Siječanj je donio oporavak potražnje kućanstava u EU. Kako pokazuju podaci Eurostata, promet u trgovini na malo u EU u siječnju je bio 2,5 posto veći nego u siječnju prošle godine, dok je u odnosu na prosinac 2018. godine u siječnju zabilježen rast prometa u trgovini na malo od 1,1 posto.
U prosincu prošle godine promet u trgovini na malo u EU je bio 1,3 posto manji nego mjesec ranije. Na godišnjoj razini, pokazuju podaci euro-statističara, promet u maloprodaji u EU bio je samo 0,9 posto veći nego u prosincu 2017. godine.
Najveći godišnji rast prometa u maloprodaji u siječnju je imala Slovenija, čak 11 posto, za kojom slijedi Irska, s rastom prometa u trgovini od 8,1 posto, i Rumunjska, s godišnjim rastom prometa u maloprodaji od 6,7 posto. S druge strane, najveći pad prometa u trgovini na malo u siječnju su imale Finska, 1,3 posto na godišnjoj razini, i Danska, 0,3 posto u odnosu na siječanj prošle godine.
Na mjesečnoj razini, odnosno u usporedbi s prosincem prošle godine, poredak članica je malo drukčiji. Najveći mjesečni rast prometa u maloprodaji u siječnju je zabilježen u Njemačkoj i na Malti, po 3,3 posto u svakoj od tih dviju zemalja, dok su najveći mjesečni pad imale Finska, 2,3 posto, i Slovenija, jedan posto, pokazuju podaci euro-statistike. Podatke za Hrvatsku Eurostat nije objavio.
Podaci o rastu prodaje u siječnju po vrstama proizvoda i oblicima prodaje pokazuju da je najveći skok ostvarila internetska trgovina. Naime, online kupnja u siječnju je u EU u odnosu na prosinac bila 2,9 posto veća, dok je u odnosu na siječanj prošle godine porasla čak 8,9 posto. I taj podatak potvrđuje da se velik dio maloprodaje već 'preselio' na Internet, kao i da će udio internetske trgovine u budućnosti nastaviti rasti. Najmanji rast i na godišnjoj i na mjesečnoj razini imala je prodaja odjeće i obuće, samo 0,6 posto i u odnosu na prosinac i u odnosu na siječanj, pokazuju podaci Eurostata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....