Worig, startup koji želi pojednostaviti proces iznajmljivanja stanova, proglašen je najboljim i najperspektivnijim FinTech startupom u Hrvatskoj na u petak održanom finalu Elevator Lab Challengea u organizaciji Raiffeisenbanka. Sedam je finalista predstavljalo svoje inovacije, a osnivačima Woriga Ninu i Deniju Ćosiću kao pobjednicima pripala je nagrada od 5000 eura kao i plasman na regionalno finale u Beogradu gdje će se suočiti s najboljima iz Srbije te Bosne i Hercegovine.
Da je konkurencija u petak bila žestoka, potvrdio je i stručni žiri koji su činili Michael Georg Müller, predsjednik Uprave RBA, Miljenko Graovac, direktor digitalnih proizvoda RBA, Izet Ždralović, suosnivač Microblinka, Ivan Brezak Brkan, osnivač portala Netokracija te Nikola Kapraljević, COO Infinuma. Pobjeda je tako za dlaku promakla Identyumu, startupu koji razvija sustav digitalne identifikacije. U nastavku predstavljamo pobjednički Worig i preostalih šest finalista.
WORIG: Deni Ćosić, suosnivač
Opišite nam vaš proizvod.
- Worig rejting je izvještaj koji najmodavcima daje osnovni set informacija o najmoprimcima, uključujući i informaciju o prihodima. Kroz nekoliko mjeseci planiramo ga nadopuniti bankarskim i osigurateljskim proizvodima čime bi se prvi put na našem tržištu pojavili proizvodi poput kredita za polog ili osiguranja od štete za najmoprimca.
Jeste li već plasirali Worig na tržište?
- U rujnu krećemo s Hrvatskom, a nadamo se krajem godine ili početkom sljedeće lagano krenuti prema DACH regiji (Njemačka, Austrija, Švicarska), a onda prema ostalim zemljama EU.
Osvojili ste nagradu od 5000 eura, u što ćete uložiti?
- Kao i sva sredstva koja smo do sada prikupili kroz investicije, u razvoj novih funkcionalnosti.
Što će vam biti fokus za dalje?
- Primarni fokus će nam biti financijske usluge koje će olakšati život najmoprimcima. Digitalne banke snažno ulaze na hrvatsko tržište pa se nadamo da ćemo kroz partnerstva ovaj cilj dostići vrlo brzo.
Je li naše tržište spremno za digitalne financijske tehnologije?
- Hrvatsko tržište, kao i svako drugo, uvijek traži vrijeme prilagodbe na nove proizvode. Što su oni jednostavniji za korištenje, to su i lakše prihvaćeni. Tu Hrvatska nije ništa drugačija od drugih zemalja što se jako dobro vidi po korištenju Ubera, Wolta i sličnih platformi.
Što očekujete od sudjelovanja u Elevator Lab Challengeu?
- Feedback i networking s potencijalnim partnerima. Banke u Hrvatskoj jako malo pokazuju interes za FinTech startupe pa je ovo idealna prilika za direktan kontakt s bankom koja se vidi u tom svijetu.
IDENTYUM: Robert Ilijaš, direktor i osnivač
Što je Identyum?
- Osmislili smo proizvod kojim se ljudi mogu vjerodostojno identificirati u digitalnom svijetu. Recimo, u banci kod zahtjeva za kredit, ili pak prije odlaska na spoj koji su dogovorili online, a moći će i zakonski valjano elektronički potpisivati dokumente. Svaki put kad netko zatraži njihove osobne podatke, korisnik aplikacije dobit će obavijest tko i koje podatke traži te će to moći odobriti ili ne.
Na koja tržišta prvo izlazite?
- U prvoj fazi namjeravamo pokriti dominantna tržišta Europske unije, a kasnije planiramo iskoračiti i globalno. Iako je mala, prvo krećemo u Hrvatskoj.
Kada?
- Cilj nam je do kraja ove godine dovršiti razvoj aplikacije za građane te je početkom 2020. lansirati i omogućiti preuzimanje za Android i iOS pametne telefone.
Kakvi su planovi za dalje?
- U 2020. planiramo pokriti dominantna tržište EU, a do 2023. planiramo globalni iskorak.
Mislite li da je domaće tržište zrelo za uspješan plasman financijsko-tehnoloških startupa?
