U Brodograđevnoj industriji Split na stroju za rezanje limova započela je obrada čelika za Novogradnju 485. Riječ je o izgradnji broda za krstarenja polarnim područjima ugovorenog za nizozemsku tvrtku Oceanwide Expeditions.
Podsjetimo, nakon primopredaje Hondiusa, u svibnju ove godine upriličeno je potpisivanje ugovora za gradnju još jednog broda istih dimenzija, takozvani sistership za istog naručitelja.
Tomislav Debeljak, predsjednik uprave Brodosplita kazao je kako je ovo drugi brod u seriji te da je nizozemska tvrtka Oceanwide Expeditions na najbolji mogući način iskazala svoje zadovoljstvo kvalitetom rada u Brodosplitu i završetkom izgradnje brodova u ugovorenim rokovima.
“Prošli brod smo napravili u roku i u zadanom budžetu, što je rezultiralo gradnjom ovog drugog broda za istog naručitelja. Završetak gradnje predviđen je za Artičku sezonu 2021. godine. U planu nam je predati ga čak nešto i ranije. Zarada na ovom brodu trebala bi biti oko 10 posto njegove vrijednosti . Pozicionirali smo se u jednoj nišu gradnje polarnih kruzera klase VI, gdje smo vodeći u svijetu.“ istaknuo je Tomislav Debeljak. Debeljak je otkrio da je sada intenzivirana aktivnost oko novih ugovaranja.“ Imam sastanak s mogućim naručiteljem gradnje broda polarne klase. A za koji tjedan bit će još nekih novosti.“, kazao je Tomislav Debeljak.
Brod će biti dugačak 107,6 metara, širok 17,6 metara, a brzinu od 15 čvorova osiguravat će mu dva glavna motora ukupne snage 4260 kW. Moći će ugostiti 196 putnika smještenih u 85 kabina, o kojima će se brinuti 70 članova posade. Svojim će putnicima ponuditi visoki hotelski standard kao i razne kategorije kabina, od prostranih apartmana do dvokrevetnih i četverokrevetnih kabina, gdje će im se s višestruko osiguranim sustavima koji ih opslužuju omogućiti siguran i ugodan boravak. Vrijednost oba broda je preko 100 milijuna eura, a domaća komponenta je 70 posto. Brod će biti na raspolaganju prvim putnicima u kolovozu 2021. godine.
Pozicioniranje u posebnu tržišnu nišu
Debeljak je otkrio da bi moglo doći do gradnje još četiri ophodna broda za MORH jer se izgrađeni ophodni brod pokazao kao odličan. Otkrio je kako postoji interesi nekih zemalja za gradnju sličnih brodova.
„Moguća je čak i masovnija gradnja ophodnih brodova. Iz tog razloga smo investirali u proširenje, kako bi mogli usporedo graditi dva ophodna broda.“, kazao je predsjednik uprave Brodosplita.
Debeljak je najavio obnovu suhog doka te instaliranje jedne od najvećih kranskih dizalica na svijetu. To nam je u planu u narednih pet godina.
„S obzirom kakvu imamo mornaricu i obalu očito je da bi mogli graditi još brodova. Ministarstvo obrane je gotovo u svakoj državi jedan od generatora gospodarstva.Nadam se da će ne samo za
Brodosplit nego i za čitavu hrvatsku brodogradnju biti zanimljivih projekata za MORH.“, kazao je Debeljak.
Problemi s jamstvima
Zvonimir Novak pomoćnik ministra gospodarstva kazao je da s obzirom na uspjeh prethodnog broda, ministarstvo gospodarstva podržava ovakve projekte. Što se tiče Uljanika Novak je kazao kako je ročište odgođeno te otkrio da se moraju napraviti dodatne konzultacije i analize te potom kontaktirati Europska komisija za mišljenje. Nada se da će se naći rješenje, te da će se brodogradnja nastaviti i u Puli i u Rijeci. „Prije dvadesetak godina postojala je inicijativa da jedno hrvatsko brodogradilište specijaliziramo za gradnju vojnih brodova i to se nažalost nije dogodilo. Možda je sada prigoda da o tome ponovno razmislimo.“, kazao je Zvonimir Novak.
Novi direktor HB Jadranbrod Ruđer Friganović kazao je da ova državna tvrtka fokusirana na to da u ime države nadzire proces izdavanja jamstava te da sudjeluje u procesu spašavanja sjevernih brodogradilišta.“ U ovom trenutku mogu reći da u 3 Maju imamo zaokružen plan kako postaviti to brodogradilište na noge te da potom počnemo razmišljati o dugoročnoj perspektivi. Što se tiče Uljanika, tu je malo teža situacija . Međutim, i tu imamo također određene planove i vjerujem da će na kraju sve dobro završiti.“, izjavio je Ruđer Friganović.
Što se tiče izdavanja jamstava Friganović je mišljenja da bi se ona mogla izdavati određenim automatizmom i puno brže, ali je dodao da je činjenica da se u zadnjem desetljeću Vlada jako puno izlagala prema brodogradnji i brodogradilištima. „ Znamo svi da to nije baš najsretnije završilo, tako da je nadzor izdavanja jamstava nužan. „Bez izdavanja jamstva brodogradilišta ne mogu poslovati. Hrvatska brodogradilišta nisu vlasnici zemljišta i nisu kapitalizirana, tako da ne mogu osigurati kolateral za jamstva komercijalnih banaka.“, pojasnio je Friganović.
Flying Clipper
Što se tiče jedrenjaka Flying Clipper, Debeljak je istaknuo da je on već prodat te da je s njegovim naručiteljem Brodosplit u arbitražnom sporu.
“Zbog tog arbitražnog spora ne mogu izići s imenom kupca, ali mogu kazati da su sve stvari vezane uz financiranje ovog jedrenjaka riješene . U tom dijelu nema nikakvog spora i taj dio je iza nas. kazao je Debeljak.
Oceanwide Expeditions nizozemska je tvrtka specijalizirana za ekspedicijska putovanja na Antarktiku i Arktik. Razvijajući vlastitu flotu brodova prilagođenih ledenim morima, Oceanwide promovira male, fleksibilne ture koje putnicima pružaju bliski kontakt s polarnim divljim životinjama, krajolicima i povijesnim znamenitostima. Ove ture se obično odvijaju u područjima koja su dostupna samo putem mora, s malo ili bez infrastrukture. Do lokacija se najprije stiže brodom, nakon čega ekspedicijski vodiči vode male skupine putnika do krajnjih destinacija Zodiac Milpro RIB-ovima (krutim gumenim čamcima) omogućujući tako sigurnu plovidbu i dulji boravak na kopnu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....