Država mora ukinuti ili promijeniti pravila karantene i samoizolacije za vozače koji se vraćaju iz inozemstva, inače će svi prijevoznici prije ili kasnije ostati bez posla, kaže nam Igor Krajnović iz tvrtke Prijevozi Anušić iz Slavonskog Broda.
- Dok mi moramo slati vozače u karantenu i samoizolaciju na 14 dana, poslove nam uzimaju tvrtke iz Slovenije, BiH, Srbije, Poljske i Rumunjske koje to ne moraju. Ovakvim ritmom moja tvrtka može zadržati kakve-takve poslove još najviše mjesec dana, nakon toga, bojim se, možemo samo staviti ključ u bravu i dati svim svojim zaposlenicima otkaz – tvrdi Krajnović.
Prijevozi Anušić zapošljavaju 22 vozača, a glavninu posla predstavljaju im narudžbe tvrtki iz Slavonskog Broda za prijevoz robe u Italiji. Radi se, kaže Krajnović, i o izvozu i o uvozu robe pa otkada se koronavirus počeo širiti u Italiji uz zavođenje posebnih mjera kontrole vozača u Sloveniji i u našoj državi, i njegova tvrtka počela se snalaziti ne bi li sačuvala posao.
- Imali smo, primjerice, zbog kompletne situacije u Italiji dogovor s slovenskim prijevoznicima da nam oni dovezu robu iz Italije u Ljubljanu, a onda je mi preuzimamo dalje za Hrvatsku. To je nekako išlo, dok nije uvedena obvezna samoizolacija za naše vozače. Sad smo stavljeni pred zid – pojašnjava Krajnović kojem je, kako nam je kazao, od 17 vozila u tvrtki, 15 u leasingu.
Na pitanje može li mu država pomoći na drugi način, primjerice kroz pritisak na leasing kuće da mu odgode plaćanje obveza za kupljena vozila, Krajnović odgovara potvrdno, ali, dodaje, to nije rješenje.
- Opet ja taj dug moram vratiti. Dug mogu vratiti samo iz prihoda koje uskoro neću imati ako potraje ovakva situacija – napominje naš sugovornik.
Komentirajući mjere obvezne karantene i samoizolacije za vozače, naš sugovornik kaže kako se vozači najviše od svih građana štite od zaraze. Stalno, dodaje, imaju rukavice i zaštitne maske, dezinfekcijska sredstva u kabini i već razrađeni način preuzimanja i izdavanja robe kako ne bi došli u kontakt s drugim osobama.
- Sve ovo što vam govorim, reći će vam i drugi prijevoznici. Mi se suočavamo s sto problema i prijevoznici jednostavno nemaju ni vremena ni načina upozoravati na te stvari – ističe Krajnović.
Ako je očekivano da se našim prijevoznicima, kako tvrdi naš sugovornik, u poslove ubacuju vozači iz Slovenije, BiH i Srbije, malo je čudno da ih ugrožavaju i Poljaci i Rumunji.
- Vozači iz Rumunjske, primjerice, bilo da voze za tvrtke iz drugih država, bilo za rumunjske prijevoznike na prostoru Italije, Slovenije i Hrvatske, ne idu po dva mjeseca kući. Spavaju i hrane se na parkiralištima. Tako to kod njih funkcionira – komentira Igor Krajnović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....