- Smatramo da je hrvatsko tržište itekako spremno, kako za naš proizvod, tako i za FinTechove općenito. Prošla su vremena kad je Hrvatska kaskala pet godina za onime što se događa na zapadu.
Što očekujete od sudjelovanja u Elevator Lab Challengeu?
- Ovo je bila odlična prilika da korporativnom svijetu predstavimo koristi Identyum tehnologije kako za tvrtke, tako i za građane jer za 95 posto usluga tvrtki uopće ne moraju dolaziti u poslovnice.
AMPnet: Mislav Javor, CEO
S kojim ste se proizvodom natjecali?
- AMPnet je platforma za vođenje lokalnih elektro-opskrba. "Energetske zajednice", udruženja ljudi koji ulažu u obnovljive izvore energije (OIE) te kupuju i prodaju električnu energiju, nemaju alate koji bi im omogućili da učinkovito vode svoje poslovanje. Naš sustav sastoji se od tri platforme: za grupno ulaganje u OIE, naplatu električne energije klijentima te za trgovanje električnom energijom na službenim burzama.
Već ste prisutni na tržištu?
- Platformu ćemo pokrenuti kroz ovaj mjesec, ali već imamo klijente iz nekoliko zemalja. Trenutno surađujemo sa Zadrugom za etično financiranje (ZEF) iz Zagreba, jednom zadrugom iz Slovenije, a najveći klijent nam je Greenpeace koji će putem AMPnet platforme pokrenuti europsku platformu za ulaganje i trgovanje OIE.
Koji su vam ciljevi za ovu i naredne tri godine?
- Ove godine želimo pokrenuti platformu s postojećim klijentima, dovesti nove klijente te imati prve prihode od platforme. U iduće tri htjeli bismo da platforma postane primarni način vođenja energetskih zajednica, a planiramo i širenje na međunarodna tržišta, primarno SAD.
Je li lokalno tržište spremno za FinTech startupe?
- Hrvatsko tržište smatramo spremnim za naše proizvode. Hrvatska je u posljednjih nekoliko godina napravila velike korake naprijed u pitanju spremnosti građana da sudjeluju u modernim tehnologijama.
Što očekujete od sudjelovanja u Elevator Lab Challengeu?
- Prije svega povezivanje s potencijalnim partnerima iz bankarskog sektora. Iako smo na prvi pogled energetski startup, bavimo se trgovanjem električnom energijom i ulaganjem u OIE.
VOLO: Tea Vrcić, CEO
Koji ste proizvod predstavili u petak?
- Volo je softver koji pomaže u lakšem praćenju računa tijekom poslovnih putovanja. Ako zaposlenik tvrtke ide na putovanje tijekom kojeg ima određeni budžet za hranu, smještaj, prijevoz i ostalo, na kraju mora podnijeti račune za sve troškove kako bi ih opravdao. Naš softver pomaže u bržem i lakšem opravdavanju tih troškova.
Jeste li već izašli na tržište?
- Trenutno smo prisutni samo u Hrvatskoj. Htjeli bismo se proširiti na zapadno tržište, a kasnije naravno i globalno.
Kakvi su planovi i ciljevi za dalje?
- Ove godine cilj je doseći dovoljan broj korisnika softvera kako bismo bili sigurni da smo na dobrom putu ka uspjehu. U iduće tri godine željeli bismo doseći točku isplativosti ("break even"), proširiti se na još nekoliko tržišta te postati jedan od vodećih softvera za reporting računa na našem području.
Kako doživljavate hrvatsko tržište?
- Hrvatsko tržište je za nas dobro za testiranje, tu bismo htjeli uhvatiti zamah za širenje.
Što očekujete od Elevator Lab Challengea?
- Daljnja suradnja s Raiffeisen bankom bi za nas bila ogroman uspjeh.
AFINITOS: Damir Drempetić, voditelj razvoja i operacija
Koji problem može riješiti vaš proizvod?
- Naš proizvod, Unsizify, analizira način na koji koristite računalo, detektira ponavljajuće akcije i automatizira ih. Cilj nam je omogućiti svima koji rade na računalu da sami automatiziraju svoje ponavljajuće i zamorne poslove.
Jeste li već prisutni na tržištu? Gdje?
