I ove godine, kao i nekoliko prethodnih, Gradonačelnik.hr je istražio koji gradonačelnici/ce najviše koriste najmasovnije društvene mreže u RH. Uz Facebook ovaj put provjerili su i tko se i koliko uspješno služi Instagramom…
Za razliku od pretprošle godine kada je Facebook kao službenu platformu komunikacije s građanima koristilo tek 66 gradonačelnika, i lanjskog skoka na 88 aktivnih službenih stranica gradonačelnika, najnovije istraživanje govori o 81 aktivnom FB profilu naših gradonačelnika i gradonačelnica.
Razlog prošlogodišnjem privremenom rastu velikim dijelom valja tražiti baš u prije spomenutim lokalnim izborima uoči kojih su neki gradonačelnici iz prošlog saziva konačno aktivirali Facebook, što je učinio i dio njihovih protukandidata, budućih gradonačelnika. I dalje, međutim, začuđuje, da usprkos svim trendovima i činjenici da su društvene mreže danas postale nezaobilazna i moćna platforma i kanal komunikacije političara sa svojim biračima, te da gradonačelnici koji to razumiju i aktivno i otvoreno komuniciraju sa svojim građanima na FB-u na taj način dodatno grade svoju priču i stvaraju jači ‘community’, gotovo trećina gradonačelnika/ca (njih 47) ignorira sve trendove i ovaj dokazano učinkovit oblik komunikacije s građanima.
S druge strane, piše Gradonačelnik.hr, gradonačelnici koji su najbolje prepoznali Facebook kao jaku i super korisnu platformu za komunikaciju sa svojim građanima u proteklih su je godinu dana dodatno ojačali, pa su neki gotovo i ušestorostručili broj pratitelja i fanova.
Poput novog gradonačelnika Vodnjana, Edija Pastrovicchija, koji je upisao rekordan postotni rast broja FB fanova, čak 433.03 posto, u čemu mu je najbliža s više nego dvostrukim povećanjem broja pratitelja (111.44 posto) bila Ljerka Cividini, također nova, gradonačelnica Čakovca. Među gradonačelničkim imenima koji su preko dva puta povećali bazu fanova u odnosu na lani, na visokoj trećoj poziciji se nalazi još jedna žena, Tonka Ivčević, gradonačelnica Komiže (100.54 posto), ispred četvrtog u poretku rasta (77.97 posto), Zlatka Mađeruha, gradonačelnika Grubišnog Polja. U trendu povećanja FB fanova peto mjesto (53.83 posto) drži isto tako novi, Miro Bulj, gradonačelnik Sinja, a slijede iza u Top 10: Ivan Penava (Vukovar) – 53.29 posto, opet novi Tomislav Tomašević (Zagreb) – 48.07 posto, Lidija Bošnjak (Ozalj) – 47.73 posto i Goran Bukovac (Otočac) – 42.72 posto, te naposlijetku Dario Zurovec (Sveta Nedelja) – 42.57 posto rasta broja Facebook pratitelja.
Brojčano daleko najveći porast fanova ima Miro Bulj (Sinj) – 26.336 (48.921 – 75.257), tu su zatim zatim Ivan Penava (Vukovar) – 16.216 (30.428 – 46.644) i Tomislav Tomašević (Zagreb) – 8.268 (17.202 – 25.471), Dario Zurovec (Sveta Nedelja) – 2.479, Ivan Radić (Osijek) – 2.068, Ivica Puljak (Split) – 1.969, Ljerka Cividini (Čakovec) – 1.413, Dario Hrebak (Bjelovar) – 1.348, Loris Peršurić (Poreč) – 1.098 i – Petra Škrobot (Samobor) – „plus“ 1.094 FB pratitelja…
Miro Bulj, gradonačelnik Sinja u Splitsko-dalmatinskoj županiji, i ove je godine, potvrdio naslov uvjerljivo najpopularnijeg gradonačelnika na Facebooku sa 75.257 fanova, ispred drugoplasiranog Ivana Penave, gradonačelnika Vukovara u Vukovarsko-srijemskoj županiji, s 46.644 pratitelja, trećeg u redoslijedu Tomislava Tomaševića, gradonačelnika Grada Zagreba s 25.471 fanova, Damira Kajina, gradonačelnika Buzeta, u Istarskoj županiji, sa 19.881 pratitelja, potom petok na tablici – Daria Hrebaka, gradonačelnika Bjelovara, Bjelovarsko-Bilogorska županija, s 11.645 fanova, a Top 10 zatvaraju: Ivica Puljak (Split) – 10.880, Ivan Radić (Osijek) – 10.495, Ivan Bosančić (Vinkovci) – 9.607, Dario Zurovec (Sveta Nedelja) – 8.302 i Ivana Marković (Supetar) s 8.106 pratitelja i fanova.
Lista deset vodećih identična je skoro lanjskoj listi, s tom razlikom što su mjesta u poretku izmijenili Kajin i Tomašević, dok je Marković na njoj sada zamijenila Mirka Dusparu (Slavonski Brod) koji je i nadalje blizu vrha- 11. u aktualnom redoslijedu sa 7.500 fanova… Polovica najpopularnijih gradonačelnika na FB-u ujedno su i saborski zastupnici (Bulj, Penava, Hrebak, Zurovec i do prije nekoliko dana Radić), što naravno dodatno doprinosi njihovoj vidljivosti i i dosegu na društvenim mrežama.
