RJEŠENJA ZA KLJUČNE IZAZOVE

Hrvatski Telekom mijenja urbane sredine inovativnim Smart City rješenjima

Pametni gradovi koriste digitalne tehnologije poput pametnih senzora, IoT-a i napredne analitike kako bi optimizirali gradske funkcije i učinkovitije upravljali resursima. Ove tehnologije oslanjaju se na 5G mrežu, umjetnu inteligenciju te cloud usluge, a Hrvatski Telekom i Combis gradovima nude i infrastrukturu i inovativna rješenja

U razvoj domaće digitalne infrastrukture HT je lani investirao rekordnih 361,4 milijuna eura, a u šest mjeseci 2024. još 101,5

Hrvatski Telekom, koristeći prednosti novih tehnologija kao što su 5G, umjetna inteligencija i usluge u oblaku, razvija raznovrsna rješenja za pametne gradove. S pomoću tih rješenja gradske službe mogu unaprijediti gradske usluge, smanjiti troškove upravljanja infrastrukturom, povećati atraktivnost grada za posjetitelje, poduzetnike i potencijalne ulagače, olakšati donošenje odluka, dok građanima istovremeno omogućavaju veću produktivnost u obavljanju svakodnevnih obaveza i olakšavaju pristup javnim servisima.

Kao najveći privatni investitor u digitalizaciju Hrvatske, HT je u samo šest mjeseci ove godine uložio 101,5 milijuna eura, nadovezujući se na lanjskih rekordnih 361,4 milijuna eura, u razvoj domaće digitalne infrastrukture, osobito optičku i 5G mrežu, koje su temelj za izgradnju pametnih gradova. Na toj infrastrukturi, kroz suradnju s lokalnim vlastima, HT gradovima pruža inovativna rješenja za automatizaciju i digitalizaciju gradskih usluga i poboljšanje komunikacije između gradskih službi i građana.

Već transformira gradove

Kroz rješenja kao što je OneCity aplikacija, HT već transformira gradove poput Splita i Otočca, stvarajući centralnu platformu koja omogućuje brzu i jednostavnu dvosmjernu komunikaciju s gradskim službama. Građani putem ove aplikacije mogu na jednome mjestu saznati sve servisne informacije, upravljati računima, prijaviti dijete u vrtić, prijaviti probleme i pristupiti raznim gradskim uslugama. Aplikacija OneCity omogućuje digitalizaciju unutarnjih procesa i servisa, izradu novih e-usluga za građane i tvrtke, integraciju s NIAS-om i sustavom e-Građani. Ovakav digitalni alat ne samo da povećava učinkovitost gradova, već i značajno poboljšava iskustvo građana u svakodnevnim interakcijama s gradskim vlastima. Aplikativno rješenje razvila je tvrtka Combis koja posluje u sastavu HT Grupe.

Hrvatski Telekom i Combis, u suradnji s Gradom Splitom, realizirali su projekt izrade Split Smart City platforme koja će predstavljati digitalnu transformaciju gradskih usluga i servisa te omogućiti građanima brzu i jednostavnu dvosmjernu komunikaciju s gradskim službama.

Smart City Split prva je integrirana platforma u Hrvatskoj koja građanima omogućuje plaćanje gradskih računa bez naknade, uključujući komunalnu naknadu, vrtiće, cjelodnevni boravak u školi, odvoz otpada i usluge vodoopskrbe, a mobilna aplikacija i istoimena internetska stranica smartcity.split.hr osmišljena je kako bi se olakšao svakodnevni život u gradu. Aplikacija je omogućila izravniju komunikaciju s gradskim službama, tvrtkama i kontakt centrom, kao i primanje servisnih informacija te informacija o događanjima prilagođenih interesima korisnika.

“Korištenje stvara osjećaj povezivanja s gradskom upravom, gdje građani mogu brže i lakše rješavati svoje obveze te ostati informirani. Zahvaljujući ovoj platformi, svakodnevne interakcije s Gradom postaju jednostavnije, pružajući korisnicima uštedu vremena i novca, uz potpuno transparentan pristup svim uslugama. S ovim digitalnim iskorakom, Grad Split je napravio velik iskorak prema modernom i funkcionalnom gradu, gdje su potrebe građana uvijek na prvome mjestu”, kazao je gradonačelnik Splita Ivica Puljak.

Aplikacija Smart City Split u proteklih godinu dana ostvarila je gotovo 12.000 preuzimanja, a, građani najčešće koriste aplikaciju za plaćanje gradskih računa i slanje upita prema Gradu putem ticketing sustava. Kroz aplikaciju je dosad plaćeno oko 19.000 gradskih računa, a isto toliko je i poslanih upita.

image

HT i Combis razvijaju ponude za pametne gradove na temeljima prepoznatljivih naprednih rješenja za e-mobilnost, pametni parking, pametni nadzor potrošnje energenata i pametnu rasvjetu

Pametna rješenja HT grupe

Slično je i u Otočcu gdje su građani aktivno počeli koristiti aplikaciju razvijenu u HT Grupi.

