U Europi je ovog tjedna došlo do velike prekretnice u automobilskoj industriji.
Švedska tvrtka Northvolt po prvi je puta proizvela baterijsku ćeliju koja je u potpunosti projektirana, razvijena i proizvedena na europskom tlu.
Litij-ionska baterijska ćelija u obliku prizme s proizvodne je trake je sišla početkom tjedna, čime je i službeno obilježen početak proizvodnje.
Prve komercijalne isporuke baterija očekuju se već iduće godine.
"Naravno, ova prva ćelija je tek početak", izjavio je suosnivač Northvolta i nekadašnji izvršni direktor Tesle Peter Carlsson, "Tijekom idućih godina radujemo se što će Northvolt Ett uvelike proširiti svoje proizvodne kapacitete kako bi omogućio Europi prijelaz na čistu energiju."
Baterija je proizvedena u 'gigatvornici' u švedskom industrijskom gradiću Skelleftei, koji je zahvaljujući dugoj rudarskoj tradiciji u regiji bogatoj mineralnim resursima stekao nadimak "zlatni grad".
Većina svjetske proizvodnje baterija za električne automobile trenutno je koncentrirana u SAD-u i Aziji, a švedski proizvođač baterija se nada da će to promijeniti.
Predviđa se da će pogon Northvolta u Skellefteu imati godišnji proizvodni kapacitet od 60 gigavat-sati (GWh) i osigurati kompaniji 20 do 25 posto udjela u europskom tržištu baterijskih ćelija do 2030. godine.
Northvolt je već potpisao ugovore vrijedne više od 30 milijardi dolara s kupcima, među kojima su i proizvođači automobila BMW, Volkswagen, Volvo i Polestar.
Investitori su procijenili vrijednost Northvolta na 12 milijardi dolara.
Inače, prije tri godine Northvolt je udružio snage s Teslinim dobavljačem South Bay Solutions na projektu gradnje tvornice baterijskih sustava za kompanije koje se bave skladištenjem energije i za rudarski sektor. 2019. godine izgradili su prvu tvornicu u poljskom Gdanjsku, koja je preuzimala baterijske ćelije iz švedske tvornice i koristila ih za razvoj baterijskih sustava ili modula.
Poljska tvornica zapošljava 100 radnika, a zbog povećane potražnje za sveobuhvatnim baterijskim rješenjima na europskim tržištima, Northvolt je 8. prosinca ove godine započeo s izgradnjom nove, još veće i modernije tvornice u Gdanjsku, koja bi s proizvodnjom trebala krenuti već iduće godine.
Dodajmo još kako Bruxelles ima želju do 2035. ukinuti dizel i benzinske automobile, a Europski parlament želi čišća vozila na ulicama do 2030. Zastupnici Europskog parlamenta predložili su postavljanje višeg cilja za smanjenje emisija štetnih plinova u EU za nove automobile za 40% do 2030. godine, s ciljem od 20% do 2025. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....