TRŽIŠTE APLIKACIJA

Indija nakon TikToka nastavlja zabranjivati i ostale kineske aplikacije; već ih je blokirano više od 350

Ta južno azijska država daleko je najveće globalno tržište po broju instalacija aplikacija. Prošle godine se u Indiji odvilo preko 25 milijardi preuzimanja.

Festival u Indiji, ilustracija

 Sumit Saraswat/Alamy/Alamy/Profimedia

Indija je zabranila više od 50 aplikacija koje su povezane s Kinom, što je posljednja akcija u nizu sličnih u posljednjih godinu i pol. Indijske vlasti tvrde kako su zabrane učinjene radi nacionalne sigurnosti.

Dobar dio novo zabranjenih aplikacija ( Sweet Selfie HD, Beauty Camera, Viva Video Editor, AppLock i Dual Space Lite) klonovi su ili rebrendirani proizvodi povezani s nekim od 300 kineskih aplikacija koje je New Delhi zabranio od sredine 2020., uslijed eskalacije geopolitičkih napetosti među dvije susjedne države zbog dugotrajnog graničnog spora.

Glasnogovornik Googlea potvrdio je odredu indijskog Ministarstva za elektroniku i informacijsku tehnologiju i rekao da ih se tvrtka pridržava.

"Po primitku privremene narudžbe donesene prema odjeljku 69A Zakona o IT-u, nakon uspostavljenog procesa, obavijestili smo zahvaćene razvojne programere i privremeno smo blokirali pristup aplikacijama koje su ostale dostupne u Play Storeu u Indiji", rekao je glasnogovornik Googlea u ponedjeljak .

Serija blokiranja aplikacija u Indiji započela je krajem lipnja 2020. kada je drugo najveće internetsko tržište na svijetu zabranilo TikTok, Alibabin UC Browser i Tencentov WeChat te desetke drugih aplikacija, povezanih s Kinom, zbog zabrinutosti za nacionalnu sigurnost.

Indijska vlada, koji nikada nije eksplicitno spomenula Kinu u ovim najavama, ustvrdila je kako je način na koji su aplikacije prikupljale, kopale i profilirale podatke korisnika predstavljao rizik za nacionalnu sigurnost i obranu Indije.

Indija je daleko najveće globalno tržište po instalacijama aplikacija. Prošle godine se u Indiji odvilo preko 25 milijardi preuzimanja aplikacija.

Američki divovi, kao i tvrtke iz drugih zemalja, uključujući Kinu i Južnu Koreju, agresivno su se usredotočili na Indiju u prošlom desetljeću. Usporedbe radi, tek nekoliko indijskih tvrtki posluje u Kini.

Nakon što je Indija odbila opozvati svoju zabranu TikToka, ByteDance (matična tvrtka aplikacije) otpustila je veliku većinu svoje baze zaposlenika u Indiji i nedavno zatvorila svoje poslovanje u zemlji, izvijestio je TechCrunch.

Zabrana TikToka u Indiji, nije drastično utjecala na prihode ByteDancea jer je tvrtka duboko probila na nekoliko drugih inozemnih tržišta. Kad smo kod Indije valja napomenuti da je tamošnja društvena mreža ShareChat i servis za streaming na zahtjev MX Player prošlog tjedna spojili svoje aplikacije za kratke video zapise u zemlji u poslu vrijednom 900 milijuna dolara.

Kako bi se spriječile političke manipulacije, poput onih na koje sumnja Indija, u Europskoj uniji politički oglasi morat će uključivati jasan pokazatelj da se radi o političkom oglasu, identitet osobe koja je sponzorirala oglas i obavijest (oznaku) transparentnosti.

Oznaka transparentnosti otkrivat će tko je sponzor oglasa, koliko dugo će oglas biti prikazan, koliki iznos je potrošen za taj iznos i koji su izvori financiranja te s kojim izborom ili referendumom je oglas povezan.

Kako bi se izbori za Europski parlament 2024. održali u skladu s najvišim demokratskim standardima, cilj je da nova pravila stupe na snagu i da ih države članice u potpunosti provedu do proljeća 2023., tj. godinu dana prije izbora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 09:00