Damir Kajin, Miro Bulj, Ivan Penava i Ivana Marković uvjerljivo su „obranili“ epitet najjačih kada se gleda broj FB fanova u odnosu na broj stanovnika njihovih gradova. Njih četvero su svojim potezima na čelu Grada i načinom komunikacije na FB-u odavno prerasli granice svojih gradova, a samim brojem fanova ravnopravno pariraju, pa i nadmašuju kolege i kolegice gradonačelnike/ce s višestruko većom bazom potencijalnih fanova među samim građanima…
Kajin ima više nego trostruko fanova nego što Buzet ima stanovnika, odnosno 3,315 fanova per capita, približno tako i Bulj u odnosu na Sinj – 3,192 pratitelja na 1.000 stanovnika, Penava u Vukovaru gotovo dvostruko – 1,982 fanova per capita, kao i Marković na Braču- 1,867 pratitelja po broju stanovnika Supetra. Gledano po ovom kriteriju, među najpopularnijim su i novi gradonačelnik Oroslavja Viktor Šimunić, Jasenka Auguštan Pentek iz Zlatara, Ana Kučić iz Malog Lošinja, Marin Gregorović iz Cresa, Matej Mostarac iz Kastva i Tonka Ivčević (Komiža).
Istraživanje je pokazalo da se Facebookom kao komunikacijskim kanalom, bilo preko službenih stranica ili privatnih profila, aktivno služi oko dvije trećine gradonačelnika i gradonačelnica gradova.
Na svu moć i prednosti direktne komunikacije s građanima još uvijek je nezainteresirano ili ih namjerno izbjegava 47 gradonačelnika koji nemaju svoje službene stranice već i dalje komuniciraju jednosmjerno, putem Internet stranica Grada, priopćenja i press konferencija. Od gradonačelnika koji kontinuirano koriste FB, preko službenih stranica objavljuje i komunicira njih 81, ostalih 27 ima privatne profile, 17 ih uopće nema nikakvih, 3 su u 2022. bila neaktivna. Način komunikacije i sadržaj kojima pune svoje stranice je i nadalje raznolik – od suhoparnog ‘linkanja’ objava sa službenih stranica grada i protokolarnih informacija, pa do spontanog i osobnog obraćanja te poziva na diskusiju i razmjenu mišljenja o gradskim ili političkim pitanjima…
Ipak, u ovoj analizi se ne upuštamo u ocjenu kvalitete ili nekvalitete FB komunikacije i stranica gradonačelnika, već – kao i uvijek – analizi brojčanih pokazatelja.
A brojke kažu i da uvjerljivo najjači Instagram profil među hrvatskim gradonačelnicima ima – Tomislav Tomašević (Zagreb) s 5.772 pratitelja, a slijede u poretku za njim: Ivica Puljak (Split) – 3.607 fanova, Ivan Radić (Osijek) – 3.587, Filip Zoričić (Pula)- 2.441, Krešimir Ačkar (Velika Gorica) – 2.375 pratitelja, zatim Mato Franković (Dubrovnik) – 2.167, Miro Bulj (Sinj) – 1.999, Loris Peršurić (Poreč) – 1.956, Dario Zurovec (Sveta Nedelja) – 1.819 i zadnja u Top 10 Jasenka Auguštan Pentek (Zlatar) – 1.809 fanova.
Prema per capita kriteriju, Jasenka Auguštan Petek, pak, dominira listom s 323 pratitelja na 1.000 stanovnika Zlatara. U vrhu su i Josip Budimir (Kutjevo) s 296 fanova per capita, Ivana Marković (Supetar) – 239 pratitelja na broj stanovnika, Viktor Šimunić (Oroslavje) – 236 fanova per capita, Damir Kajin (Buzet) – 222 pratitelja na 1.000 stanovnika, Ana Kučić (Mali Lošinj) – 162 fanova per capita, Goran Bukovac (Otočac) – 148 pratitelja na broj stanovnika, Antonio Dražović (Čabar) – 134 fanova per capita, Loris Peršurić (Poreč) – 117 pratitelja na 1.000 stanovnika, Nika Silić Maroević (Korčula) – 108 Instagram fanova per capita…
Instagram kao službeni profil koristi ipak dosta manje prvih ljudi gradova u odnosu na Facebook, njih točno 50, a tu posebno treba pohvaliti gradonačelnike Sinja, Zagreba, Splita, Osijeka i Svete Nedelje koji su u ili pri vrhu brojem pratitelja na obje mreže našeg provedenog istraživanja.
Među ostalih 78 gradonačelnika/ca 6 ima privatni račun, 3 su neaktivna, 1 zatvoren (zaključan), 4 nemaju nikakvih objava, a 64 njih bilo kakav svoj Instagram profil uopće i nema.
Kada se radi o pet najvećih hrvatskih gradova, prema broju fanova, očekivano prednjači Tomislav Tomašević (Zagreb) s 25.471 FB pratitelja (3.) i 5.772 Instagram fanova (1.), slijedi opet očekivano Ivica Puljak (Split) s 10.880 FB pratitelja (6.) i 3.607 Instagram fanova (2.), zatim Ivan Radić (Osijek) s 10.495 FB fanova (7.) i 3.587 Instagram pratitelja (3.), Branko Dukić (Zadar) sa 6.214 FB fanova (15.) i 1.151 Instagram pratitelja (23.), i naposljetku Marko Filipović (Rijeka) s 3.289 FB fanova (34.) i 1.096 Instagram pratitelja (24. mjesto poretka)…
Miro Bulj: Važnije od moga eksponiranja u javnosti je vidljivost moga rada, mojih stavova, grada i građana…
‘Od početka svoga javnoga djelovanja fokus mi je na ljudima, obespravljenim pojedincima i skupinama koji se bore za svoja prava. Tako su moji prvi istupi u javnosti bili izražavanje vlastitog mišljenja i borba za pravdu. Nisam se nikome nametao, mediji su me sami prepoznali i doslovno „gurnuli“ u politiku pa volim reći kako je politika izabrala mene, a ne ja nju.
