, na primjer sada prati lažni sadržaj u kojem se tvrdi da cjepiva ne postoje za djecu ili da su nesigurna i neprovjerena.

Nedavno se 26 novih potencijalnih potpisnika pridružilo procesu izrade nacrta za jačanje Kodeksa o postupanju u vezi s dezinformacijama koji se sada očekuje do kraja ožujka 2022.

Komisija poziva potpisnike da brzo izvrše reviziju i pojačaju napore u programu praćenja dezinformacija na internetu.

"Trenutni i budući potpisnici moraju učinkovito surađivati i donijeti snažan Kodeks. Očekivanja su velika. Ovaj će Kodeks jasno promijeniti igru kako bi se prilagodila odgovornost internetskih platformi osiguravanjem pravovremenih i učinkovitih mjera za borbu protiv dezinformacija u EU. Informacijski prostor ne bi trebao biti Divlji zapad koji izlaže građane neukroćenom toku dezinformacija", dodao je povjerenik za unutarnje tržište Thierry Breton.

Novi kodeks protiv dezinformacija trebao bi se pozabaviti monetizacijom dezinformacija, manipulativnim tehnikama dezinformiranja i stvoriti bolje korisničke alate za razumijevanje i prijavljivanje lažnih informacija.

Revizija kodeksa trebala bi biti gotovo do kraja ove godine. Za to vrijeme, Europski parlament radi na paketu digitalnih zakona (Akt o digitalnim uslugama i Akt o digitalnim tržištima) koji bi trebali po prvi puta sveobuhvatno i na razini cijele Unije djelovati na suzbijanje štetnog i nezakonitog sadržaja na internetu. Glasanje o digitalnim zakonima je na rasporedu u Parlamentu sredinom prosinca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 07:39