About you, Yoox Net-a porter i Zalando ujedinili su snage u zajedničkoj akciji koja ima za cilj ne samo smanjiti emisije ugljika u sklopu njihova poslovanja, već i u cijeloj modnoj industriji.
Ove tri europske modno-tehnološke kompanije pokreću online platformu za učenje kako bi podržali svoje brendove-partnere u postavljanju ciljeva za smanjenje emisije stakleničkih plinova. Ova akcija internetskih trgovina dio je napora triju tvrtki na polju djelovanja protiv klimatskih promjena, a koje su već postavile vlastite ambiciozne ciljeve za smanjenje emisija kroz inicijativu "Ciljevi temeljeni na znanosti" (SBTi).
Online platforma bit će besplatna za brendove-partnere, a osmišljena je tako da ih educira o vrijednostima i procesima ostvarivanja ciljeva vezanih za klimu i okoliš. Program omogućuje partnerima da korak po korak nauče kako započeti kompleksno putovanje mjerenja emisija, kako postaviti ambiciozne, znanstveno utemeljene ciljeve te ishoditi odobrenje od inicijative "Ciljevi temeljeni na znanosti", globalnog projekta koji potiče korporacije na konkretno djelovanje s ciljem postizanja niskougljičnog gospodarstva.
Također, predviđena je i posebna sekcija u kojoj se modni brendovi mogu povezati međusobno i sa stručnjacima za održivost.
Prema procjenama EU institucija, modna industrija odgovorna je za 10 posto globalnih emisija ugljika, što je više od međunarodnih letova i pomorskog prometa zajedno. Za između 70% i 90 % otiska modne industrije odgovorna je sama baza proizvodnog lanca, odnosno proizvodnja materijala, priprema i obrada.
Inicijativa, stoga, ima dva ključna cilja: skaliranje klimatske akcije u cijeloj industriji za širi učinak i transformaciju sustava, dok istovremeno doprinosi smanjenju emisija samih e- trgovaca.
Konačan cilj je da svi igrači u modnoj industriji poduzmu ambiciozne mjere na polju klimatskih promjena. Znanstveno utemeljeni ciljevi, koje je potvrdio SBTi, međunarodno su priznati i tvrtkama pružaju jasno definirane smjernice za smanjenje emisija ugljičnog dioksida te istovremeno osiguravaju budući rast, prilagođavaju se promjenjivom regulatornom krajoliku, jačaju povjerenje ulagača i potiču inovacije, ističu u prioćenju.
„Svjedoci smo velikih promjena u industriji u kojoj usklađujemo svoje napore u smanjenju emisije stakleničkih plinova sa znanošću. Od srpnja ove godine, SBTi je odobrio ciljeve više od 1500 kompanija. Postavili smo znanstveno utemeljene ciljeve koje je odobrio SBTi i sada ubiremo plodove našeg rada. 46,6% naših partnera dobilo je odobrenje za ciljeve vezane za emisije stakleničkih plinova do veljače 2022. Pozivamo preostale poslovne partnere da učine isto“, izjavio je Hannes Wiese, jedan od osnivača i izvršnih direktora njemačkog modnog e-commerce giganta About You.
Moćna poluga za pokretanje promjena
„Naša predanost mjerama protiv klimatskih promjena može se ostvariti samo kroz inovativno partnerstvo. Ovaj korak ima za prioritet ulaganje u brendove-partnere u različitim fazama njihovog klimatskog putovanja, podržavajući ih u postavljanju ciljeva u skladu sa znanstvenim saznanjima. Surađujući s About You i Zalando, zajedno možemo ostvariti dosljedniji pristup u našim nastojanjima da smanjimo utjecaj luksuza i mode“, rekao je Geoffroy Lefebvre, izvršni direktor talijanske online modne trgovine Yoox Net-a porter.
„Dekarbonizacija opskrbnih lanaca u partnerstvu s dobavljačima, brendovima, logistikom, tvrtkama za pakiranje, a sada i našim konkurentima, moćna je poluga za pokretanje značajnih promjena u modnoj industriji. Naš je cilj je da 90% naših partnera (po emisijama) postavi znanstveno utemeljene ciljeve do 2025., a nova edukativna platforma je ključna za realizaciju ovog ambicioznog cilja“, naglasio je David Schneider, jedan od izvršnih direktora Zalanda, jedne od najvećih internetskih trgovina po prihodima u Europi.
Inicijativa, koja je u skladu s antimonopolskim praksama i provodi se u suradnji s Quantisom, vodećom konzultantskom tvrtkom za održivost okoliša s ekspertizom za klimu i klimatske promjene, bit će pokrenuta kao pilot - projekt s odabranim partnerskim brendovima u jesen ove godine. Iduće će godine biti dostupna svim partnerskim brendovima. Ova tri e-trgovca vide potencijal da platforma postane inicijativa za cijelu industriju, otvorena za sve zainteresirane modne marke i trgovce koji su predani ambicioznoj klimatskoj akciji i stvaranju održivije budućnosti mode.
Podsjetimo kako EU planira razviti digitalnu putovnicu za proizvode (u sklopu inicijative za održive proizvode), koja će sadržavati informacije o okolišnoj održivosti proizvoda. To bi trebalo potaknuti resursnu učinkovitost, potrošačima omogućiti održivije odabire, poboljšati transparentnost i pomoći javnim tijelima da bolje provode kontrole.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....