Na početku sam bio samo aktivist, građanin kojemu je „smetao“ način provođenja politika i to sam javno komunicirao javljajući se na lokalni radio na kojem sam kao i drugi slušatelji izražavao svoje stavove i mišljenja.
Društvene mreže omogućuju mi da promoviram svoje stavove, grad Sinj, njegove ljepote, događaje i da budem na raspolaganju svim ljudima, i onima koje zastupam u Saboru RH i svojim sugrađanima.
Važnije od moga eksponiranja u javnosti je vidljivost moga rada, mojih stavova, grada i građana. Zato uglavnom na svojim profilima i stranicama objavljujem fotografije javnih događanja, u posljednje vrijeme snimam i kratka videa koja idu uživo s lica mjesta. Naravno, moja vidljivost je tim veća jer sam i saborski zastupnik koji se svojim radom zalaže za dobrobit svih građana Hrvatske i važno je da te informacije dođu do njih. Gradonačelnik sam koji najviše koristi Facebook, ali i većinu dostupnih komunikacijskih kanala.
Posebno sam fasciniran svojim gradom i njega putem mreža želim što više promovirati jer tom „Raju na zemlji“ vidljivost je nužna. Kultura obilježena Čudotvornom Gospom Sinjskom i Alkom, zanimljiva povijest, tradicijske vrijednosti, zdrav okoliš i pitka voda su vrijednosti grada Sinja koje su se nedovoljno prikazivale u javnosti i moja zadaća je, ne samo kao gradonačelnika nego kao i građanina Sinja da takve informacije vidi veći broj ljudi. Svoju stranicu od samoga početka vodim sam, objavljujem sve što mislim da bi bilo zanimljivo od političkih do kulturnih tema.
Profil je otvoren za sve pa se nerijetko susrećem i s negativnim komentarima, ali to me ne obeshrabruje, nego čak štoviše, motivira me da radim još bolje i više, no ipak, najvažniji kontakt je onaj uživo, vrijeme koje provodim u direktnom kontaktu sa svojim građanima. Želim da svi moji sugrađani, ali i svi koje zastupam u Saboru RH, u meni vide čovjeka kojemu se mogu obratiti u bilo kojem trenutku. Komunikacija na društvenim mrežama je jako bitna, ali nema ljepše, bolje i ugodnije komunikacije do one kada ti čovjek stisne ruku, e, tada se razvija izniman ljudski odnos koji ne može nadomjestiti nijedna društvena ni bilo koja druga mreža’.
Ivan Penava: Stranica je poprimila oblik tzv. fan page-a, a kako bi sva zainteresirana javnost mogla biti upućena s najvažnijim vijestima iz Vukovara!
‘Trenutna facebook stranica Ivan Penava započela je kao privatan profil, no kada je on, profil, premašio dozvoljeni broj prijatelja stranica je poprimila oblik tzv. fan page-a, a kako bi sva zainteresirana javnost mogla biti upućena s najvažnijim vijestima iz Vukovara.
Facebook stranica uz mene, ima nekoliko administratora, a na njoj se gotovo svakodnevno objavljuju informacije o projektima koji se realiziraju u Vukovaru. Otkad obnašam dužnost saborskog zastupnika nerijetko facebook koristim i u svrhu ukazivanja na probleme današnjice i iskazivanja stavova koje zastupam u Hrvatskom saboru.
Povratne informacije na objave su u velikoj mjeri pozitivne te mi je od velike i posebne važnosti biti u kontaktu s pratiteljima kako bi kroz obostranu komunikaciju izmjenjivali misli i ideje’… – naglašava Ivan Penava, gradonačelnik Vukovara.
Edi Pastrovicchio: Nakon mnogih promjena koje sam uveo kao gradonačelnik smatrao sam da bi bilo u redu i da dio svog rada prezentiram i napravim vidljivijim građanima…
‘Veliko mi je zadovoljstvo čuti da je FB stranica Edi Pastrovicchio, gradonačelnik postigla takav uspjeh iako tome pristupam s nevjericom. Jer moja FB stranica ima nešto više od 650 stalnih pratitelja, a najuspješnije objave imaju maksimalno do 6.000 ili 7.000 pregleda i oko 1.000 angažmana (prema meni dostupnim podacima).
Istina je da je stranica napravljena 19. srpnja 2021. godine, da u prvoj godini i nije bila jako aktivna, a da se u posljednjih mjeseci sa sve češćim objavama broj pratitelja i onih koji vide stranicu višestruko povećao. Dolaskom na funkciju gradonačelnika odlučio sam uvesti transparentniji rad uprave Grada Vodnjan-Dignano. Nakon mnogih promjena koje sam uveo kao gradonačelnik smatrao sam da bi bilo u redu i da dio svog rada prezentiram i napravim vidljivijim građanima. I to na najbrži i najdostupniji mogući način – objavama na FB-u. Teško je držati kontinuitet objava na stranici, ali nastojim da tjedno na njoj budu barem dvije objave, a sama dinamika objava ovisi o rasporedu rada, manifestacijama ili tempu kojim donosimo odluke bitne za funkcioniranje Grada.