“Uspostavili smo digitalnu platformu City App Otočac koja će građanima omogućiti jednostavan pristup gradskim uslugama kao što je pregled i plaćanje računa, prijava komunalnih nepravilnosti i slanje digitalnih zahtjeva za realizaciju usluga koje pružaju gradski servisi. Navedene usluge kao i objava važnih servisnih informacija namijenjenih građanima i turistima omogućit će kvalitetniju i transparentniju komunikaciju te efikasnije rješavanje zahtjeva građana u cilju povećanja zadovoljstva građana. Aplikacija će biti podloga za daljnji razvoj i digitalizaciju gradskih servisa”, izjavio je gradonačelnik Otočca Goran Bukovac na nedavnom obilježavanju početka rada aplikacije koja jamči jasne koristi za građane i gradove svih veličina.

“Digitalizacija je neizostavni korak u izgradnji modernih urbanih sredina, a mi im u tome želimo biti pouzdan partner. OneCity aplikacija pametno je rješenje za gradove koje omogućuje učinkovitije upravljanje resursima, smanjuje operativne troškove i što je najvažnije, povećava kvalitetu života građana. Nastavljamo i dalje inovirati i razvijati nove poslovne modele kako bismo pratili gradove u njihovoj digitalnoj transformaciji”, istaknula je Marijana Bačić, članica Uprave i glavna operativna direktorica za poslovne korisnike u Hrvatskom Telekomu.

Trenutačno, Hrvatski Telekom i Combis razvijaju raznovrsne ponude za pametne gradove na temeljima prepoznatljivih naprednih rješenja za e-mobilnost, pametni parking, pametni nadzor potrošnje energenata i pametnu rasvjetu. Osim u Splitu i Otočcu, raznovrsna rješenja Hrvatskog Telekoma aktivna su u Rovinju koji je ovih dana i sam dobio svoju OneCity aplikaciju te u Dubrovniku.

HT i Combis u suradnji

Ovu suradnju s gradovima HT Grupa od 2024. godine podiže na novu razinu - kroz strateški projekt pod nazivom City Changer. Riječ je o novom modelu pristupa i suradnje s gradovima temeljenom na sukreaciji složenih integriranih rješenja zajedno s gradovima, akademskom zajednicom, privatnim i poduzetničkim sektorom i najvažnijim dionikom - građanima. Pritom se HT-ova najveća snaga, a to je njegova infrastruktura, integrira u nova, ali i postojeća rješenja za gradove. Time HT postaje prvi i jedini infrastrukturni hub u Hrvatskoj, koji gradovima omogućuje učinkovitu integraciju svih postojećih digitalnih alata s novima.

Kroz složena integrirana ICT rješenja objedinjene su sve postojeće gradske digitalne usluge, projekti i rješenja neovisno o pružatelju istih s uslugama i rješenjima koje nudi HT Grupa, pri čemu Hrvatski Telekom pruža infrastrukturu i mrežnu ekspertizu, dok Combis samostalno i u suradnji s partnerima i njihovim rješenjima razvija, za gradove, konačna integrirana tehnička rješenja.

Prvu takvu suradnju HT je realizirao s Gradom Dubrovnikom, partnerima i drugim ključnim dionicima kroz projekt uspostave Zone posebnog režima prometa u tom gradu. U ovom je slučaju HT na svojoj infrastrukturi, prethodno uspostavljenoj za druge gradske prometne projekte poput najpoznatijeg Dubrovnik Smart Parkinga, i, naravno, uz potrebnu nadogradnju, povezao projekt Zone posebnog režima prometa u jedinstven prometni sustav koji će, kroz buduće faze projekta, biti upravljan i kontroliran s jednoga mjesta. Koristeći postojeće virtualno okruženje i infrastrukturu, Dubrovnik je osigurao mogućnost buduće i kontinuirane nadogradnje Sustava upravljanja prometom bez inače nužnih proračunskih troškova za nabavu novih servera i njihovo održavanje, jer upravo virtualna infrastruktura predstavlja za digitalnu transformaciju gradova siguran, skalabilan i brz razvojni put, a za proračun velike uštede.

Alati rješavaju ključne izazove

“Grad Dubrovnik uvelike se oslanja na smart city rješenja i tu smo vodeći grad u Hrvatskoj. Posebice su ova rješenja korisna za bolju koordinaciju i upravljanje prometom. Uz samu Zonu posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre, koja je upravo u svojoj testnoj fazi, izuzetno produktivna bila su rješenja poput Bus Web Shopa - internetske trgovine za kupnju vaučera za zaustavljanje u zoni prema slobodnim terminima, što je značajno ubrzalo cijeli proces. Tu su i smart parking, web kamere na gradskim prometnicama, car sharing projekt, web platforma za predviđanje broja posjetitelja u povijesnoj jezgri u određenom danu, Dubrovnik Pass aplikacija za posjetitelje. Svi ovi alati pomogli su nam u rješavanju ključnih izazova s kojima se Dubrovnik suočava, osobito tijekom turističke sezone”, istaknuo je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković.

image

Platforma za jednostavnu komunikaciju građana s gradskim službama

image

Platforma za jednostavnu komunikaciju građana s gradskim službama

image

Platforma za jednostavnu komunikaciju građana s gradskim službama

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. listopad 2024 10:35