Most na Savi kod Svilaja i međugraničnog prijelaza Hrvatske i BiH u završnoj je fazi gradnje, priopćilo je Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.
- U predstojećim danima slijedi ispitivanje mosta probnim opterećenjem, iscrtavanje horizontalne signalizacije, tehnički pregled i dobivanje uporabne dozvole – najavilo je spomenuto ministarstvo, čija je informacija u skladu s planovima da će most kod Svilaja biti u uporabi najkasnije u jesen ove godine.
Podsjetimo, riječ je o zajedničkoj investiciji Hrvatske i BiH u ukupnom iznosu od 23 milijuna eura. Budući je most kod Svilaja dio paneuropskog koridora Vc, Hrvatska je, za svoj dio investicije, ishodila sufinanciranje EU, odnosno Instrumenta za povezivanje (CEF) u maksimalnom dopuštenom iznosu od 57,79 posto investicije. Uz to, Hrvatska troškove izgradnje mosta podmiruje iz kredita kod Europske investicijske banke (EIB).
Gradnja mosta kod Svilaja s pristupnim cestama počela je 17.ožujka 2017., a polaganju kamena temeljca, uz ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, nazočio je, među ostalima, tadašnji povjerenik Europske komisije za proširenje Johannes Hann. Most je dug 660 metara, širok 29 metara s po tri vozna traka u svakom smjeru širine 3,5 metra.
Hrvatska će dovršetkom mosta kod Svilaja napraviti dodatan korak prema dovršenju svog dijela međunarodnog Vc koridora na pravcu Budimpešta-Beli Manastir-Osijek-Sarajevo-Ploče. U hrvatskom dijelu koridora radi se o autocesti A5 Beli-Manastir-Osijek-Svilaj ukupne dužine 59 kilometara.
Na sjednici Vlade održanoj 25.ožujka ove godine Vlada je dala suglasnost Hrvatskim autocestama za sklapanje ugovora o kreditu s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) od 55 milijuna eura za dovršetak preostalih dionica koridora Vc u Hrvatskoj. Radi se o dionicama most Halasica-Beli Manastir dužine 17,5 kilometara i Beli Manastir-granica s Mađarskom od pet kilometara.
Prema spomenutoj Vladinoj odluci, dionica most Halasica-Beli Manastir trebala bi biti dovršena do kraja ove godine, dok bi se gradnji pravca do granice s Mađarskom prišlo tijekom iduće godine kada bi A5 i bila dovršena u cijelosti.
Povezivanje srednje Europe preko mađarskog i hrvatskog Podunavlja s BiH, izgradnja moderne prometnice za vezu BiH s južnim Jadranom i lukom Ploče te međugranična prometna povezanost Mađarske, Hrvatske i BiH, samo neki su od ciljeva koji će se postići izgradnjom autoceste A5 i koridora Vc.
Kako radovi napreduju pogledajte u galeriji ispod:
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....