Prošlo ispod radara!

U jeku pandemije Hrvatska dovršava zajednički projekt s BiH vrijedan 23 milijuna eura

Gradnja mosta kod Svilaja s pristupnim cestama počela je 17.ožujka 2017.
Most Svilaj preko rijeke Save
 Danijel Soldo / CROPIX

Most na Savi kod Svilaja i međugraničnog prijelaza Hrvatske i BiH u završnoj je fazi gradnje, priopćilo je Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.

- U predstojećim danima slijedi ispitivanje mosta probnim opterećenjem, iscrtavanje horizontalne signalizacije, tehnički pregled i dobivanje uporabne dozvole – najavilo je spomenuto ministarstvo, čija je informacija u skladu s planovima da će most kod Svilaja biti u uporabi najkasnije u jesen ove godine.

Podsjetimo, riječ je o zajedničkoj investiciji Hrvatske i BiH u ukupnom iznosu od 23 milijuna eura. Budući je most kod Svilaja dio paneuropskog koridora Vc, Hrvatska je, za svoj dio investicije, ishodila sufinanciranje EU, odnosno Instrumenta za povezivanje (CEF) u maksimalnom dopuštenom iznosu od 57,79 posto investicije. Uz to, Hrvatska troškove izgradnje mosta podmiruje iz kredita kod Europske investicijske banke (EIB).

Svilaj, 270219
Most Svilaj preko rijeke Save sastavni je dio medjunarodnog pan-europskog cestovnog koridora 5C: Budimpesta- Beli Manastir - Osijek - Sarajevo - Ploce i jedan je od kljucnih objekata na ovom koridoru.
Foto: Danijel Soldo / CROPIX
Danijel Soldo / CROPIX
Most Svilaj preko rijeke Save

Gradnja mosta kod Svilaja s pristupnim cestama počela je 17.ožujka 2017., a polaganju kamena temeljca, uz ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, nazočio je, među ostalima, tadašnji povjerenik Europske komisije za proširenje Johannes Hann. Most je dug 660 metara, širok 29 metara s po tri vozna traka u svakom smjeru širine 3,5 metra.

Hrvatska će dovršetkom mosta kod Svilaja napraviti dodatan korak prema dovršenju svog dijela međunarodnog Vc koridora na pravcu Budimpešta-Beli Manastir-Osijek-Sarajevo-Ploče. U hrvatskom dijelu koridora radi se o autocesti A5 Beli-Manastir-Osijek-Svilaj ukupne dužine 59 kilometara.

Na sjednici Vlade održanoj 25.ožujka ove godine Vlada je dala suglasnost Hrvatskim autocestama za sklapanje ugovora o kreditu s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) od 55 milijuna eura za dovršetak preostalih dionica koridora Vc u Hrvatskoj. Radi se o dionicama most Halasica-Beli Manastir dužine 17,5 kilometara i Beli Manastir-granica s Mađarskom od pet kilometara.

Svilaj, 270219
Most Svilaj preko rijeke Save sastavni je dio medjunarodnog pan-europskog cestovnog koridora 5C: Budimpesta- Beli Manastir - Osijek - Sarajevo - Ploce i jedan je od kljucnih objekata na ovom koridoru.
Foto: Danijel Soldo / CROPIX
Danijel Soldo / CROPIX

Prema spomenutoj Vladinoj odluci, dionica most Halasica-Beli Manastir trebala bi biti dovršena do kraja ove godine, dok bi se gradnji pravca do granice s Mađarskom prišlo tijekom iduće godine kada bi A5 i bila dovršena u cijelosti.

Povezivanje srednje Europe preko mađarskog i hrvatskog Podunavlja s BiH, izgradnja moderne prometnice za vezu BiH s južnim Jadranom i lukom Ploče te međugranična prometna povezanost Mađarske, Hrvatske i BiH, samo neki su od ciljeva koji će se postići izgradnjom autoceste A5 i koridora Vc.

Kako radovi napreduju pogledajte u galeriji ispod:

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 10:35