Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska udruga poslodavaca i udruga Glas poduzetnika smatraju da u slučaju drugog epidemiološkog vala Covida-19 hrvatska Vlada ne smije opet uvesti jake restriktivne mjere za poslovanje poduzeća te kretanja roba i ljudi.
- U slučaju drugog vala ne bismo smjeli ponovno onako oštro ukidati sve redovne funkcije i način poslovanja. Mjere trebaju biti odmjerenije u smislu dopuštanja što je veće moguće gospodarske aktivnosti svih naših tvrtki. Ponovno uvođenje prvotnih rigoroznih mjera dovelo bi do prevelikoga gospodarskog udarca na sve tvrtke i radnike - rekao nam je Luka Burilović, predsjednik HGK.
Davor Majetić, glavni direktor HUP-a, ističe kako glavnu riječ o epidemiološkim mjerama moraju voditi epidemiolozi, ali također smatra da novog lockdowna ekonomije ne bi smjelo biti.
- Sada već imamo iskustva s ovim virusom i znamo što i kako treba raditi da bismo se u što većoj mjeri zaštitili, te zbog toga najveći dio ekonomije i dalje treba biti i ostati otvoren za poslovanje. Moramo se pridržavati mjera fizičkog distanciranja, nošenja maski za lice u zatvorenim prostorima i rukavica ondje gdje treba. Novo zatvaranje ekonomije imalo bi nove, velike negativne posljedice za državne financije i gospodarstvo, a ne bi previše pomoglo, jer se pokazalo da se pridržavanjem osnovnih epidemioloških mjera mogu postići dobri rezultati - rekao nam je Majetić.
Hrvoje Bujas, predsjednik udruge Glas poduzetnika, također tvrdi da “ni poslodavci niti državne financije više ne bi mogle podnijeti jake restriktivne mjere, odnosno lockdown”.
- Moramo se naučiti živjeti s pandemijom dok se ne nađe lijek ili cjepivo, moramo držati fizičku distancu, nositi maske, prati ruke redovno, čuvati starije - kazao je.
Prema njegovim riječima, svi građani moraju biti odgovorni u ovoj situaciji.
- Ako zbog nepridržavanja osnovnih epidemioloških mjera bude snažnijeg rasta broja oboljelih, tada ćemo postati i manje atraktivna turistička destinacija, a to svakako moramo izbjeći - ustvrdio je Bujas.
Udruga Glad poduzetnika u svom je priopćenju nakon “slučaja Zadar” kritizirala nedostatak naputaka za turističke djelatnike.
“Ako smo turistička destinacija, ako nam pristižu gosti, ako imamo rezervacije, ako smo otvorili granice, onda smo već i prije sezone trebali točno utvrditi hodogram, kriterije s jasnim i preciznim procedurama rješavanja problema sa zaraženim gostom i njegovom obitelji. Ti podaci i upute su već morali biti glavna, stalna i najvažnija obavijest na svakoj web stranici svih turističkih zajednica, Ministarstva turizma. No, to se nije dogodilo! Štoviše, i po događajima na teniskom turniru u Zadru vidimo kakvim kaosom rezultira izostanak jasnih uputa”, navodi se u priopćenju
U toj udruzi tvrde kako je HZJZ tri tjedna nakon “otvaranja” granica za strane turiste donio upute za turističke djelatnike u slučaju da su njihovi gosti pozitivni na Covid-19, ali i da je s takvim uputama malo toga jasno. U Postupku ne piše ništa o glavnom problemu - gdje će iznajmljivač apartmana sa svojim gostima u slučaju zaraze koronavirusom?, stoji na kraju priopćenja Glasa poduzetnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....