naknada

Amazon uskoro kreće s plaćanjem odšteta kupcima neispravnih proizvoda

Amazon se nada se će nova politika smanjiti broj parnica koji se su u posljednjih 20-ak godina nakupili
 Angela Weiss/AFP

Amazon će uskoro početi plaćati kupcima do 1000 dolara ako im neispravan predmet, kupljen od trgovaca na platformi, uzrokuje materijalnu štetu ili ozljedu.

Najveća svjetska internetska trgovina obavijestila je kupce i prodavatelje da će od 1. rujna plaćati odštetu po utemeljenim zahtjevima u vrijednosti do 1000 dolara, napominjući da takvi zahtjevi čine 80 posto svih slučajeva.

Amazon se nada se će nova politika smanjiti broj parnica koji se su u posljednjih 20-ak godina nakupili.

Primjerice, prije mjesec dana američki regulator za zaštitu prava potrošača tužio je američkog diva tražeći od njega opoziv stotina tisuća opasnih proizvoda, uključujući 24 tisuća neispravnih detektora ugljičnog monoksida i gotovo 400 tisuća sušila za kosu koja nisu imala odgovarajuću zaštitu od strujnog udara. Jedna je žena u Pennsylvaniji 2016. godine tužila Amazon zato što je zbog neispravne pseće uzice koju je kupila na platformi ostala slijepa na jedno oko.

Amazon je tvrdio da su za sve te slučajeve odgovorni neovisni trgovci koji prodaju proizvode na njegovog platformi. Većina sudova je presudila u korist Amazona. Žalbeni sud u Kaliforniji, međutim, prošle je godine rekao da bi kompanija mogla biti odgovorna za robu koju skladišti i isporučuje putem programa Fulfillment by Amazon.

Veliki broj Amazonovih kupaca vjerojatno će pozdraviti promjenu u plaćanju odštete za štetan proizvod. U slučaju da kupac potražuje iznos koji premašuje tisuću američkih dolara, Amazon je rekao da bi "mogao uskočiti" i platiti potraživanja za veće iznose, ali samo "ako prodavatelj ne reagira ili odbije zahtjev za koji vjerujemo da je valjan".

Američka kompanija je također odlučila pokrenuti Amazon Insurance Accelerator kako bi prodavačima pomogli u kupnji osiguranja po konkurentnim cijenama od pouzdanih davatelja usluga, te su ažurirali politiku koja zahtijeva da što više trgovaca ima osiguranje od odgovornosti za proizvode.

U Europskoj uniji trenutačno je snazi Opća direktiva o sigurnosti proizvoda koja datira još iz 2001. godine.

Europski parlament pozdravio je najavu Komisije o revidiranju pravila EU-a o sigurnosti proizvoda, uzimajući u obzir činjenicu da je prošle godine oko 70% potrošača u EU koristilo usluge internetske kupovine.

Eurozastupnici su naglasili kako pravila moraju ići u korak s digitalizacijom, a pravni okvir treba prilagoditi izazovima rastuće internetske trgovine, kao i uvođenje novih zahtjeva za internetska tržišta.

Predsjednica Odbora Parlamenta za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Anna Cavazzini na sjednici u srpnju istaknula je kako se građane može u potpunosti zaštiti samo ako se platforme natjera da pravovremeno povuku štetne proizvode s tržišta.

"Ako platforma obećava isporuku proizvoda kupcu u roku od 24 sata, također bi trebala moći ukloniti opasni proizvod s tržišta puno prije roka od pet dana od dana saznanja za postojanje opasnosti. Moramo pronaći način kako osigurati da prodavači iz trećih zemalja u potpunosti poštuju naše standarde i pravila o sigurnosti proizvoda", smatra Cavazzini.

Povjerenik EK-a za pravosuđe, Didier Reynders, složio se kako je potrebno imati osobu u EU koja će biti odgovorna za uvjete na tržištu, ali isto tako važno je osigurati jednake uvjete za sva poduzeća unutar i izvan EU-a, bolji nadzor i bolji odnos s potrošačima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 22:36