U posljednjem tromjesečju prošle godine na tržištu poštanskih usluga u Hrvatskoj ostvaren je najveći prihod u jednom tromjesečju, što je rezultiralo rastom od devet posto na godišnjoj razini.
Prema podacima Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM), prihod ostvaren na hrvatskom tržištu u četvrtom tromjesečju prošle godine iznosio je 544,5 milijuna kuna i najveći je prihod ostvaren u jednom tromjesečju od kada se prati tržište.
Prihodi su veći za 7,8 posto u odnosu na prethodnu godinu, odnosno 14,7 posto ako se promatra prethodno tromjesečje. Razlog većih prihoda je veći broj paketskih usluga, a dijelom i povećanje broja ostvarenih ostalih poštanskih usluga s nekom od dodanih vrijednosti.
Na godišnjoj razini su prihodi u 2021. iznosili oko 1,9 milijardi kuna i za oko devet posto su veći u odnosu na 2020. godinu.
Ukupno je ostvareno 68,5 milijuna poštanskih usluga, ističe HAKOM, što je za 6,8 posto više nego u prethodnom tromjesečju, ali i pet posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine jer pandemija i dalje utječe na obavljanje usluga.
Krajem prošle godine poštanske usluge pružalo je 25 davatelja od kojih je najveći Hrvatska pošta s udjelom od 87 posto obavljenih usluga i 55 posto ukupnih prihoda.
Uz pandemiju, na međunarodni je promet u četvrtom tromjesečju utjecaj imao novi EU zakonodavni okvir o ukidanju oslobođenja od PDV-a pri uvozu pošiljaka s robom do 22 eura iz država izvan EU-a.
Prvog srpnja 2021. na snagu su stupila nova pravila o PDV-u na internetsku kupovinu koja imaju cilj povećati transparentnost za potrošače, osigurati ravnopravnije uvjete za poduzeća i pojednostavniti prekograničnu e-trgovinu.
EU-ov sustav PDV-a posljednji je put ažuriran 1993. i nije se razvijao usporedno s rastom prekogranične e-trgovine koji je posljednjih godina preobrazio maloprodajni sektor.
Pandemija koronavirusa dodatno je ubrzala procvat internetske maloprodaje i naglasila potrebu za reformom kako bi se osiguralo da se PDV na internetsku prodaju plaća u zemlji potrošača.
Nova pravila su osim na pružatelja poštanskih usluga utjecala i na europske potrošače, kurirske službe, porezne i carinske uprave te trgovine i platforme unutar i izvan EU-a.
Nacrt rezolucije o novim pravilima PDV-a za e-trgovinu usvojio je i Europski parlament na plenarnoj sjednici krajem 2019.
"Potreban nam je režim naplate PDV-a koji odgovara digitalnom dobu. Modernizacija pravila e-trgovine pojednostavit će postupke PDV-a na jedinstvenom tržištu. Nova će pravila također pridonijeti uklanjanju postojećih rupa koje ometaju naplatu PDV-a. Ove su mjere dobar primjer pravila koja odgovaraju digitalnom dobu i koja će koristiti osobito manjim poduzećima koji žele poslovati diljem EU-a", izjavio je tada izvjestitelj i europarlamentarac Ondřej Kovarik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....