Velike inozemne tehnološke tvrtke koje krše ruski zakon mogle bi biti pogođene novim sankcijama do kraja mjeseca, uključujući zabranu oglašavanja u zemlji, navodi se u izvješću ruske Federalne službe za nadzor komunikacija, informacijske tehnologije i masovnih medija.
Agencija poznata i kao Roskomnadzor,u srijedu je obznanila javnosti kako će uskoro krenuti lov na IT tvrtke koje nisu izvršile promjene u skladu sa zakonom donesenim u siječnju koji zahtijeva od popularnih internetskih platformi da ako žele raditi u Rusiji moraju otvoriti službene podružnice ili predstavništvo u zemlji.
-Roskomnadzor će uskoro početi provoditi mjere navedene u zakon. To prije svega znači ekonomske mjere. Riječ je o zabrani oglašavanja za tvrtke koje se nisu počele pridržavati zakona - rekao je u priopćenju Vadim Subbotin, zamjenik šefa agencije.
Upitan o kontaktu Roskomnadzora s velikim tvrtkama, Subbotin je odgovorio: “Ne želim sada govoriti konkretno o svakoj tvrtki. Reći ću da smo sa svima njima u kontaktu. Dakle, mogu reći da je nedavno bilo izravnog dijaloga. Čekamo da provedu zakon.”
Zakon "o djelatnosti stranih internetskih subjekata na teritoriju Rusije" zahtijeva od stranih internetskih platformi s ruskom korisničkom bazom većom od 500.000 ljudi da otvore službene administrativne podružnice u zemlji, registriraju osobni račun kod Roskomnadzora i ograniče sadržaj koji krše ruski zakone. Prema Roskomnadzoru, to će utjecati na tvrtke uključujući Google, Twitter, TikTok, Zoom, Twitch i Meta, matičnu tvrtku Facebooka.
Inače, ruski predsjednik Vladimir Putin prošle godine je izjavio kako Big Tech vidi kao najveću prijetnju demokratskim institucijama, dom istovremeno njegov oponent i čelnik ruske oporbe Aleksej Navaljni optužio Apple i Google da su u dosluhu s Kremljem.
Podsjetimo, Europski parlament sredinom siječnja dao je zeleno svjetlo za početak trijaloga o zakonu o digitalnim uslugama koji će uvesti nova pravila za uklanjanje nezakonite robe, usluga ili sadržaja na internetu, mjere transparentnosti za oglašavanje, zabraniti ciljano oglašavanje za maloljetnike i regulirati tržište internetskog oglašavanja.
"Više od devedeset i osam posto prihoda Facebooka i 83,3 posto prihoda Googlea se ostvaruje oglašavanjem. Korisnici vrlo često nisi ni svjesni da gledaju u oglas, a ne u obični sadržaj, niti kako su web stranice došle do njihovih podataka na osnovi kojih im se pojavljuje oglas. Da nas neko tako prati na ulici bilo bi ilegalno, pa samim time treba biti ilegalno i na internetu", poručila je europarlamentarka Biljana Borzan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....