INOVACIJE

Dramski i likovni umjetnici, kao i glazbeni skladatelji, mogu pronaći svoje mjesto u game dizajnu

Cilj je potaknuti studente u području kulture i umjetnosti da kreativnim i inovativnim proizvodima ojačaju suradnju s realnim sektorom

Sveučilište u Zagrebu

 Ranko Šuvar/Cropix

Sveučilište u Zagrebu organiziralo je tribinu 'Inovacije i transfer kreativnosti u kulturi, umjetnosti i umjetničkom obrazovanju', kako bi predstavili potencijal umjetničkih akademija i potaknuli studente na jačanje suradnje s realnim sektorom.

Nakon uvodnih obraćanja, uslijedila su predavanja koja su se bavila misijom i vizijom zajedničkih projekata umjetničkog područja, mjerama razvoja kreativnih i kulturnih institucija u Hrvatskoj i povezivanju tehnologije s umjetničkim industrijama.

Državni tajnik u Ministarstvu kulture Krešimir Partl istaknuo je da se Hrvatska mora prilagoditi novim trendovima i tehnologijama kao što su područja videoigara i game dizajna, u kojima svoje mjesto mogu naći i umjetnici iz drugih kulturnih grana.

"Više od 16 posto svih audiovizualnih djelatnika radi u području game dizajna. Dramski i likovni umjetnici, kao i glazbeni skladatelji, također mogu pronaći svoje mjesto u području te profitabilne grane'', rekao je državni tajnik Krešimir Partl.

Partl je naglasio da je Hrvatska malo tržište te je potrebno uložiti velike napore kako bi svi koji se bave kreativnom industrijom bili kompetitivni na međunarodnom tržištu. Jedan od načina za lakše "probijanje" na globalno tržište je poticanje suradnje ili koprodukcije.

Dekan Akademije dramskih umjetnosti Davor Švaić govorio je o videoigrama kao kulturnom, umjetničkom i obrazovnom sadržaju, ističući kako sinergija novih tehnologija i kreativnih sadržaja ne znači automatski krah tradicionalne kulture.

"U Europi 50 posto stanovništva povremeno igra barem jednu videoigru. Od toga je 47 posto igračica, što ruši percepciju o tome da je riječ o prvenstveno ''muškoj'' zabavi", naglasio je Švaić, dodavši da su videoigre kroz umjetničke programe našle mjesto u programu visokog obrazovanja.

Na izlaganju je otkriveno i da mladi sve više koriste streaming servise, koji su doživjeli snažan porast tijekom pandemije i koji se sve više okreću preuzimanju sportskih sadržaja. Tako, primjerice, Netflix nudi 100 milijuna dolara za prijenos svjetskog prvenstva Formule 1.

Cilj tribine bio je snažnije potaknuti studente u području kulture i umjetnosti da svojim kreativnim i inovativnim proizvodima ojačaju suradnju s realnim sektorom te da Sveučilište podrži poduzetničke djelatnosti svojih studenata u području kulture i umjetnosti, kao i drugim kreativnim i inovativnim umjetničkim studentskim djelovanjima.

"Želja nam je potaknuti i druge zainteresirane da se uključe u partnerski odnos sa Sveučilištem te da iskoriste naš potencijal za svoj razvoj", poručili su organizatori, "Hrvatska treba stvoriti okružje koje omogućuje i potiče interakcijske i transferne mehanizme suradnje u znanosti i tehnologiji, kulturi i umjetnosti, između istraživačke zajednice, inovativnoga i kreativnog gospodarstva i društvene djelatnosti".

Tribina se održala u sklopu šireg događanja "Inovacije i transfer tehnologije – poticaj gospodarskoga razvoja Hrvatske", a koje organizira Sveučilište u Zagrebu, HAZU i Muzička akademija, u partnerstvu s Hrvatskom zajednicom inovatora. U okviru skupa održan je niz javnih predavanja, razgovora, okruglih stolova i radionica radi poticanja i popularizacije ideje o inovacijama i prijenosu znanja sa sveučilišta i znanstvenih institucija kao temeljima budućega inovativnoga gospodarstva koji će Hrvatskoj omogućiti brži gospodarski razvoj.

Dodajmo kako je Europski parlament usvojio dosad najveći proračun EU-a za kulturu i audiovizualni sektor. Za program Kreativna Europa za razdoblje 2021.-2027., europarlamentarci su osigurali oko 2,5 milijardi eura za potporu kulturnim i kreativnim sektorima EU-a u suočavanju s izazovima globalizacije i digitalizacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 05:40