- Moja ideja da zakoračim u poduzetničke vode se rodila kao i kod puno drugih žena, nakon prvog rodiljnog dopusta. Shvatila sam da, nažalost, kada žena dobije djecu, mora jedan period žrtvovati karijeru. Da bih bila ‘mama‘, morala sam naći drugo rješenje. Drugi porodiljni dopust sam iskoristila za razvijanje prototipa svih proizvoda, ugovore s dobavljačima, partnerima i za sve druge osnovne postavke buduće firme.
Ovako započinje svoje iskustvo ulaska u poduzetnički svijet Mihaela Tokić, vlasnica i direktorica brenda Baby sleep Igloo. Riječ je o kolekciji proizvoda za bebe, poput zaštitnih ograda, spužvi i dekica, koje pomažu mamama i bebama osigurati bolji san.
S obzirom na to da je ova 2022. Europska godina mladih, zanimaju nas iskustva poduzetnika i stručnjaka koja mogu biti dragocjena mladima u stjecanju novih znanja i kreiranju vlastite budućnosti.
Mihaela Tokić u poduzetničkim je vodama od kraja 2020. kad je dala otkaz u firmi u kojoj je radila 16 godina.
- Ideja za inovativni proizvod Baby sleep Igloo sam dobila doslovno u jednoj neprospavanoj noći, kada sam izmaštala rješenje koje bi mi pomoglo da beba mirno spava, a samim time i ja. Tada sam se budila više puta kroz noć, a svako jutro me čekao teški radni dan direktorice i menadžerice u jednom osiguravajućem društvu. Izum koji se rodio u toj ideji danas ima zlatnu nagradu na međunarodnom sajmu INOVA, za inovaciju u području tekstilne industrije. Također smo osvojili i srebro za našu inovativnu Ogradicu Zaštitnicu koja jedina pruža potpunu zaštitu bebi u krevetiću – pojašnjava nam kreativka.
Odgovarajući na pitanje što bi poručila mladima koji tek žele zakoračiti u svijet poduzetnika, kao i onima koji su to već učinili pokretanjem startupa, Mihaela ističe da je najvažnije imati ljubav prema tome što radite, čeličnu volju i upornost, ali i skromnost.
- Mislim da svatko tko u današnjim uvjetima stvara nešto novo, treba biti spreman na 100 odbijenica i problema, da bi na kraju dobio ‘DA‘. To jedno ‘DA‘ je bit svega i često je dovoljno da uspijete. To je vaša života prilika!
Kao svojevrsni ‘recept‘ za ulazak u poduzetništvo, Mihaela Tokić predlaže informiranje o prilikama i uvjetima financijskih potpora te okupljanje kvalitetnih i pouzdanih suradnika kojima ćete s vremenom prepustiti dio posla.
- Isto tako, važno je imati u glavi bar 2-3 rješenja ili plana za jedan problem/situaciju i ne živcirati se oko stvari koje ne možemo promijeniti. A za sve ostale situacije pametno odabrati par kanala poslovanja koji odgovaraju vlastitoj percepciji uspješnosti i dobre suradnje. Ne odustajte, ne posustajte! I smiješak, smiješak je bitan jer otvara sva vrata i olakšava život. Ako nas taj posao koji smo započeli ne čini sretnim, nije sramota odustati!
Baby Sleep Igloo danas proizvodi oko 200 artikala, a otprilike svaka dva mjeseca na tržište izbace jedan novi artikl. Iako ima stalne suradnike u šivaoni, Mihaela je ustvari još uvijek one man show.
- Moj radni dan sastoji od potpuno različitih zadataka, koje bi ustvari trebalo raditi bar 5 osoba. Organiziram proizvodnju, smišljam nove dizajne i proizvode, realiziram ih, vodim webshop, dnevno vodim društvene mreže, PR kampanju, izlažem na sajmovima, tražim tkaninu, u kontaktu sam s dobavljačima i kupcima... Srećom, energije i pozitivnosti imam za 10 života. A ako zbog raznih kriza na kraju i ne uspijem, moj moto je: ‘Bar sam pokušala i neću se kajati kasnije da nisam imala hrabrosti probati u životu‘ – ističe ova energična mlada poduzetnica.
Na pitanje što joj je bitno prilikom zapošljavanja i osiguranja kadra, Mihaela očekivano odgovara da joj je važna pozitivnost i želja za učenjem i razvojem.
- Ako nema volje i želje, sav trud koji uložite u novog djelatnika je uzalud. Nema osobe koju se ne može naučiti bilo kojem poslu ako ima volju.Treba biti svjestan da što više truda i povjerenja uložiš u mladog zaposlenika i što mu pružiš više slobode (čak i dok griješi) dobiti ćeš zadovoljnog, kreativnog i vrijednog djelatnika. A to je onda win-win situacija za oboje – kazuje poduzetnica.
Dodajmo za kraj kako se Europskoj godini mladih želi ukazati na važnu ulogu mladih u izgradnji bolje, zelenije, uključivije i digitalnije budućnosti. Kako je istaknuto na stranici Europske godine mladih, ova 2022. pruža brojne prilike za učenje, dijeljenje vizije i susrete s drugima te sudjelovanje u aktivnostima u cijeloj Europi. Zastupnici Europskog parlamenta su osigurali dodatnih 8 milijuna eura za programe Erasmus+ i Europske snage solidarnosti, kako bi podržali godišnje aktivnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....