Tvrtke vlasnika Nogometnog kluba Osijek i jednog od najbogatijih Mađara Lorinca Meszarosa graditi će mađarski dio brze pruge Budimpešta-Beograd u koju će Mađarska i Srbija uz značajnu pomoć Kineza investirati milijardu eura.
Mađarski dio spomenutog željezničkog pravca od 160 kilometara, prema navodima tamošnjih medija, košta 235 milijuna eura i gradit će ga, tvrde isti izvori, konzorcij iza kojeg stoje tvrtke povezane s Meszarosom. Na pripadajućem natječaju za gradnju, modernizaciju i opremanje pruge od Budimpešte do granice Mađarske i Srbije pobjedio je konzorcij domaće kompanije RM International te kineskih China Tiejiuju i China Railway Electrification Engineering Group.
Mađarski mediji navode da su osnivači RM Internationala tvrtke Meszaros&Meszaros i R-KORD obje pod kontrolom članova obitelji Lorinca Meszarosa. Mađarska vlada, povjeravajući posao spomenutome konzorciju, nije navela tko su vlasnici RM Internationala.
Magazin Forbes rangirao je Lorinca Meszarosa na 2057. mjesto najbogatijih ljudi na svijetu, procijenivši njegovu imovinu na milijardu dolara. Forbes navodi kako je Meszaros rodom iz Felcsuta, gradića iz kojeg je i Viktor Orban, te da mu je mađarski predsjednik povjerio vođenje Ferenc Puskas akademije i istoimenog nogometnog kluba u Felcsutu.
Bogatiji Mađar od Meszarosa, prema Forbesu, je samo prvi čovjek OTP banke Sandor Csany čije bogatstvo magazin procjenjuje na milijardu i 100 milijuna dolara. Meszarosove tvrtke smatraju se glavnim cestograditeljima u Mađarskoj, a dio tamošnjih medija navodi i kako je pod kontrolom tog tajkuna i najveći dio hotela na Balatonu, uz Budimpeštu, glavnoj turističkoj destinaciji u susjednoj državi.
U Hrvatsku je Meszaros počeo investirati 2016. kada je kupio većinski paket dionica financijski posrnulog osječkog prvoligaša i preporodio klub. Dosadašnje ulaganje Meszarosa u Osijek nije manje od pet milijuna eura, no najveća investicija, gradnja nogometnog stadiona s kampusom i nogometnom akademijom u osječkom naselju Pampas, od 40 milijuna eura tek treba uslijediti.
Dogradnja i modernizacije pruge od Budimpešte do granica sa Srbijom najveće je ulaganje u željeznicu susjedne države ikad. Očekuje se da će radovi na mađarskom dijelu pruge početi nagodinu i trajati pet godina.
Ključ za pokretanje ove investcije je kredit koji, prema dogovoru Mađarske, Srbije i Kine, treba osigurati kineska Exim banka. Kina se obvezala investirati 85 posto potrebnog novca za gradnju pruge Budimpešta-Beograd što se tumači kao strateški potez Pekinga kako bi se osigurao prometni pravac do luke Pirej u Grčkoj koja je već pod kontrolom kineskog kapitala.
I u Srbiji je dogradnja, modernizacija i opremanje pruge Beograd-Budimpešta povjerena kineskim kompanijama koje su dobile natječaj i u Mađarskoj. Vlada Srbije postigla je početne sporazume s kineskim korporacijama i oko rekonstrukcije pruge Beograd-Niš.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....