Najčešće objavljujem najzanimljivije događaje iz tjednog rasporeda, nastojeći da budu vidljive u što bržem roku kako bi građani bili što bolje informirani. Kako je Grad Vodnjan-Dignano dvojezičan (hrvatski i talijanski jezik) tako nastojim da sadržaji budu objavljeni na oba jezika, što ponekad i usporava objavu. Inače, objave se često odnose na moje promišljanje nekih gorućih problema našeg područja, kao što je problem pošasti bespravne gradnje, što uvijek privlači brojne čitatelje i iz okolnih jedinica lokalnih samouprava. Postovi se često odnose i na maslinarstvo, bogato povijesno naslijeđe, sakralnu baštinu, tradiciju, multikulturalnost, s kojima se izrazito ponosimo na Vodnjanštini. FB stranica služi i da dodatno objasnim neke odluke bitne našim građanima.
Stranica se često nadopunjuje sa službenom FB stranicom Grada Vodnjan-Dignano: Grad priča – Città da raccontare , ali na svojoj stranici nastojim objavljivati sadržaj koji se tiče aktivnosti gradonačelnika, na neka moja osobna razmišljanja. Takvim manje formalnim pristupom mogu i lakše komunicirati s građanima, pratiti njihove želje, interes, reakcije… Ako bih trebao izdvojiti jednu od dražih objava, iako i nije povukla najviše reakcija, to je post iz srpnja 2022. kojim sam se osvrnuo na sušu i redukcije vode u Istri i na koji način su naši stari intervencijama u arhitekturi čuvali svaku kap vode, a uz to, pamtljiva je i objava s vrha crkvenog zvonika. Naime, vodnjanska crkva sv. Blaža ima najveći zvonik u Istri, ali je on već dugo zatvoren za posjetitelje. Tijekom ljeta nastojali smo ga otvoriti za javnost pa je veliki je interes privukla moja objava na FB-u o tome da sam se kao rođeni Vodnjanac prvi put našao na vrhu zvonika.
Nažalost, na stranici se češće moram baviti akutnim problemima našeg područja i šire regije poput zbrinjavanja otpada, bespravnom gradnjom i naslijeđem koje su nam prepustili raniji politički čelnici i slično’- tvrdi Edi Pastrovacchio…
Dario Zurovec: Otvorena, transparentna komunikacija ključ je uspjeha!
‘Moja stranica na društvenoj mreži Facebook kreirana je još 2016. godine, a danas broji 8,6 tisuća pratitelja. U protekle dvije godine broj pratitelja je skočio 4 puta te svakim danom sve više raste. Stranicu vodim sam, a to mi je i gušt. Otvorena, transparentna komunikacija ključ je uspjeha.
Na stranici možete vidjeti teme iz Hrvatskog Sabora, Zagrebačke županije, Svete Nedelje, ali i dio privatnog života. Gledajući istu možete primijetiti da sam otac, suprug, ekonomist, ferovac, ekonomist, političar i sportaš. Uz Facebook koristim Twitter, TikTok, Reddit i Instagram.’
Jedini pravi tiktoker među gradonačelnicima…
I TikTok ubrzano osvaja korisnike diljem svijeta. Prema nekim podacima ta brojka se penje iznad milijardu u preko 150 zemalja. Lani je postao najskidanija društvenomrežna aplikacija s tri milijarde skidanja što je čini prvom aplikacijom koja je uspjela prikupiti toliko korisnika. Naročito mladih, kod kojih je apsolutni No1. Prednost ubrzano rastuće aplikacije ubrzano prepoznaju i političari širom svijeta, a makar tradicionalno kasne za globalnim trendovima, polako uzima maha i kod naših političkih aktera. A tu definitivno prednjači svestrani gradonačelnik Svete Nedelje, Dario Zurovec već se uvelike isprakticirao u dijeljenju Tik Tok objava. Uostalom i sam pripada mlađoj generaciji političara (1986.), a njegove videiće s komentarima i osvrtima na aktualnosti iz grada i Sabora, trenurno svakodnevno prati 662 fana.
Damir Kajin: Preko FB moguće je najbrže doprijeti do građana…
‘Objavljujem gotovo pa dnevno, o aktualnostima u gradu. Ono što smatram životnim, kako bi stanovnici znali što se zbiva.
Ono što činim, činim sam, a reakcije su od pozitivnih do, Bože moj, svakojakih. Preko FB moguće je najbrže doprijeti do građana. Svi ostali mediji, slažem se, su seriozniji, ali ova komunikacija je dio novog doba i bez obzira što će mi jedan prijatelj kazati:“FB=šank“, Facebook postaje kao Trumpu twitter, neizbježan način komunikacije i komuniciranja… – zaključuje Damir Kajin, gradonačelnik Buzeta,
Dario Hrebak: Iz takve konverzacije proizašlo je mnoštvo novih ideja i rješavanja gorućih problema što je izuzetno bitno za grad!
‘FB profil je aktivan od prosinca 2007. godine i ima 4,9 tisuća prijatelja.
Na svom profilu kao gradonačelnik objavljujem u prosjeku tri puta na tjedan, no ponekad i svaki dan, ovisno o potrebi i aktualnim događanjima. Naglasak je većinom stavljen na gradsku problematiku, teme kojima se bavi Grad Bjelovar i koje su od ključne važnosti za građane, a potom i teme na nacionalnoj razini’ – kaže nam gradonačelnik Bjelovara, Dario Hrebak, koji je izrazito aktivan na društvenim mrežama općenito, posebice upravo na Facebooku gdje redovito komunicira s građanima, putem privatnih poruka, ali i javno ispod objava.
