Uz APIS IT, tvrtku koja se već gotovo 55 godina bavi razvojem i održavanjem kompleksnih informacijskih sustava za potrebe svojih osnivača, Republike Hrvatske i Grada Zagreba, vežu se neki od najzahtjevnijih projekata javne uprave. Osim uvođenja OIB-a i razvoja sustava fiskalizacije, to i složeni informacijski sustavi koje je ta kompanija razvila za potrebe svojih najvećih korisnika - Porezne i Carinske uprave.
Dolaskom nove uprave prošle je godine pokrenut novi investicijski ciklus koji će postaviti temelje za poslovanje tvrtke u sljedećem srednjoročnom razdoblju. Nakon digitalizacije vlastitog poslovanja, cilj je APIS IT-a u sljedećem srednjoročnom razdoblju pružanje podrške u digitalnoj transformaciji javne uprave. Taj iskorak jedna od najvećih hrvatskih IT kompanija s oko 430 zaposlenih, uglavnom IT stručnjaka različitih profila, planira učiniti nakon ekstenzivne poslovne i tehnološke konsolidacije koja je tvrtki donijela niz noviteta.
U 2019. APIS IT tako ulazi kao prva tvrtka u sustavu državne informacijske infrastrukture koja je za potrebe svojih ključnih korisnika osigurala disaster recovery (DR) i kontinuitet poslovanja (BCM), odnosno potpuno funkcionalnu sekundarnu lokaciju na kojoj se u slučaju nepredviđenih događaja kao što su primjerice prirodne katastrofe ili incidenti druge naravi može osigurati neometan nastavak funkcioniranja ključnih sustava. S obzirom na to da APIS IT, osim sustava Ministarstva financija, udomljava i temeljne registre poput državnih matica ili popisa birača koji moraju biti dostupni bez prekida tijekom cijele godine, jasna je važnost ovog koraka. Povjerenju partnera zasigurno će pridonijeti i certifikacija po standardima ISO 27001 i 9001 koja će dodatno ojačati kontrolu kvalitete i sigurnosti u tvrtki.
Uz podizanje razine sigurnosti, APIS IT u sljedećoj godini planira i unaprijediti i kvalitetu usluga koje nude postojećim i potencijalnim korisnicima, prije svega kroz uvođenje IT rješenja za prediktivnu i kognitivnu analizu podataka, što je koncept koji će sigurnu primjenu naći u suzbijanju poreznih utaja, carinskih prekršaja i sive ekonomije, ali jednako tako i u zdravstvu i turizmu.
U fokusu poslovanja će, kao i dosad, biti potrebe postojećih korisnika i daljnje produljivanje suradnje. Tako se uz intenzivnu modernizaciju informacijskog sustava Porezne uprave i novu arhitekturu, posebno izdvaja sustav upravljanja rizicima i usklađenosti (CRMS) koji će analizirati ponašanje poreznih obveznika i na temelju dosad prikupljenih podataka Porezne uprave identificirati one koji spadaju u skupinu rizičnih. Za njih će se u postupku povrata PDV-a poduzimati određene mjere, a svi će ostali obveznici povrat PDV-a dobivati automatski.
U suradnji s Carinskom upravom, APIS IT će slijediti obvezujuće planove Europske komisije koja za razdoblje od 2020. do 2025. predviđa niz projekata za modernizaciju carinskog poslovanja te pojednostavljenje i ujednačavanje složenih carinskih procesa. Za Grad Zagreb u planu je nadogradnja postojećih financijskih i GIS aplikacija te sudjelovanje u razvoju novog informacijskog sustava za gospodarenjem otpadom, što je tema koja zaokuplja sve više europskih gradova.
Osim redovitog poslovanja, 2019. će za APIS IT biti i godina velikih europskih projekata koje rade u suradnji s Ministarstvom uprave. Prvi je e-Poslovanje koji će omogućiti poduzetnicima da sve javne informacije i usluge za poslovne subjekte nađu na jednome mjestu te im olakšati komunikaciju s javnom upravom preko sigurnog kanala. U sklopu toga, APIS IT će razviti poslovni korisnički pretinac kao web i mobilnu aplikaciju po modelu popularnog osobnog korisničkog pretinca koji je najkorištenija elektronička usluga na platformi e-Građani s više od 450.000 korisnika. Ukupna vrijednost projekta je 45 milijuna kuna. Drugi, po vrijednosti znatno veći projekt je uspostava Centra dijeljenih usluga koji je težak 362 milijuna kuna, a donijet će konsolidaciju državne informacijske infrastrukture i uspostavu niza takozvanih dijeljenih usluga za tijela javnog sektora. Očekuje se da će Ministarstvo uprave ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za ovaj projekt potpisati početkom 2019., kada će početi integriranje prvih korisnika u sustav koji je koncipirao APIS IT kao primarni pružatelj dijeljenih usluga u sustavu državne informacijske infrastrukture.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....