Prvi put u svojoj povijesti Alphabet je objavio koliko mu novaca donose određeni segmenti Googleova poslovanja. Tako je, primjerice, oglašavanje na YouTubeu kompaniji donijelo 15 milijardi dolara, a kako piše CNN, prodaja oglasa na toj je platformi protekle godine rasla 36 posto u odnosu na 2018., dok je u odnosu na godinu ranije veća visokih 86 posto.
Kompanija je kroz godine u javnost puštala samo financijske podatke vezane uz oglašavanje na Googleu te uz “druge” kategorije Googleovog poslovanja, a sada je konačno objavila koliko točno na kojoj “drugoj” kategoriji tehnološki gigant zarađuje.
Googleovo osnovno poslovanje, kategorizirano kao “Google tražilica i drugo”, i dalje čini 60 posto ukupne Alphabetove prodaje, a nova otkrića, smatraju analitičari, pokušaj su odbacivanja sumnji u poteškoće poslovanja ostalih segmenata unutar kompanije. Ona su, naime, došla u vrijeme kada Alphabetov ukupni rast prihoda usporava, a da je to tako potvrdio je podatak da je u posljednjem tromjesečju tvrtka uprihodila 46 milijardi dolara, odnosno gotovo milijardu manje od očekivanog, zbog čega je cijena dionica te kompanije potonula pet posto.
Ipak, snažan rast oglašavanja na YouTubeu pokazao se kao velika nada za budućnost američkog diva. Samo oglašavanjem na popularnoj platformi Alphabet je zaradio čak devet puta više nego što je potrošio na YouTube kada ga je kupovao 2006. Uz novac od oglašavanja, platforma je u zadnja tri mjeseca 2019. Alphabetu donijela i tri milijarde dolara segmentima poput pretplate na YouTube Music i na premium sadržaj.
- Velika je stvar što je Google objavio koliko zarađuje prodajom oglasa na YouTubeu. To je nešto što su investitori dugo priželjkivali, a oglašivači su dobili vrijednu informaciju o važnosti YouTubea kao digitalnog sredstva za oglašavanje – smatra Nicole Perrin, analitičarka eMarketera.
Veliki potencijal, piše CNN, pokazalo je i poslovanje Google Clouda koje je lani kompaniji donijelo devet milijardi dolara.
Zarada Alphabeta u 2019. po segmentima
Google tražilica i drugo - 98 milijardi dolara
Oglašavanje na YouTubeu - 15 milijardi dolara
Google Cloud - 9 milijardi dolara
Google drugo - 17 milijardi dolara
Ostala prodaja - 659 milijuna dolara
Dobitak od zaštite od rizika - 455 milijuna dolara
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....