TuSimple

Samovozeći kamioni uskoro bi trebali povezati istočnu i zapadnu obalu SAD-a

Iz tvrtke TuSimple poručili su kako kasnije ove godine očekuju proširenje poslovanja na istočnu obalu
Samovozeći kamion u New Mexicu, SAD
 Paul Ratje/Afp/Profimedia

TuSimple, tvrtka za proizvodnju kamiona s autonomnim sustavom upravljanja, koja je ranije ove godine izašla na burzu, planira proširiti posao diljem SAD-a., te je kao dio plana širenja potpisala i ugovor s Ryderom, tvrtkom koja se bavi skladištenjem, skladišnim operacijama i distribucijom robe.

Prema dogovoru objavljenom ovog tjedna, Ryderovi objekti za održavanje flote djelovat će kao terminali za teretnu mrežu TuSimplea.

”Ryderovi objekti prvenstveno će služiti kao strateški terminali na kojima će se kamioni tvrtke TuSimple održavati i po potrebi kalibrirati senzore za sustavu samostalnu vožnju. U nekim slučajevima, terminali se mogu koristiti kao prijenosno središte za manjeg operatera koji bi tamo mogao preuzimati teret. No o ovim vozilima morat će prvenstveno brinuti prijevoznik koji će kupiti naše kamione”, izjavio je predsjednik i izvršni direktor TuSimplea Cheng Lu.

Partnerstvo će početi postupno. TuSimple u svom voznom parku ima 50 autonomnih kamiona koji - naravno, još uvijek s kontrolom vožnje od krvi i mesa u kabini - prevoze teret kupcima u Arizoni, Novom Meksiku i Teksasu. Partnerstvo će u početku koristiti Ryderove objekte u tim područjima, a na kraju će se proširiti na 500 tvrtkinih objekata za održavanje u Sjedinjenim Državama.

TuSimple je rekao da očekuje proširenje poslovanja na istočnu obalu, kasnije ove godine.

Ljudska pogreška uključena je u oko 95% nesreća na cestama EU-a. Automobili i kamioni bez vozača mogu smanjiti broj prometnih nesreća i smrti na cesti te poboljšati sigurnost istih. Također, digitalne tehnologije mogu smanjiti prometne gužve, emisije stakleničkih plinova i zagađivača zraka te povećati mobilnost otvaranjem cestovnog prijevoza starijim osobama ili osobama s invaliditetom ili smanjenom pokretljivošću.

Nadalje, očekuje se da će tržište automatiziranih vozila rasti eksponencijalno, otvarajući nova radna mjesta i ostvarujući dobit od 620 milijuna eura za automobilsku industriju u EU-u te 180 milijardi eura za sektor elektronike.

Sljedeći komunikaciju “Na putu prema automatiziranoj mobilnosti: strategija EU-a za mobilnost budućnosti” Europske komisije, tadašnji zastupnik Wim van de Camp (EPP, Nizozemska) napisao je nacrt izvješća o autonomnoj vožnji. Parlament je nacrt usvojio na plenarnoj sjednici 15. siječnja 2019.

U izvješću se navodi da bi zakoni EU-a o automatiziranom i povezanom prijevozu trebali obuhvaćati sve načine prijevoza, uključujući pomorski promet na kratke relacije, plovila unutarnje plovidbe, bespilotne letjelice za prijevoz robe i sustave lake željeznice. Također je potrebno dodatno koordinirati napore na normizaciji na međunarodnoj razini kako bi se osigurala sigurnost i interoperabilnost vozila preko granica.

Sustavi za snimanje podataka trebali bi biti obvezni u automatiziranim vozilima kako bi se poboljšale istrage u slučaju nesreće i riješilo pitanje odgovornosti. Potrebno je brzo razviti odgovarajuća pravila koja se odnose na zaštitu podataka i etiku u automatiziranom prometnom sektoru, kao i na povećanje povjerenja europskih građana prema vozilima bez vozača. Posebnu pozornost treba posvetiti razvoju automatiziranih vozila dostupnih osobama sa smanjenom pokretljivošću ili invaliditetom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 07:00