Upravljački sustav za pametni dom, ilustracija

 Robert Daly/Caia Image/Profimedia
PAMETNI DOM

Tijekom pandemije znatno porasla potražnja za pametnim televizorima i uređajima za sigurnost

"Potrošači su preusmjerili prioritete potrošnje s područja kao što su odmori i odlasci u restorane na osiguravanje više udobnosti i zabave kod kuće"
Piše: Iva BadanjakObjavljeno: 25. siječanj 2022. 01:46

Tržište pametnih domova naraslo je za više od 10 posto u trećem kvartalu 2021. u odnosu na isto razdoblje godinu ranije.

Unatoč stalnim prekidima u lancu opskrbe, nezaposlenosti i neujednačenom gospodarskom oporavku, i dalje postoje snažna potražnja potrošača za uređajima kao što su pametni televizori, pametni zvučnici i kućni sigurnosni sustavi.

"Tržište pametnih domova i dalje prolazi bolje od ostalih proizvoda široke potrošnje tijekom pandemije bolesti covid-19, iako u različitoj mjeri u različitim regijama”, izjavio je Adam Wright, IDC-ov analitičar za pametne uređaje, "Uglavnom, potrošači su preusmjerili svoje prioritete potrošnje s drugih područja kao što su odmori i odlasci u restorane kako bi se usredotočili na dodavanje više udobnosti, pogodnosti i zabave kod kuće."

Prema IDC-ovom izvješću, u trećem tromjesečju prodano je 221,8 milijuna uređaja za pametne kuće, odnosno 10,3 posto više u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije. Od toga, najviše je isporučeno pametnih televizora i streaming playera (35,3%). Kućni nadzor i uređaji za sigurnost poput pametnih kamera i pametnih brava činili su 20,4% isporuka, a slijede ih pametni zvučnici (14,4%), pametna rasvjeta (9,5%) i pametni termostati (2,5%). Najveći rast zabilježila je pametna rasvjeta.

Međutim, ne radi se samo o količini uređaja koji se prodaju. Podaci također sugeriraju da kupci izdvajaju više novaca na uređaje za pametne kuće, odlučujući se za napredne značajke dostupne po višim cijenama.

"Prosječne prodajne cijene porasle za više od 3 posto", objasnio je Jitesh Ubrani, voditelj istraživanja za IDC, "Povećanje cijena dijelom je potaknuto poremećajima u opskrbi, ali novi proizvodi i poboljšane značajke na različitim vrstama uređaja također su odigrali ključnu ulogu. Prosječne prodajne cijene za proizvode kao što su televizori porasli su za gotovo 7 posto kako je OLED zaslonima rasla popularnost. Slično tome, pametni zasloni, koji obično koštaju više, također nadmašuju tradicionalne pametne zvučnike."

Čimbenici koji potiču prodaju pametnih kućnih uređaja uključuju rastuće širenje širokopojasne mreže, povećanje raspoloživih prihoda i rast svijesti potrošača o uređajima. Međutim, rast tržišta ograničen je kontinuiranom zabrinutošću za sigurnost i privatnost, kao i osjetljivošću potrošača na cijene i stalne troškove pametnih uređaja i usluga.

Očekuje se da će do 2024. diljem svijeta biti povezano 22,3 milijarde uređaja. Isto tako, doći će i do povećane zabrinutosti zbog kibernetičkih napada uzrokovanih, između ostalog, nedostatkom kvalificiranih radnika u sektoru.

Štoviše, aktualna kriza ponovno je razotkrila kibernetičke ranjivosti nekih kritičnih sektora, posebice zdravstva, dok su rad na daljinu i društvena distanca povećali našu ovisnost o digitalnim tehnologijama i povezivanju.

Europski parlament stoga je donio rezoluciju u lipnju 2021., kao odgovor na strategiju kibernetičke sigurnosti EU-a za digitalno desetljeće.

Europarlamentarci pozivaju na strože standarde kibernetičke sigurnosti EU-a za povezane uređaje, aplikacije i operativne sustave te traže od Komisije da učini povezane uređaje i usluge, kao i lance opskrbe, sigurnima i otpornima na kibernetičke napade.

Linker
23. travanj 2022 13:22