MLADI I AKTIVIZAM

Kroz projekt ‘AktivniST‘ mlade se želi potaknuti na rješavanje probleme u lokalnoj zajednici

U veljači se nastavljaju edukacije o socijalnom poduzetništvu, a do 26. ožujka primaju se prijave za društveni hackathon Hack4Split

Studentski poduzetnički inkubator ( ilustracija)

 Nikola Vilic/Cropix

U veljači se nastavljaju edukacije na temu socijalnog poduzetništva u sklopu projekta “AktivniST” koji s naglaskom na mlade i građanski aktivizam provodi Poduzetnički centar Split u suradnji sa Studentskim poduzetničkim inkubatorom Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Splitu.

Kako informiraju, dva su glavna cilja projekta. Prvi je osposobiti mlade ljude za aktivno građanstvo, socijalno poduzetništvo i zapošljavanje na fleksibilnom tržištu rada i napredno učenje, drugi potaknuti ih da postanu aktivni članovi svoje zajednice, da se upoznaju s potrebama i problemima u svojoj lokalnoj zajednici i okolišu te se angažiraju na njihovom rješavanju.

Prva faza, kako pojašnjavaju, temelji se na provedbi edukativnih aktivnosti u području socijalnog poduzetništva. Kroz navedene edukacije mladi će steći znanja o kreiranju rješenja za uočene probleme, naučit će kreirati socijalne poslovne modele, analizirati poduzetničko okruženje, steći uvid u kreiranje marketinških strategija za socijalno poduzetništvo te saznati izvore i modele financiranja socijalnog poduzetništva.

U drugoj fazi održat će se dvodnevni društveni hackathon Hack4Split čiji je cilj kreiranje i testiranje rješenja za detektirane društvene probleme u lokalnoj zajednici. Hackathon se održava 9. i 10 travnja, a prijave se primaju do 26. ožujka. Sudjelovati mogu svi, neovisno o njihovom obrazovanju ili zanimanju, koji smatraju da mogu doprinijeti rješenjima hackathon zadataka.

Sudionici hackathona imat će 30 sati za izradu prototipa rješenja za problem na kojem su izabrali raditi. U tome će im pomoći mentori kao tehnička podrška u razvoju rješenja. Svim projektima nakon hackathona biti će osigurana daljnja podrška u razvoju kroz Studentski poduzetnički inkubator.

U završnoj trećoj fazi projekta planirane su radionice na temu UN-ovih ciljeva održivog razvoja i društveno korisnog učenja koje će se održavati od svibnja do prosinca.

Ključne stavke, kako navode, su educiranje i neformalno učenje mladih, poticanje mladih na preuzimanje i prakticiranje uloge aktivnog građanina u različitim dijelovima društvenog života i rješavanju podjedinih društvenih problema, unapređenje poduzetničkih i digitalnih vještina mladih potrebnih za izlazak na tržište rada te jačanje solidarnosti među mladima.

Kroz veljaču su planirane četiri radionice na temu socijalnog poduzetništva. Nakon prve Michaela Freera iz tvrtke Ensoco na temu "Razvoj poslovnog modela Canvas za socijalno poduzetništvo", slijede radionice koje će održati doc.dr.sc. Ljiljana Najev Čačija s Ekonomskog fakulteta u Splitu na temu "SWOT analiza poduzetničke ideje", potom Tajana Sisgoreo iz agencije Brodoto na temu "Društvene kampanje i marketing socijalnog poduzetništva" i Vanja Perić iz tvrtke Pakra, suosnivačice live video streaming platforme AymoLive , o financiranju socijalnog poduzetništva.

Radionice se održavaju online, preko Zoom platforme. Svi polaznici koji prođu sve radionice iz ovog ciklusa dobiti će Europass potvrdu za sudjelovanje.

Projekt je sufinanciran sredstvima Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade te Europskih snaga solidarnosti Europske unije, a provodi se kroz cijelu 2022. godinu.

Spomenimo kako je u Rezoluciji Europskog parlamenta od 25. ožujka 2021. o oblikovanju politike digitalnog obrazovanja navedeno kako digitalne tehnologije preobražavaju društvo, zbog čega su osnovne digitalne vještine i digitalna pismenost danas ključne za sve građane.

Parlament pozdravlja napore Komisije u cilju digitalizacije obrazovanja i kvalifikacija, uključujući novu platformu Europass i planiranu infrastrukturu digitalnih vjerodajnica Europass. Istodobno skreće pozornost na potrebu za poboljšanjem funkcionalnosti platforme Europass u pogledu pretraživanja i primanja ponuda za posao i tečajeve, za ažuriranjem relevantnih informacija na toj platformi u vezi s tekućim tečajevima, osposobljavanjem, ponudama za posao, te za određivanjem ustanova koje bi bile odgovorne za taj proces.

Također poziva države članice da u ustanovama za obrazovanje i osposobljavanje i među njihovim osobljem i poslodavcima bolje promiču novu platformu Europass.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 19:46