Interakcija s građanima izuzetno je, ističe, dobro prihvaćena te se građani uredno javljaju i označuju gradonačelnika gdje smatraju da je potrebno. Iz takve konverzacije proizašlo je mnoštvo novih ideja i rješavanja gorućih problema što je izuzetno bitno za grad i njegov razvoj. Građani uglavnom pozdravljaju takvu aktivnost gradonačelnika jer lakše i brže dobiju odgovore na pitanja, kao i informacije o različitim događanjima. Jedan je to od načina na koji građani, uz javljanje na službenu Facebook stranicu Grada Bjelovara, aktivno sudjeluju i u radu Gradske uprave – u kreiranju određenih potpora, rješavanju komunalnih problema i slično…
Najviše komentara izazovu upravo objave vezane uz samo uređenje Bjelovara. Posljednji u nizu primjera odnosi se na uređenje glavne šetnice u središtu grada, bjelovarskoga korza, koji je u rekonstrukciji, te je na gradonačelnikovom profilu objava, vezana uz novu rasvjetu i stabla koja će se saditi, u vrlo kratkom vremenu dobila više od 500 lajkova.
Naravno, uz mnoštvo pohvala, postoji i određen broj kritika pred kojima se ne bježi i one su, također, dobre smjernice u daljnjem radu gradonačelnika i Gradske uprave općenito, napominju nam Dario Hrebak i PR ekipa iz Grada Bjelovara.
Ljerka Cividini: Prije 6 godina otvorila sam FB profil da budem sugrađanima dnevno na raspolaganju svih 24 sata, a to se od tada održalo do danas…
‘I prije nego sam postala gradonačelnica, tamo od 2017. godine, uvidjela sam da je Facebook, točnije društvene mreže općenito, najjednostavniji i najbrži komunikacijski alat. Kada sam imala neku poruku koju sam željela prenijeti u javnost okrenula sam se svom profilu, a posebno je isti imao svoju težinu kao poticaj da krenem u kandidaturu za gradonačelnicu. Velik broj poruka, sugestija i ideja, ali i situacija koje tek treba riješiti sugrađani su sa mnom komunicirali upravo preko društvenih mreža. I to je zapravo ideja zašto sam prije 6 godina otvorila svoj FB profil, da budem svojim sugrađanima na raspolaganju 24 sata dnevno i dam im kratak i jasan uvid u ono što radim, a to se od tada održalo i svakom objavom nastojim dati neku im neku novu vrijednost kojom će još više zavoljeti sve što je čakovečko. Iako, osoba sam koja je oduvijek voljela komunicirati, reći ću ujedno i „stara škola“ te bi često radije neke važnije teme i odlične ideje prokomentirala uživo, no sve više i više primjećujem da građani vole napisati ono što ih muči, što im se sviđa ili nešto treće, a to im u svakom trenutku treba omogućiti, ja im prema svojim mogućnostima odgovaram i preko mobitela i računala, gdje god se nalazila. Apsolutno je to prednost današnjeg digitalnog svijeta i uvijek se nasmijem kada i nakon odgovora i komunikacije ljudi i dalje ne vjeruju da sam im odgovorila na poruku ili komentar te se u čudu zahvaljuju i u nekoliko navrata.
Često nakon komunikacije preko komentara dobivam poruke gdje se neki ispričavaju za svoju direktnost ili dodatno zahvaljuju na odgovoru i za uspostavljanje dijaloga. To ću prepisati nekim prijašnjim vremenima i drugim čelnicima, moja želja je biti svima na raspolaganju i uvažiti svačije mišljenje, dakako ako je konstruktivno i jasno te usmjereno na boljitak Čakovca i Međimurja. Nerijetko se dogodi i da ne stižem odgovoriti na sve, ali vjerujem da s obzirom na posao koji nema radno vrijeme, ljudi to uvažavaju. U potpunosti izbjegavam bilo kakve političke i negativne teme, kako smatram da je tih puno previše na platformi i informacijskom svijetu općenito, a objavljujem prosječno i do dva puta dnevno, ovisno o aktivnostima, porukama koje želim prenijeti i zahtjevima pratitelja.
Neke objave u određenom periodu dosegnu prosječno i do 50 tisuća pregleda, što me iznimno veseli jer je to duplo od broja stanovnika Čakovca koji imaju ovu društvenu mrežu, Čakovec ukupno ima oko 27 tisuća stanovnika…
Ovim putem želim upozoriti i na niz negativnih strana društvenih mreža, hrabrost nekih isključivo kada su sakriveni iza monitora ili mobitela te velik broj lažnih profila koji stvaraju namjerno negativno ozračje i pokušavaju neki projekt ili potez prikazati lošim. Kada smatram da takvi zaslužuju odgovor ili pojašnjenje, to im i omogućim upravo zbog onih koji nisu zaslužili da se njihov grad stavlja u loš kontekst, no veliku većinu vremena ih ignoriram, ne toleriram takav način komunikacije i funkcioniranja. Ono što sam primijetila je da u moru pozitivnih ljudi na Facebooku, često isplivaju oni negativni, manjina koja je glasnija i sebi važnija, no ja uvijek, i tako ću i nadalje nastaviti, ipak na one druge stavljam naglasak.
