Hrvatska nacionalna naftna kompanija u prvih je šest mjeseci ostvarila rast prihoda i nešto nižu dobit, ali uz više od 1,2 milijarde kuna investicija. Utoliko se može zaključiti kako je, kako naglašavaju u tvrtki, iza INA-e polugodište ulaganja. A taj trend trebao bi trajati i dalje...
Jeste li zadovoljni poslovnim rezultatima u prvih šest mjeseci ove godine?
- Unatoč zahtjevnom vanjskom okruženju ukupni prihodi INA Grupe u prvih šest mjeseci povećani su za 3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine te iznose gotovo 10 milijardi kuna. Dobit iznosi 188 milijuna kuna, što je malo lošiji rezultat u usporedbi s prošlom godinom, no on je posljedica nepovoljnog rafinerijskog okruženja i marži. Ukupna proizvodnja nafte porasla je, a ostvarena je i dodatna proizvodnja u Egiptu zbog povećanih ulaganja na tom području. Prvo polugodište 2019. za kompaniju je bilo investicijski intenzivno razdoblje te su ulaganja udvostručena. INA iz godine u godinu bilježi pozitivne rezultate te razvija poslovanje kako bi ostvarili potrebe tržišta i povećali financijsku stabilnost kompanije. Taj trend planiramo nastaviti i u narednom razdoblju.
Inino poslovanje u tom razdoblju obilježio je strelovit rast investicija. O kojim se točno ulaganjima radi i kakvi se rezultati od njih očekuju u narednom periodu?
- U prvoj polovici 2019. godine kapitalna ulaganja su iznosila gotovo 1,2 milijarde kuna, s naglaskom na investicije u Hrvatskoj koje su, u odnosu na prvu polovicu 2018. godine, dvostruko veće. Kapitalna ulaganja se najvećim dijelom odnose na rafinerijsko poslovanje te iznose više od 800 milijuna kuna, što je utrostručeno u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Najviše je uloženo u remont Rafinerije nafte Rijeka, jedan od najvećih u povijesti kompanije, tijekom kojeg je zamijenjena glavna kolona na postrojenju za atmosfersku destilaciju te su završeni brojni drugi radovi s ciljem stvaranja održivog i efikasnog rafinerijskog poslovanja. Ulaganje u riječku rafineriju pokazuje INA-inu predanost daljnjem razvoju ove djelatnosti, zajedno s dodatnim aktivnostima u sklopu programa INA R&M Novi smjer 2023. Uz rafinerijsko poslovanje, kapitalna ulaganja su porasla za 10 posto i u Istraživanju i proizvodnji nafte i plina, a uglavnom se odnose na aktivnosti istražnog bušenja i razrade u Egiptu te na remonte bušotina u Hrvatskoj.
Jeste li zabrinuti zbog pada profitabilnosti u upstream sektoru i što činite kako biste taj trend preokrenuli?
- U prvoj polovici 2019. godine porastao je neto prihod od prodaje na iznos od 1.985 milijuna kuna, unatoč 7 posto nižoj cijeni Brenta koja je imala negativan utjecaj na naftu. Također je nešto viša bila i domaća proizvodnja sirove nafte. Naftna industrija jedna je od najvolatilnijih gospodarskih grana, a na profitabilnost sektora najviše utječe niz vanjskih čimbenika koji su, ovisno o razdoblju, manje ili više pogodni. Međutim, ako negativno vanjsko okruženje pogodi određeni segment poslovanja, zahvaljujući vertikalno integriranom modelu, INA će osjetiti manji utjecaj vanjskih čimbenika nego što bi to bio slučaj kod kompanija koje su fokusirane samo na tu određenu djelatnost. Ipak, ništa ne prepuštamo slučaju te naši stručnjaci kontinuirano rade na unapređenju poslovanja kako bismo bili što manje podložni vanjskim čimbenicima te uspješno prevladali sve izazove tržišta koje se neprestano mijenja.
Gdje vidite najveći prostor za rast poslovanja u drugoj polovici ove godine i 2020. godini?
- INA je financijski stabilna kompanija te u narednom periodu očekujemo uspješan nastavak poslovanja. Nastavit ćemo s provođenjem programa INA R&M Novi smjer 2023. kako bismo unaprijedili rafinerijsko poslovanje, kao i s provedbom projekta EOR i revitalizacijom starih polja. Također, u planu nam je širenje maloprodajne mreže na nova tržišta, nastavak implementacije koncepta Fresh Corner te širenje ponude u segmentu robe široke potrošnje.
Osjeća li INA u svom poslovanju pozitivne trendove koji proizlaze iz gospodarskog rasta i povećanje potrošnje građana?
- Vanjsko okruženje utječe na rezultate, međutim INA uspješno iskorištava rast potražnje, kako na domaćem tako i na tržištu Bosne i Hercegovine. Rezultati djelatnosti Usluge kupcima i maloprodaja kontinuirano rastu u segmentu negoriva, a dodatno je pridonijelo povećanje mreže u Crnoj Gori, što dokazuje snagu INA-ina brenda kao prvog izbora kupaca na regionalnim tržištima. Uz to, kontinuirano razvijamo nove proizvode i usluge kako bismo uspješno odgovorili na potrebe naših kupaca, a oni to prepoznaju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....