U Brodograđevnoj industriji Split ukrcajem na baržu za prijevoz specijalnih tereta obavljen je transport i isporuka opremljenih sekcija-velikih blokova pramčanog dijela trupa mega kruzera.
Posao kao jedan trajekt
Radi se, kako ističu iz Brodosplita, o najzahtjevnijem dijelu brodskog trupa, s preko 1500 tona čelika opremljenih cjevarskim i bravarskim komponentama kao i elektrotrasama koji uključuje pramčani bulb, strukturu pramca u koju su ugrađena tri bočna propelera, nekoliko balastnih tankova i strukturu trupa od nekoliko paluba iznad s ugrađenom pripadajućom opremom.
- Kako bi dočarali veličinu i značaj odrađenog posla, količina rada izražena u radnim satima je poput izgradnje jednog domaćeg trajekta. Četiri izgrađena bloka ukrcana su na baržu i bit će otegljena u brodogradilište iz grupacije gdje će se montirati na brod koji se gradi u suhom doku. Ovo je posao značajan za Brodosplit jer nam popunjava kapacitete, ali i učvršćuje suradnju s Fincantierijem, jednim od najvećih svjetskih brodogradilišta. Osim toga, samostalno smo obavili ukrcaj našim modularnim transporterima i sami ćemo iskrcati sekcija u Italiji. Ovo je najveći teret koji je jedna kompanija izvela u Hrvatskoj. Projekt je zahtjevan jer se radi o pramčanom dijelu budućeg kruzera što je dio broda koji traži čelik bolje čvrstoće i bolju opremljenost. Mi smo podizvođači tako da ne možemo govoriti o vrijednosti posla. Na navozu se za Fincantieri još gradi kobilica duga preko 100 metara koja će na jesen biti porinuta u more. Ugovorena su još tri projekta za ovo talijansko brodogradilište od kojih su dva u pripremi a jedan je u fazi rezanja - kazao je Josip Jurišić, voditelj odnosa s javnošću u Brodosplitu.
Vrijednost i zahtjevnost posla
Iako u Brodosplitu nisu htjeli komentirati vrijednost ovog posla u brodograđevnim krugovima se spominju neke vrijednosti. Tako se špekulira da je vrijednost današnje isporuke koja je očito krenula prema Monfalconeu, kreće negdje između 3,5 i četiri milijuna eura, dok je vrijednost kobilice koja je na navozu oko 12 milijuna eura.
Milan Simić, voditelj transporta u Brodosplitu kaže da je najteža sekcija koja je ukrcana na baržu bila teška oko 700 tona i da su prvi put ukrcali ovoliki teret.
- Prije smo radili s manjim teretima a princip ukrcaja je bio drugačiji. Ovaj put smo zbog zahtjevnosti projekta morali koristiti puno više opreme. Koristili smo samohodne modularne transportere, kojih smo za Vrata Venecije morali koristiti dva dok je za ukrcaj ovih sekcija trebalo koristiti čak njih četiri. Izrada ovih sekcija je trajala oko pola godine. Očekujemo da bi transport trebao biti dovršen u ponedjeljak ujutro. Čitav transport samostalno radimo. Znači i ukrcaj i iskrcaj - pojasnio je Simić.
Specijalizirana tvrtka
Operaciju ukrcaja obavila je tvrtka Brodosplit-Transportna sredstva koja se specijalizirala za prenošenje teških tereta ukrcajem i transportom 63 čelične brane za spas Venecije od poplava.
- Sa samohodnim modularnim transporterima velike nosivosti tipa Mamoett i istovremenim radom četiri modula, s ukupno 40 osovina podignuli smo i na baržu prevezli mega sekciju težine oko 900 tona, što je najveći teret koji je jedna hrvatska tvrtka samostalno obavila. SPMT obično koristi hidraulični ili električni pogon i može biti kombinacija nekoliko osovina-prikolica za nošenje teških tereta. Njima Brodosplit dokazuje svoje znanje, kvalitetu i umijeće u zajedničkoj izgradnji luksuznih putničkih brodova - istaknuo je Ante Ćorluka, direktor tvrtke Brodosplit-Transportna sredstva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....