Kao i u svakodnevnom poslu, i životu općenito, Facebook promatram kao jednu pozitivnu priču, gdje svatko tko vidi moju objavu naiđe na lijepe vijesti iz našeg Čakovca, vedre fotografije i video zapise te se zaustavi na mom profilu ili krene dalje, bez knedle u grlu. Baš zbog ranije spomenutih negativnih, moj profil je isključivo poslovni, jer sam kao gradonačelnica svjesna svoje odgovornosti prema Gradu i građanima, i obaveze da sam prema njima konkretna, jasna i otvorena u realnom vremenu, dok privatno potpuno isključujem iz ove platforme’- upoznaje nas Ljerka Cividini, gradonačelnica Čakovca.
Zlatko Mađeruh: Koliko mi obveze dozvole, svoje vrijeme uvijek dajem na raspolaganje sugrađanima kako bi mi se mogli obratiti sa svojim pitanjima i problemima…
‘Moram priznati da me veoma iznenadilo i drago mi je da se moja Facebook stranica, u konkurenciji sa svim ostalim hrvatskim gradonačelnicima/ama, nalazi na visoko plasiranom 4. mjestu. Na dužnosti gradonačelnika Grubišnoga Polja nalazim se od 1999., naš je grad manji gradić, a moji sugrađani kroz ove godine naučili su da su moja vrata za njih uvijek otvorena. Koliko mi moje obveze dozvole, svoje vrijeme uvijek im dajem na raspolaganje kako bi mi se oni mogli obratiti sa svojim pitanjima i problemima.
Međutim, osim neposrednog razgovora, danas su za učinkovitu i brzu komunikaciju, uobičajen dio naše svakodnevnice postale društvene mreže, pa već nekoliko godina i ja imam profil na Facebooku, koji zajednički uređujem sa svojim suradnicima. Uz svoje brojne obveze ne stignem se dovoljno posvetiti svojoj FB stranici koliko bih to želio, tako da ne objavljujem na njoj često, a najčešće su to objave putem kojih čestitam blagdane i državne praznike svojim sugrađankama i sugrađanima.
Nastojimo kao lokalna uprava o svim gradskim projektima i programima koje započinjemo ili koje već provodimo pravodobno obavještavati svoje sugrađane putem naše službene web stranice Grada www.grubisnopolje.hr, a službenu web stranicu Grada Grubišnoga Polja kroz objave vjerno prati i naša službena Facebook stranica Grada. Drago mi je da su građani i dalje zainteresirani za moj rad i da prate događanja u našem gradu, bilo putem Facebooka ili putem nekih drugih portala’….
Ivan Bosančić: Biti dio svakodnevice svoga grada i uvijek na raspolaganju građanima, najvažniji je dio ovoga posla!
‘Komunikaciju i druženje s ljudima uživo ništa ne može zamijeniti. Biti dio svakodnevice svoga grada i uvijek na raspolaganju građanima u svim onim sretnim i manje sretnim trenutcima, najvažniji je dio ovoga posla.
Društvene mreže s druge strane nude mogućnost drugačije komunikacije te brže i jednostavnije prezentacije svega onoga što radimo za grad i građane, u suradnji s mojim timom, od prvoga dana gradonačelničkog mandata nastojim biti brz, točan i transparentan na društvenim mrežama kako bi svi moji sugrađani imali važne i provjerene informacije u što kraćem roku. Vjerujem kako je prije svega takav iskren način komunikacije razlog kontinuiranog rasta broja naših pratitelja.
Podrška svih onih koji vjeruju u vas ono je što vas gura naprijed i zbog čega svemu što radite morate pristupiti maksimalno ozbiljno i odgovorno. Siguran sam kako je ovaj plasman (osmi u poretku FB fanova u konkurenciji hrvatskih gradova i gradonačelnika) rezultat upravo takvog načina rada i razmišljanja. Zahvalio bi stoga mojim građanima i svima onima koji prate i podupiru naš rad na svakom zajedničkom trenutku, svakoj pohvali, ali i svakoj primjedbi.’- tvrdi Ivan Bosančić, gradonačelnik Vinkovaca.
Marin Gregorović: Trudim se na svaki objavljeni post odgovoriti i reagirati na baš svaki komentar, bio on prijedlog, pitanje ili kritika…
‘Drago mi je vidjeti da je prema vašem istraživanju moja FB stranica, u odnosu na broj stanovnika Grada Cresa, visoko plasirana, odnosno po tom pitanju uspješna. Svoju Facebook stranicu sam pokrenuo ususret lokalnim izborima 2021. i tada sam ju koristio da direktno s građanima, u ono doba nezgodnije epidemiološke situacije, mogu razgovarati, prezentirati svoje ideje, program i slično. Nakon osvojenih izbora velika mi je želja bila nastaviti takav otvoreni način komunikacije, kako u „stvarnom“, tako i u digitalnom svijetu. Volio bih da mogu i više vremena odvajati za objavljivanje, ali kako sam pripremam sadržaje trudim se barem one ideje, poteze ili događanja koja su u tom trenutku najvažnija, ukratko prezentirati i iz svoje perspektive rada u digitalnom prostoru. Volio bih da baš svaku odluku ili susret mogu objavljivati, ali onda ne bih imao vremena raditi posao zbog kojeg su me građani i birali, ali zato se trudim na svaki objavljeni post odgovoriti i reagirati na baš svaki komentar, prijedlog, pitanje ili kritiku. Isto tako, na službenim FB stranicama Grada Cresa redovito i otvoreno obavještavamo građane o baš svim događanjima, važnim uputama i slično, tako da su građani s ove ili one stranice uvijek u hodu s najnovijim informacijama vezanim uz svaki aspekt života na Cresu i imaju otvoren prostor za komunikaciju.
