Gradska uprava grada Paga radi na brojnim projektima, među kojima se posebno ističe njih pet, koji će značajno doprinijeti poboljšanju života domaćeg stanovništva, ali i stvoriti temelje za razvoj turizma. To su projekti zaštite i uređenja arheološkog područja i marijanskog svetišta Stari grad, gradnja šetnice na predjelu Vodice, uređenje kompleksa nekadašnjih skladišta soli koje se naziva Magazini, gradnja velikog lukobrana uz obalni dio stare gradske jezgre Paga i gradnja novog vodovodnog sustava preko kojeg će grad Pag dobivati dvostruko više vode nego što trenutno dobiva i s kojim će sva mjesta na njegovu području imati kvalitetnu pitku vodu.
Stari grad je naziv za arheološko područje i marijansko svetište na kojem se grad Pag nalazio od ranog srednjeg vijeka do druge polovice 15. stoljeća. Na području Starog grada ostaci su obiteljskih kuća, crkvi, luke i javnih zgrada, Kneževe kuće i Gradske vijećnice.
Zaštićen je stari grad
O projektu uređenja Staroga grada paški gradonačelnik Ante Fabijanić je rekao: “Godinama radimo na uređenju Staroga grada, našeg velikog marijanskog svetišta, a jedan od posljednjih projekata koji je u cijelosti završen bio je popravak pročelja crkve i, što je posebno važno, promjena rozete na tom pročelju. Međutim, došlo je vrijeme za sveobuhvatan projekt uređenja Staroga grada i sada na tome radimo. Našom prostorno-planskom dokumentacijom zaštitili smo Stari grad, a sada ćemo preko Ministarstva kulture raditi na zaštiti tog područja kao arheološkog parka.”
Gradnja velikog lukobrana projekt je od kojeg se očekuje bolje povezivanje Paga s kopnom, ali i razvoj nautičkog turizma. Lukobran se namjerava sagraditi na obalnom dijelu stare jezgre grada Paga, od Prosike do stare luke Mandrač. Na tom projektu radilo se godinama i najveći dio pripremnih, administrativnih poslova je završen.
“Gradnja pontona u Lučici Katine pokazala se kao vrlo koristan projekt. Na temelju tog projekta odlučili smo pokrenuti još jedan, ali puno veći. To je gradnja lukobrana na kojem će se moći privezati linijski brodovi srednje veličine, bit će omogućen privez brodica srednje veličine, glisera i manjih jahti, a bit će i privez za čamce. Izuzetno je važno imati mogućnost priveza za linijske brodove jer Pag već trideset godina nema redovnu brodsku vezu s kopnom. Bez obzira na to što ima most, smatramo da brodska veza Paga s kopnom može biti jako korisna - rekao je gradonačelnik Fabijanić.
Izuzetno važan za turizam
Kompleks nekadašnjih skladišta soli, Magazini, sagrađen je u 19. stoljeću. Ima devet magazina, od kojih je osam u vlasništvu Grada Paga. Cijeli kompleks zaštićen je kao spomenik industrijske gradnje.
“Magazini su važan dio baštine i svjedoče o proizvodnji soli u Pagu. Posljednjih godina Magazini ubrzano propadaju i na projektu njihova uređenja treba što prije početi raditi. To je vrlo skup projekt koji zahtijeva velike i opsežne radove i kompletno unutarnje uređenje, ali siguran sam da će se to na kraju isplatiti. Takav prostor Pagu treba jer ima što pokazati turistima, a velika je prednost Magazina to što se nalaze na vrlo prometnom pješačkom prolazu između stare gradske jezgre i plaže Prosika”, istaknuo je gradonačelnik Fabijanić.
Grad Pag je s ostalim suvlasnicima Vodovoda Hrvatsko primorje - južni ogranak potpisao ugovor o gradnji paralelnog cjevovoda na dionicama PK Lokve - PK Stinica i uređaj Hrmotine - PK Lokve, preko koje će grad Pag dobivati dvostruko više vode.
“Za razvoj turizma i gospodarstva općenito potrebne su dovoljne količine vode i zbog toga je ovaj projekt izuzetno važan. Njime će se omogućiti da konačno sva naselja na području grada Paga dobiju kvalitetnu pitku vodu. Svrha je svih navedenih projekata jačanje turističke ponude grada, temeljene na bogatoj povijesnoj i kulturnoj tradiciji”, zaključio je prvi čovjek Grada Paga.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....