- U cijelom procesu najizazovnije nam je bilo pronaći prostor - objašnjava Mihael Sviben, osnivač tvrtke All about pizza, koja Domino’s Pizzu, jedan od najvećih svjetskih lanaca pizzerija, dovodi u Hrvatsku.
Taj 28-godišnji poduzetnik iza sebe već ima jedan uspješan biznis, a kako pojašnjava, dovođenje velikog imena poput Domino’sa bilo je prilično izazovno.
- Puno je koraka koje morate proći - od istraživanja tržišta i prilagodbe njihove filozofije državi u kojoj otvarate franšizu do prikupljanja dokumentacije, ali u konačnici to i nije toliko zahtjevan proces. Zapravo, najveći dio vremena oduzela nam je prilagodba informatičkog sustava koji razvijamo već devet mjeseci - dodaje.
Obiteljski prijatelj
Osim investitora koji stoje iza tog mladog poduzetnika, uz njega je i poslovni partner iz Australije Nils David Gornall, koji je svoje prve korake u Domino’su napravio još kao srednjoškolac.
- Krenuo sam kao pizza-majstor i dostavljač. S vremenom sam postao menadžer lokala, nakon čega sam kupio i svoju prvu franšizu. Mihael mi je obiteljski prijatelj, a kada je rekao da želi kupiti franšizu za Hrvatsku, odlučio sam mu pomoći - ističe Gornall.
Nova pizzerija bit će otvorena sredinom svibnja u Ulici kneza Mislava, prekoputa zagrebačkog hotela Sheraton.
- Tražili smo frekventno mjesto, ali i dovoljno velik prostor. Bilo je teško u centru grada pronaći odgovarajući lokal koji će zadovoljiti sve kriterije - kaže Sviben i dodaje da će za početak dostava biti moguća isključivo u najužem krugu restorana zbog propisane norme isporuke od maksimalno 30 minuta.
Iako su, kako objašnjavaju, ugovorom vezani pratiti određena pravila i propise, i dalje imaju dovoljno prostora za prilagodbu hrvatskim običajima.
- Na zidovima lokala bit će motivi Zagreba, a i ponuda će biti prilagođena okusima na koje smo navikli. Primjerice, uz klasičnu ponudu koja je zastupljena u većini zemalja, imat ćemo i verziju lokalnih pizza. Također, cijene neće previše odskakati od konkurencije, što je još jedan plus - pojašnjava.
Otvorene ruke
Prostor i ponuda nisu jedina stavka koju mogu prilagoditi vlastitim potrebama.
- Cijeli marketing prepušten je nama. Naravno, dio procesa mora ići na odobrenje u glavni centar, ali kada se sve razmotri, imamo prilično otvorene ruke. Ustvari, jedina stvar koja nam je strogo uvjetovana je kvaliteta - ističe Gornall te dodaje kako smatra da će upravo kvaliteta, ali i novitet koji uvode na hrvatsko tržište biti presudni kod potrošača.
- Ne bojimo se konkurencije. Domino’s je poznato svjetsko ime. Već je zauzeo svoj položaj u svijesti potrošača - objašnjava.
Koliko se Domino’s brine za kvalitetu, pokazuju i strogi certifikati koje traže od dobavljača, zbog čega će Sviben i Gornall u početku većinu sastojaka uvoziti.
- Za sada smo uspjeli sklopiti suradnju s nekoliko domaćih proizvođača. No, kako vrijeme bude odmicalo, plan je sve sastojke nabavljati u Hrvatskoj - objašnjava Sviben.
Četiri menadžera
Uoči otvaranja prvog restorana krenuli su i u potragu za radnicima. Trenutno traže četiri menadžera koji će ići na plaćenu jednomjesečnu obuku u SAD.
- I ja sam moram proći istu edukaciju. Naši store menadžeri naučit će kako pripremiti pizzu, kako operirati u sustavu i voditi poslovnicu - sve - kaže Sviben.
Uz menadžere, u svibnju će zaposliti i velik broj studenata koji će raditi u restoranu, ali i dostavljače na električnim biciklima. Što se tiče budućih planova, planiraju se razvijati i otvoriti nove lokale na području cijele Hrvatske.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....