U svojim osobnim objavama volim stavljati naglasak na teme koje mislim da možda nisu imale do sad toliku pažnju javnosti ili na one teme za koje znam da su godinama opterećivale živote naših otočana, a za neke od kojih smo sada u ovom mandatu i pronašli rješenja, što me osobno jako veseli. Takve objave, poput na primjer vraćanja sudbenih dana u Cres nakon više od 10 godina ili prijedloga o novom voznom redu trajekata, objave su koje, kako mi se čini, privlače najveću pažnju naših građana.
Drago mi je da mogu putem takvog direktnog kanala komunikacije poput Facebooka u jednom trenutku baš svima prenijeti neke dobre vijesti, čuti njihovo mišljenje i prijedloge, ali i na primjer i odjednom zahvaliti našim društvima, organizacijama i svima onima koji se trude i predano rade na sjajno organiziranim događanjima, pomiču granice s inovativnim idejama i tako doprinose uspješnoj promociji Cresa.
Iako, ipak najviše sa svima volim komunicirati uživo, kad god imam priliku za to, bilo gdje na Cresu, a ne samo u uredu i u radnom vremenu – to mi je prioritet cijelog mog rada i bit će i dalje, naravno. No, prisutnost na društvenim mrežama daje mi još jednu dimenziju komunikacije koja po meni doprinosi sveukupnoj otvorenosti i transparentnosti rada s građanima, ali ipak ne bih volio da ju u baš u potpunosti zamijeni. Drago mi je da teme koje objavljujem na Facebook stranici pokreću razgovore, dopiru do puno većeg broja ljudi nego što bi to bilo putem klasičnim medija, ali ipak mi je najdraže kada se na neki komentar, objavu, ideju ili sliku osvrnemo u razgovoru s ljudima na ulicama i prostorima našeg otoka!’
Petra Škrobot: Teme koje komuniciram svakako su one koje se tiču posla i Grada, međutim s vremena na vrijeme komuniciram i neke stvari iz privatnog života…
‘Društvene mreže danas su najbitniji alat u komunikaciji s građanima. U to sam se najbolje uvjerila tijekom same kampanje gdje sam veliku važnost posvetila društvenim mrežama jer upravo one omogućuju komunikaciju s najvećim brojem ljudi u svakom trenutku. Isto tako danas, kada sam na mjestu gradonačelnice jednaku važnost posvećujem društvenim mrežama jer su one naša sadašnjost, ali i budućnost. Građani bi trebali dobivati direktne i provjerene informacije, a u okruženju koje je „protiv vas“, vlastite društvene mreže jedini su način da točne i istinite informacije plasirate najvećem broju sugrađana i pratitelja.
Službenim profilom na društvenim mrežama upravljam osobno uz pomoć administratora, a u ovom poslu to mora biti osoba od maksimalnog povjerenja. Kada upravljate velikim gradom i sustavom koji broji stotine ljudi, uz brojne dnevne obaveze i sastanke jednostavno je nemoguće u realnom vremenu isporučiti sve vijesti u tom trenutku, a u većini situacija je najbitnije da budete prvi tako da je tu administrator od izrazite pomoći, međutim svaki sadržaj koji se objavljuje, a na kojem ne radim osobno provjerim i odobrim. Naravno, kada obaveze dopuštaju uvijek rado odgovorim u komentare na neke od upita.
Teme koje komuniciram svakako su one koje se tiču posla i Grada, međutim s vremena na vrijeme komuniciram i neke stvari iz privatnog života jer sve analize pokazuju kako publika na društvenim mrežama upravo to najviše voli. Društvene mreže nose i svoje nedostatke, primjerice ljudi moraju shvatiti da one ne mogu zamijeniti redovne procese u Gradu i da se ne mogu svi upiti riješiti online, koliko god bi mi to voljeli. Također jedan od nedostataka je i masovno širenje lažnih vijesti, gdje ste vi kao vladajuća osoba Grada često na tapeti, međutim upravo zato je vlastita komunikacija najbolje oružje, kojim se borite protiv takvih napada’.
Lidija Bošnjak: Nastojim pravovremeno i transparentno izvještavati javnost o svom radu i radu gradske uprave, a uz FB stranicu imam i privatni profil i instagram…
‘Facebook stranicu pokrenula sam u travnju 2021. godine, netom prije predaje kandidature za gradonačelnicu Ozlja. Obzirom na današnje trendove i činjenicu da su društvene mreže postale nezaobilazni kanal komunikacije, odlučila sam i sama na taj način svojim građanima prezentirati svoj rad i aktivnosti.
Nastojim pravovremeno i transparentno izvještavati javnost o svom radu i radu gradske uprave, drago mi je da javnost prati moj rad, a uz FB stranicu imam i privatni profil i instagram. Sve vodim uglavnom sama jer je to izravna komunikacija s građanima čije zadovoljstvo mi je poticaj u svakodnevnom radu. Budući da vođenje FB stranice zahtijeva puno vremena, zbog drugih obaveza često neke aktivnosti objavljujem i naknadno. Važna mi je i povratna informacija koju dobijem od svojih građana, prijedlozi, pohvale, dobronamjerne kritike koje me dalje usmjeravaju u mom radu. Naravno da u svemu tome postoji i ona druga, lošija strana društvenih mreža, govori mržnje, lažni profili, koji sve prikazuju u negativnom kontekstu. Nastojim ne obraćati pažnju na zlonamjerne komentare, već svoje objave posvećujem onim dobronamjernim pratiteljima čiji komentari mi daju realniju sliku onoga što zajedno sa svojim suradnicima radim.