- Prisutni smo na tržištu DACH regije i u SAD-u, a manjim dijelom i na lokalnom tržištu.
Planovi za budućnost?
- Cilj nam je svake godine udvostručiti prihode i broj zaposlenih. Za sada smo na dobrom putu i vjerujemo da ćemo tako nastaviti u godinama koje dolaze.
Mislite li da Unsizify može dobro proći u Hrvatskoj?
- Prema povratnim informacijama s lokalnog tržišta, ono je spremno. Razlog zašto pretežno ipak radimo na međunarodnom tržištu je veličina i veći budžeti koji su dostupni stranim tvrtkama.
Što očekujete od sudjelovanja u Elevator Lab Challengeu?
- Htjeli smo povratnu informaciju o proizvodu. Zanimaju nas i prezentacije drugih sudionika, a veseli nas i mogućnost da svoja iskustva podijelimo u međunarodnom okruženju.
VIP-DATA: Fran Gornik, direktor
Što ste predstavili petak?
- Reputator, sustav koji omogućuje instant online procjenu kreditnog rejtinga klijenta. Korisnik se prijavljuje u aplikaciju i dostavlja dokumente preuzete iz sustava eGrađana, a putem online servisa provjerava se bonitet poslodavca, kreira kompletna financijska slika klijenta i otvara mogućnost odabira odgovarajućeg kredita ili investicije prema preferencijama korisnika.
Kada možemo očekivati Reputator na tržištu?
- Trenutno smo u fazi razvoja, a gotov prototip planiran je za kraj studenog. Pilot-projekt provest ćemo u Hrvatskoj, a zatim s istim konceptom i prilagođenom aplikacijom krenuti na tržište Europe.
Na što ciljate u iduće tri godine?
- U tijeku je ispitivanje tržišta i izrada studije komercijalizacije, to će nam pomoći da postavimo ambiciozne, ali izvedive ciljeve.
Mislite li da je domaće tržište spremno za proizvode FinTech startupa?
- Reputator se oslanja na digitalnu infrastrukturu Europe, odnosno Hrvatske, koja nije još masovno zaživjela kod korisnika. Pozitivne promjene su vidljive u povećanju broja mobilnog i internetskog bankarstva iz godine u godinu, kao i u rastu korištenja sustava eGrađani.
Što vas je potaknulo na sudjelovanje u Elevator Lab Challengeu?
- Mogućnost suradnje s bankom na primjeni rješenja za potpuno digitalni proces obrade klijenta, odobravanja kredita i njegova ugovaranja.
ELECTROCOIN: Vedran Vukelić, voditelj projekta
Opišite nam vaš proizvod.
- PayCek je novčani sustav elektroničke gotovine u čijoj se pozadini nalazi blockchain tehnologija. Mnogi su čuli za blockchain i kriptovalute iako većini ni danas nije jasno što one točno jesu. PayCek ih čini upotrebljivima u svakodnevnom životu, čak i da se posve ne razumije kako funkcioniraju.
Može li se PayCek već koristiti?
- PayCek je prisutan prvenstveno u Hrvatskoj. Ovdje želimo izgraditi bazu i čvrsto sjedište, međutim razmišljamo globalno, a uz prave partnere spremni smo djelovati na globalnoj razini.
Što su ciljevi za ovu, a što za iduće tri godine?
- Do kraja godine planiramo proširiti suradnju s Hrvatskom poštom s kojom već sada imamo projekt otkupa kriptovaluta u njihovim poslovnicama. U procesu je i implementacija našeg sustava u fiskalne blagajne. A što se tiče sljedeće tri godine: tko zna? U industriji kriptovaluta i šest mjeseci je iznimno dugačak period.
Kakve su reakcije na domaćem tržištu?
- Hrvatska je pokazala velik interes za naš proizvod, svakodnevno nam stižu upiti za implementaciju našeg proizvoda.
Što očekujete od sudjelovanja u Elevator Lab Challengeu?
- Prijavili smo se iz želje da predstavimo svoj novi proizvod potencijalnim partnerima koji bi nam mogli olakšati širenje na tržištu. Krajnji korisnici su iznimno zainteresirani, međutim tek u suradnji s bankarskim sustavom i regulatornim tijelima možemo ostvariti svoju viziju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....