Piva belgijsko-američke kompanije AB InBev u 2018. zadržala su vrh najjačih svjetskih brendova 'zlatne tekućine', ali su njihovi Budweiser i Bud Light zamijenili mjesta na samome vrhu u korist Budweisera, objavio je vodeći svjetski konzultant za brendiranje Brand Finance.
Brand Finance procijenio je vrijednost Budweisera na sedam milijardi i 519 milijuna dolara uz lanjski rast vrijednosti od 6,2 posto u odnosu na 2017. Najveći doprinos rastu Budweisera, ocjenjuje Brand Finance, dala je reklamna kampanja AB Inbeva tijekom Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji.
Prema spomenutome konzultantu, Bud Light izgubio je lani 5,4 posto na vrijednosti, ali je sa cijenom brenda od šest milijardi i 976 milijuna dolara ispred Heinekena (šest milijardi i 667 milijuna dolara), kineskog Harbina (pet milijardi i 180 milijuna dolara) i japanskog Kirina kojeg Brand Finance procjenjuje na četiri milijarde i 48 milijuna dolara.
Dok su AB InBevovi vodeći brendovi lani rasli svega šest posto, ili im je pala vrijednost, Heineken je rastao 11, Harbin 46 a Kirin 45 posto. Sedmi rangirani brend u ovome istraživanju, kineski Snow, najprodavanije pivo na svijetu kojeg se godišnje popije 102 milijuna hektolitara ali isključivo u Kini, također je lani doživio izraziti rast vrijednosti, od 51,8 posto.
Listu deset najjačih pivskih brendova zatvaraju meksička Corona Extra, također pod kontrolom AB InBeva, brazilski Brahma i Skol te irski Guiness.
- Azijski, posebno kineski, brendovi su najbrže rastući. S obzirom da je potražnja za pivom na vrhuncu u Kini s predviđanjima o povećanom rastu u narednim godinama, kao rezultat većeg raspoloživog dohotka srednje klase, taj trend će se po svoj prilici nastaviti - komentirao je izvršni direktor Brand Financea David Haigh.
Uz uspon kineskih piva, u Brand Financeu skreću pozornost i na prodor škotskog brenda craft piva BrewDog na 19.mjesto najjačih svjetskih brendova u ovoj konkurenciji, vrijednost kojeg procjenjuju na milijardu i 500 milijuna dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....