Sve aktivnosti i projekti koje provodimo u Gradu Ozlju prije svega imaju za cilj podići kvalitetu života naših građana i zato je meni i mojim suradnicima bitno da građani budu informirani, ali i da mogu izraziti svoje mišljenje. Iz tog razloga su objave na mojoj FB stranici usko povezane sa službenom FB stranicom Grada Ozlja koju uređuju moji suradnici. U svojim, ali i u objavama Grada nastojimo redovito izvještavati građane o aktualnim projektima, radovima na izgradnji i održavanju komunalne infrastrukture, događajima, manifestacijama, ali pratimo i rad naših udruga i ustanova, kao i uspjehe naših sugrađana. Također, redovno obavještavamo naše građane o aktualnim javnim pozivima i potporama koje Grad daje. Jedan od prioriteta u radu mi je motiviranje naših mladih da ostanu živjeti na našem području, kao i privlačenje novih da se dosele, i zato ih kroz svoje objave nastojim poticati da se što više uključuju u aktivnosti u našoj zajednici.
Zahvaljujem svima koji me prate na facebooku, a svakako ću nastojati svojim objavama zainteresirati i nove pratitelje’- .poručila nam je gradonačelnica Ozlja, Lidija Bošnjak.
Tonka Ivčević: Građani su bolje informirani o aktivnostima koje se provode, brže dolaze do informacija o aktualnostima, donesenim odlukama, objavljenim natječajima…
‘Dugo sam se opirala otvaranju Facebook profila budući sam smatrala da nemam dovoljno vremena kvalitetno se time baviti, a smatram da to ne može nitko drugi kvalitetno obavljati spram nas samih jer on odražava ne samo šture informacije već unosi moj stav i emociju u svim objavama.
Blog sam otvorila pred nepune dvije godine budući su društvene mreže postale dio naše svakodnevnice i najbrži kanal komunikacije s našim građanima, a profil vodim samostalno kao osobni blog. Od otvaranja bloga imam pozitivna iskustva, građani su bolje informirani o projektima i aktivnostima koje se provode, brže dolaze do informacija o aktualnostima, donesenim odlukama, objavljenim natječajima…
Nastojim biti što aktualnija u objavama i pravovremeno dobiti povratne informacije svojih sugrađana kako bi i moj rad i rad gradske uprave bio bolji na zadovoljstvo svih mojih Komižana’. (Pero Livajić)
Filip Zoričić: Na Instagramu su jako prisutni mladi ljudi, a atmosfera je puno konstruktivnija i pozitivnija nego na drugim društvenim mrežama…
‘Instagram profil sam aktivirao malo nakon početka mandata u lipnju 2021. Radim sam, stavljam najviše dnevne aktivnosti, fotografije susreta, ali i ostale stvari koje se događaju u Puli, a kao gradonačelnik i Puležan ih podržavam.
Na instagramu su jako prisutni mladi ljudi, a atmosfera je puno konstruktivnija i pozitivnija nego na drugim društvenim mrežama, no svakako pokušavam biti prisutan i dostupan svima kako fizički na događanjima, na ulici, u mjesnim odborima tako i na ostalim društvenim mrežama, kao što su Facebook i linkedin’- kaže nam pulski gradonačelnik Filip Zoričić.
Mato Franković: Osim Instagrama i Facebooka, koristim i LinkedIn, a sve ove mreže uistinu smatram vrlo korisnim za neposrednu komunikaciju sa svojim sugrađanima!
Gradonačelnik Grada Dubrovnika i zastupnik u Hrvatskom saboru Mato Franković svoj je profil na Instagramu aktivirao 2017., a posljednje četiri godine aktivniji je s objavama sadržaja na ovoj društvenoj mreži, kažu nam iz Grada.
‘Sadržaj koji postavljam na društvenoj mreži Instagram predstavlja kombinaciju privatnih i poslovnih objava. Sve samostalno objavljujem, kako na Instagramu, tako i na Facebooku. S obzirom kako mi se sve više i više naših sugrađana upravo putem Instagrama javlja s različitim porukama i pitanjima, smatram kako se radi o dobrom alatu za komunikaciju. Najviše „lajkova“ uvijek dobiju sadržaji iz privatnog života, fotografije obiteljske tematike i slično. Osim Instagrama i spomenutog Facebooka, koristim i LinkedIn, a sve ove mreže uistinu smatram vrlo korisnim kanalima za neposrednu komunikaciju sa svojim sugrađanima’- zaključuje Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika.
Krešimir Ačkar: Društvene mreže imaju sve veću važnost u zbog neposrednosti, ali i činjenice da sve veći dio vijesti mediji preuzimaju upravo s profila na društvenim mrežama…
Gradonačelnik Velike Gorice, Krešimir Ačkar, sam- otkriva nam – vodi svoje profile na društvenim mrežama Facebook i Instagram. Naravno, za fotografije koje objavljuje su zaduženi suradnici iz Ureda gradonačelnika.
-Društvene mreže imaju sve veću važnost u komunikaciji zbog svoje neposrednosti, ali i činjenice da sve veći dio vijesti koje objavljuju mediji je preuzet upravo s profila na društvenim mrežama – tvrdi nam velikogorički gradonačelnik, Krešimir Ačkar…
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....